וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו פנה גם לשגריר ארה"ב בישראל בבקשה לסייע למילצ'ן"

לפי הפרסום ב"הארץ", בכירים בממשל אובמה טוענים כי ראש הממשלה ביקש מהשגריר דן שפירו לסייע במתן ויזה לאיש העסקים, החשוד שהעניק לו ולרעייתו טובות הנאה. לדבריהם, נתניהו פנה לשפירו "נסער" בנוסף לבקשת עזרה בנושא משר החוץ קרי

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

בכירים לשעבר בממשל הקודם של ארצות הברית טוענים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה במהלך שנת 2014 גם לשגריר בישראל דן שפירו, נוסף לשר החוץ לשעבר ג'ון קרי, בבקשה לסייע לאיש העסקים ארנון מילצ'ן בקבלת ויזה לארצות הברית. לפי המידע החדש, שפורסם הבוקר (שישי) ב"הארץ", לפחות שלושה פקידים בכירים בממשלו של הנשיא לשעבר ברק אובמה אישרו את הדיווח.

לדברי הבכירים בממשל אובמה, נתניהו פנה לשפירו לפחות פעם אחת ונפגש עמו בלשכתו בירושלים. הוא לחץ עליו לסייע למילצ'ן בקבלת הוויזה, ושפירו דיווח למשרד החוץ כי ראש הממשלה העלה את הבקשה והיה נסער לגביה. הבכירים אישרו בנוסף את הדיווחים שנתניהו קיים באותה התקופה שלוש שיחות טלפון עם קרי בנושא.

נתניהו ורעייתו, שרה, חשודים בקבלת טובות הנאה מאנשי עסקים, ובהם מילצ'ן, במסגרת תיק 1000. במסגרת החקירה עלו החשדות כי השניים קיבלו ממילצ'ן סיגרים, בקבוקי שמפניה ותכשיטים במשך שנים – אך לטענתם מדובר היה במתנות בלבד.

עוד בנושא:
ליברמן: "גם אם יהיה כתב אישום - נתניהו לא צריך להתפטר"
נתניהו לחוקרים: שילמתי על הסיגרים בכסף מזומן שנתן קרוב משפחה
בליכוד כבר פתחו את "בורסת השמות": מי יקבל מנתניהו את תיק התקשורת?

אירוע לציון יום העצמאות של ארה''ב בבית השגריר בהרצליה פיתוח, 1.7.15. חיים צח/, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ושפירו, 2015/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח/

בסוף החודש שעבר פורסם בוואלה! NEWS כי בידי המשטרה תכתובות דואר אלקטרוני והודעות טקסט בין משפחת נתניהו ומילצ'ן, שבהן מתועדות דרישות אספקה ופירוט לגבי המוצרים שדורשת המשפחה. בין היתר, עולות בתכתובות בקשות לסיגרים ושמפניה ורודה בשווי עשרות אלפי שקלים. לפי גורמים המעורים בפרטי החקירה, הפירוט בתכתובות חד משמעי וכולל דרישה לקבלת הסיגרים ובקבוקי השמפניה הוורודה, שמכונים בתכתובות "עלים" ו"ורודים".

בשבוע שעבר מסרה רעיית ראש הממשלה את גרסתה בפרשה למשטרה, וסיפרה כי מילצ'ן נהג לכנות אותה "סיסטר" (אחות). לדבריה, שפורסמו בחדשות ערוץ 10, "ביבי באמת לא ידע על כך שהייתי מקבלת יין ממילצ'ן. הוא ראש ממשלה, איש עסוק מאוד, חזר הביתה וראה יין על השולחן ולא שאל שאלות. זה בכלל לא היה במודעות שלו".

עוד אמרה נתניהו בעדותה כי "המחירים של היין זולים. אני לא שותה שמפניות יקרות". על הטענות כי קיבלה במתנה ממילצ'ן תכשיטים בשווי כעשרת אלפים שקלים אמרה נתניהו כי "זוהי שרשרת חרוזים בשווי של 200, 300 דולר. בטח לא בסכומים שאתם מדברים עליהם. זוהי שרשרת שמותר לתת בין חברים". מעדותה של א', שהייתה עוזרתו האישית של מילצ'ן עד לפני עשור, עלה כי האחרון ביקש ממנה לרכוש מתנת יום הולדת לנתניהו בעלות גבוהה בהרבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully