וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

31 חברי ארגון פשיעה הואשמו בגביית דמי חסות של מיליונים מקבלנים

17.2.2017 / 11:30

בכתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת נטען כי חברי הארגון, מכל רחבי הארץ, התאגדו והציעו שירותי שמירה פיקטיביים על כלים הנדסיים ואתרי בנייה. באמצעות איומים והרתעה, השתלטו הנאשמים על תחום דמי החסות בגליל והגולן

ארגון הפשיעה רעם שגבה דמי חסות מחברות בניה באזור הצפון. חטיבת דובר המשטרה
ארגון הפשיעה השתלט למשך כחמש שנים על דמי החסות בצפון/חטיבת דובר המשטרה

פרקליטות מחוז הצפון הגישה היום (שישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד 31 נאשמים וחברות מאזורים שונים שהיו חברים בארגון פשיעה שגבה דמי חסות בהיקף של מיליונים. לנאשמים מיוחסות עבירות קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים, עושק, שיבוש מהלכי משפט, הדחה בחקירה, קבלת דבר במרמה והלבנת הון.

לפי כתב האישום, הנאשמים והחברות השונות מגיעים מהיישובים טובא זנגרייה, רומת הייב, עילבון, מגדל, קריית שמונה, קלנסווה, ג'לג'וליה, ראשון לציון ואשדוד. בין 2012 ועד לאחרונה התאגדו הנאשמים לארגון פשיעה, שהשתלט לאורך זמן על תחום גביית דמי החסות בצפון, ברמת הגולן ובגליל העליון והתחתון.

עוד בוואלה! NEWS:
"נתניהו פנה גם לשגריר ארה"ב בישראל בבקשה לסייע למילצ'ן"
תושב תל אביב נעצר בחשד שניהל מעבדה לזיוף אישורי שהייה
מבוכה בטקס משטרת יפו: אורחים כינו את ארדן גזען – והורחקו מהאולם

ארגון הפשיעה רעם שגבה דמי חסות מחברות בניה באזור הצפון. חטיבת דובר המשטרה
המדבקות מנעו מארגוני פשיעה אחרים להתקרב לאזור/חטיבת דובר המשטרה

עוד נטען כי ראשי הארגון דאגו להפיץ את שמותיהם באמצעות מדבקות שעליהן נכתב "רעם" ומספרי טלפון. המדבקות הודבקו באתרי בנייה ועל כלים הנדסיים שזכו להגנת הארגון בתמורה לדמי חסות, והיו בעצם תחליף לשמירה בפועל, שמעולם לא סופקה. בכתב האישום נכתב כי המדבקות אפשרו לראשי הארגון לסמן כי הם שולטים במקום ולהרתיע גורמים עברייניים אחרים מלהתקרב לאתרים ולכלים שזכו לחסות.

מכתב האישום עולה כי כלים הנדסיים שעליהם לא היו מדבקות ניזוקו קשות, אך הנזקים פסקו ברגע שהחלו הקבלנים המפעילים אותם לשלם דמי חסות. באמצעות גרימת נזקים והטלת אימה, הצליחו ראשי הארגון להפיץ את שמו ולגרום לבעלי עסקים ולקבלנים לחשוש ולשלם דמי חסות, גם אם לא נפגעו או אוימו באופן ישיר.

עוד עולה כי הנאשמים פעלו כדי ליצור לדמי החסות חזות חוקית תחת מטריה של חברות שמירה ואבטחה רשומות. החברות היו, למעשה, בשליטת ארגון הפשיעה, ונופקו עבורן חשבוניות כוזבות. כך, לפי כתב האישום, הולבנו הכספים ששולמו כדמי חסות, בסך מיליוני שקלים, תוך שימוש בחברות האבטחה ובחברות קש נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully