וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלזיה: גופת אחיו של שליט קוריאה הצפונית לא תשוחרר ללא דגימת DNA

הרשויות בקואלה לומפור הודיעו כי על מנת להעביר את הגופה לפיונגיאנג יש צורך בזיהוי ודאי שלה באמצעות דגימה מקרוב משפחה. זאת, לאחר שברשותו של קים ג'ונג נאם נמצאו מסמכים המעידים על שתי זהויות, אחת מהן כנראה בדויה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(קוריאה הדרומית: "הפקודה לחיסולו של קים ג'ונג נאם ניתנה מזמן")

משטרת מלזיה הודיעה אמש (חמישי) כי לא תוכל להשיב לקוריאה הצפונית את גופתו של אחיו למחצה של השליט קים ג'ונג און ללא זיהויה באמצעות דגימת DNA. מפקד משטרת מחוז סלאנגור, עבד אל-סמאח מאט, אמר כי "עד כה אף קרוב משפחה לא הגיע לזהות את הגופה. אנו זקוקים לדגימה על מנת להתאימה ל-DNA של הנרצח".

על אף שבאופן רשמי אישרה ממשלת מלזיה כי קים ג'ונג נאם, אחיו של הרודן מפיונגיאנג, הוא האדם שמת בשדה התעופה בקואלה לומפור ביום שני – במסמכים הרשמיים לא מצוינת זהותו והוא מוגדר כ"גבר קוריאני". על פי הרשויות במדינה, נמצאו ברשותו מסמכים של בעלי שתי זהויות שונות ואחת מהן היא ככל הנראה זהות בדויה.

עוד בנושא:
לואי ויטון וסנדלים: החיים השקטים אך הנהנתניים של הקוריאני שחוסל
ההתנקשות באחיו של מנהיג צפון קוריאה: מלזיה עצרה את החשודה השנייה
צפון קוריאה דרשה ממלזיה שלא לנתח את גופת אחיו של קים - אך סורבה

קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג צפון קוריאה שחוסל בהתנקשות. פייסבוק, צילום מסך
"מכבדים את היחסים עם כל מדינה זרה". קים ג'ונג נאם/צילום מסך, פייסבוק

סגן ראש הממשלה במדינה, אחמד זהיד חמידי, אמר אתמול כי פיונגיאנג הגישה בקשה לקבל את גופתו של קים וכי "לאחר שנשלים את כל ההליכים הרפואיים והפליליים נמסור את הגופה לשאר הבשר הקרוב, באמצעות השגרירות". זאת, בצל דיווחים כי קוריאה הצפונית ביקשה שהרשויות ימנעו מנתיחת הגופה. "מדיניותנו היא לכבד את היחסים הבילטרליים עם כל מדינה זרה", הוסיף חמידי. מפקד המשטרה אישר כי הוגשה בקשה להעביר את הגופה לרשויות בקוריאה הצפונית אך הדגיש שיש צורך לזהותה על מנת להיענות לבקשה.

קים מת לאחר שהותקף באמצעות מחטים המכילות רעל בידי שתי נשים שתועדו בסרטוני מצלמות אבטחה בשדה התעופה בבירת מלזיה. אתמול ושלשום נעצרו שתי חשודות במעשה, אחת מהן החזיקה בדרכון אינדונזי וחברתה במסמכים מזהים מווייטנאם.

מחוקקים בקוריאה הדרומית העלו את החשד כי השתיים הן סוכנות צפון קוריאניות. זאת, על בסיס מידע מסוכנות הביון במדינה. גורמי ממשל אמריקניים טענו אף הם כי המתנקשות הן אזרחיות המדינה הקומוניסטית המבודדת. סוכנויות הביון בסיאול דיווחו כי קים ג'ונג נאם התגורר יחד עם אשתו השנייה ועם בנו במקאו, תחת הגנתה של ממשלת סין. מבייג'ינג נמסר כי סין עוקבת אחר ההתפתחויות בפרשה.

מהומות מחוץ לבית החולים בו מוחזקת גופתו של אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית, קינג ג'ונג נאם, מלזיה. פברואר 2017. רויטרס
עיתונאים מתגודדים מחוץ לבית החולים בו מוחזקת גופתו של נאם, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully