וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מכה לטראמפ: מועמדו החדש ליועץ לביטחון לאומי סירב להצעה

אדמירל רוברט הרווארד היה מחליפו המיועד של פלין, אולם הוא דחה את ההצעה של נשיא ארה"ב. במקביל, דווח כי פלין לא אמר אמת בחקירתו ב-FBI, אולם הוא לא צפוי לעמוד לדין

צילום: רויטרס

מועמדו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לתפקיד היועץ לביטחון לאומי אדמירל רוברט הרווארד סירב הלילה (שישי) להצעה לכהן בתפקיד. הוא היה אמור להחליף את מייקל פלין, שהתפטר בשל שיחת טלפון שקיים עם שגריר רוסיה לפני השבעת הממשל החדש. הרווארד טען כי דחה את ההצעה בגלל שיקולים משפחתיים וכלכליים, אולם לפי דיווחים, הוא דרש שהמועצה תאויש בידי אנשיו שלו. אתמול אמר טראמפ במהלך מסיבת עיתונאים ממושכת שכינס בבית הלבן כי ההחלטה לאפשר לפלין לעזוב הייתה קלה יותר מאחר שהוא מצא מועמד ראוי.

הרווארד היה סגן מפקד הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית ולוחם ביחידה המיוחדת "אריות הים". הוא שירת במועצה לביטחון לאומי תחת הנשיא ג'ורג' וו. בוש כשהאחרון עסק במלחמה בטרור. נוכח סירובו של הרווארד, את מקומו של פלין ימלא באופן זמני הגנרל לשעבר קית' קלוג, עד לאיוש התפקיד באופן קבוע. בעקבות ירידתו של הרווארד מהפרק, קלוג עשוי לקבל את התפקיד באופן קבוע. גם הגנרל לשעבר דייוויד פטראוס, מוזכר כמועמד אפשרי.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו בריאיון בארה"ב: השליטה הביטחונית - תנאי הכרחי להסכם
העיתונאי החרדי שהביך את טראמפ: "הנשיא לא הבין אותי, לא נפגעתי ממנו"
מבוכה בטקס משטרת יפו: אורחים כינו את ארדן גזען – והורחקו מהאולם

רוברט הרווארד, אדמירל בצבא ארצות הברית, 2011. רויטרס
סירב להצעה. תת-אדמירל הרווארד/רויטרס

ב"וושינגטון פוסט" ציטטו הלילה שני גורמים בכירים בממשל שאמרו כי פלין הכחיש בפני ה-FBI את העובדה ששוחח עם שגריר רוסיה בנושא הסנקציות על ארצו. זאת על אף שיירוט השיחה בין השניים הראה כי הם אכן דיברו על הנושא. פלין, גנרל לשעבר בצבא, שוחח עם השגריר סרגיי קיסליאק ב-25 בדצמבר, בטרם נכנס לתפקידו, ובשיחה עלתה גם סוגיית הסנקציות שהטיל ממשל אובמה על מוסקבה.

על פי דיווח קודם, פלין הוליך שולל את סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס, כאשר נתן לו להבין שבשיחותיו עם שגריר רוסיה לא עלה נושא הסנקציות. עצם המגעים הללו מנוגדים לחוק, מאחר שאזרח מן המניין אינו מוסמך לנהל מגעים מדיניים עם ממשלה זרה. דוברים מטעמם של פלין וה-FBI סירבו להגיב לדברים. עם זאת, ברשת CNN דווח כי הבולשת הפדרלית לא צפויה לנקוט הליכים נגדו מאחר שהיא סבורה כי הוא לא התכוון לשקר. לפי גורמים ברשויות אכיפת החוק, פלין שיתף פעולה בחקירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מייקל פלין, היועץ לביטחון הלאומי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בתדרוך לכתבים, 1 בפברואר 2017. רויטרס
הכחיש ששוחח עם השגריר הרוסי על הסנקציות. פלין/רויטרס

פלין הגיש ביום שלישי מכתב התפטרות ברקע הביקורת שהוטחה בו. במכתב ההתפטרות טען כי כחלק מההכנה לתפקיד ניהל שיחות רבות עם בעלי תפקידים ברחבי העולם, כפי שנהוג. "בשל קצב האירועים המהיר תדרכתי בטעות את סגן הנשיא במידע לא שלם לגבי שיחתי עם שגריר רוסיה", הבהיר. "במהלך 33 שנותיי בשירות צבאי מילאתי את חובותיי בהגינות ויושרה. אני מגיש בזאת את התפטרותי, היה לי הכבוד לשרת את ארצנו ואת העם האמריקני".

טראמפ הגן אתמול על תפקודו, אך אמר כי הוא לא היה מרוצה מהדרך שבה הוצגה השיחה שקיים עם השגריר הרוסי בוושינגטון לסגנו מייק פנס. עוד אמר כי פלין "עשה את עבודתו" ו"לא עשה שום דבר רע". מוקדם יותר השבוע, פורסם בכלי התקשורת בארצות הברית כי ממלאת מקום התובע הכללי בתקופת חילופי הממשל, סאלי ייטס, אשר פוטרה מתפקידה לפני כשבועיים, הזהירה את טראמפ בחודש שעבר כי פלין עלול להיות נתון לסחיטה מצד רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully