וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי החרדי שהושתק על ידי טראמפ: "הנשיא לא הבין אותי"

במסיבת עיתונאים שקיים נשיא ארה"ב הוא נשאל על ידי הכתב היהודי ג'ייק טורקס על העלייה בתקריות אנטישמיות והגיב בכעס. הוא קטע את הכתב והורה לו לשבת. "אנסה לברר מה קרה, הייתה אי הבנה", אמר טורקס לוואלה! NEWS

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כינס אמש (חמישי) מסיבת עיתונאים כדי להכריז על מועמד חדש לתפקיד שר העבודה. ואולם, ברגע שעיתונאי חרדי שאל אותו שאלה הוא קטע אותו, הורה לו לחזור לשבת ובכך סיפק רגע נוסף למערכת היחסים הרעועה בינו לבין התקשורת.

הכתב היהודי ג'ייק טורקס פנה לטראמפ ושאל אותו על העלייה בתקריות אנטישמיות ברחבי ארצות הברית. השאלה הכעיסה את הנשיא והוא קטע את הכתב באמצע דבריו והורה לו בכעס לשבת. הנשיא הצהיר: "אני האדם הכי פחות אנטישמי והכי פחות גזען שתכיר בחייך". לדבריו, הכתב "אמר שהוא עומד לשאול שאלה פשוטה, אבל הוא שיקר, זה לא הוגן".

כשטורקס ניסה להשיב לו, הוא הושתק על ידי הנשיא: "שקט, שקט, שקט. אמרת שתשאל שאלה פשוטה. אני שונא את ההאשמות האלו ואני שונא את השאלה. שמעת את ראש הממשלה נתניהו אתמול אז תיקח את דבריו במקום לשאול שאלה מעליבה".

עוד בוואלה! NEWS:
שגרירת ארה"ב באו"ם מבהירה: עדיין תומכים בפתרון שתי המדינות
ארה"ב: הקונסוליה הישראלית במיאמי פונתה בשל התרעה לפצצה
חצי דקה להימלט: מערכת להתרעה לרעידות אדמה במאות בתי ספר

טורקס פונה לטראמפ במסיבת העיתונאים:

"הנשיא טראמפ לא הבין אותי לא נפגעתי ממנו", אמר טורקס לוואלה! NEWS, "יש לי יחסים מאוד טובים עם הנשיא, דיברתי איתו פעמים רבות בשנתיים האחרונות וזה מעולם לא קרה קודם", אמר. עוד הוא הוסיף כי "זה קצת מוזר שזה קרה, אבל אני אנסה להבין מה היה שם, אני מנסה לקבל הבהרות, זו הייתה אי הבנה".

טורקס ביקש להבהיר את שאלתו, שבה ניסה לברר את יחס הממשל החדש לקהילה היהודית: "התקווה שלי היא שהממשל יבין שהקהילה שלנו הצביעה בצורה נחרצת עבור טראמפ, ולא רק הדתיים, אלא רוב הישראלים והיהודים שיש להם אזרחות אמריקנית. אנחנו לא מאשימים אותו באנטישמיות, הייתי מאוד ברור גם כששאלתי את השאלה, אבל אנחנו כן רוצים לדעת מה הממשל יעשה או יכול לעשות כדי לשים סוף לתקריות האנטישמיות בארצות הברית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן, וושינגטון, ארצות הברית. פברואר 2017. רויטרס
ענה בכעס על שאלתו של טורקס. הנשיא טראמפ, אתמול/רויטרס

העיתונאי היהודי שלל את הקשר להיותו חרדי. "דיברתי עם הנשיא פעמים רבות, כבר ראיינתי אותו, היה לנו קשר טוב לאורך הקמפיין כולו, זה ממש לא קשור להיותי חרדי", אמר. "יש לו יחסים טובים עם חרדים רבים. זה בהחלט זה לא עניין לדאגה".

בנושא יחסו של טראמפ לתקשורת, אמר: "זה הממשל הראשון שאני מסקר באופן מלא, אז אין לי למה להשוות. אני לא יודע אם הוא קשה או קל יותר מנשיאים אחרים, אני בהחלט אמשיך לשאול שאלות".

ג'ייק טארקס עיתוניאי חרדי. טוויטר, צילום מסך
"אמשיך לשאול שאלות". טורקס/צילום מסך, טוויטר

ביום השבעתו של טראמפ התראיין טורקס לרשת "אל-ג'זירה" והגן על בחירתו לנשיאות, ברקע הפגנות המחאה ההמוניות בבירה. "רבים מהמפגינים שקראו 'הוא לא הנשיא שלי' אפילו לא טרחו ללכת להצביע", אמר אז. "האתגר שלו הוא לשכנע אותם שהוא יכול להביא שינוי אבל בסופו של יום הם לא השתתפו בבחירות בכלל. אולי כי לא הייתה להם אפשרות לבחור במישהו מתאים יותר לתפקיד מאשר הילרי", הוסיף.

במהלך מסיבת העיתונאים התייחס טראמפ לנושאים שונים. בין היתר, הגן על תפקודו של מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי שהתפטר, אך אמר כי הוא לא היה מרוצה מהדרך שבה הוצגה השיחה שקיים עם השגריר הרוסי בוושינגטון לסגנו מייק פנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully