וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לסגן הנשיא פנס: מבקשים הכרה אמריקנית בריבונותנו בגולן

ראש הממשלה ערך ארוחת בוקר עם סגן הנשיא האמריקני, ובמהלכה שוחח עמו על בקשת המרגל ג'ונתן פולארד להקל בתנאי שחרורו, כדי שיוכל לעלות לישראל. בנוסף, דנו השניים בעצירת מימון אמריקני לאו"ם עד שישנה את יחסו כלפי ישראל

צילוום: ערוץ 20, עריכה: ורד לידני

(בוודיאו: מסיבת עיתונאים משותפת לטראמפ ונתניהו, אתמול)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך היום (חמישי) ארוחת בוקר עם סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס בוושינגטון. במהלך פגישתם, שוחח נתניהו עם פנס על ג'ונתן פולארד, המרגל היהודי-אמריקני, שנאסר לפני יותר מ-30 שנים בארצות הברית, ובקשתו להקלה בתנאי שחרורו, שתאפשר לו לעלות לישראל. השניים סיכמו להמשיך את הדיונים, דרך שגריר ישראל במדינה רון דרמר, שיעבוד מול הבית הלבן בנושא.

נתניהו העלה בפני סגן הנשיא גם את הבקשה הישראלית להכרה אמריקאית בריבונות ישראל ברמת הגולן, אותה העלה גם אתמול בפגישתו עם הנשיא. לדברי גורם בפמליית ראש הממשלה נתניהו שוחח עם פנס גם על המאמצים להחזרת גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול מידי חמאס.

עוד בוואלה! NEWS:
מחאה בשימוע בסנאט: "השגריר תומך בפשעי המלחמה של ישראל"
מדינה אחת, שתיים – מה זה משנה: לאיש העסקים מהבית הלבן לא אכפת מהפרטים
טראמפ לנתניהו: "אני רוצה לראות את ישראל עוצרת את ההתנחלויות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, וושינגטון, ארה"ב. פברואר 2017. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
הדיונים ימשיכו דרך השגריר. פנס ונתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בנוסף, דנו נתיהו ופנס ביחסו של האו"ם לישראל. השניים הסכימו לעבוד יחד באופן שיטתי לשנות את יחסו של הארגון כלפי ישראל, ולבחון סנקציות עליו מצד ארצות הברית, כמו עצירת מימון, כדי להשיג מטרה זו. גורם בפמליית נתניהו אמר היום כי ירושלים תגבש "בהקדם" מנגנון להידברות עם הבית הלבן על הבנייה בהתנחלויות, מתוך כוונה להגיע להבנות בנושא במהירות האפשרית.

אמש נפגש נתניהו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שאמר לראש הממשלה כי הוא מעוניין שישראל תעצור את הבנייה בהתנחלויות כדי להגיע להסכם עם הפלסטינים. במסיבת עיתונאים משותפת של השניים בבית הלבן, הוסיף הנשיא: "אני יכול לחיות עם פתרון של מדינה אחת או שתי מדינות, מה שהצדדים ירצו". נתניהו השיב כי "ההתנחלויות אינן ליבת הסכסוך. אני מתכוון לדון על כך עם טראמפ כדי שנפסיק להתנגח זה בזה בנושא".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, וושינגטון, ארה"ב. פברואר 2017. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"ישראל תצטרך להתגמש לשם הסכם". נתניהו ופנס, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

לדברי טראמפ, "ישראל תצטרך להתגמש לשם הסכם. שני הצדדים יצטרכו להתפשר". בתום פגישתם של השניים, אמר נתניהו בהצהרה רשמית כי הוא מוכן לדון עם הממשל האמריקני על ריסון הבנייה בהתנחלויות. "הנשיא טראמפ מוכן לשדרג אותנו בכל דבר - לא היו תחומים שלא ראינו עין בעין, ואם יש בקשה לבחון את הנושא הספציפי הזה של ההתנחלויות - אז אני חושב שהאינטרס הלאומי שלנו הוא להגיע להבנות וראוי לעשות את המאמץ הזה", אמר בתדרוך לכתבים בוושינגטון בסיום הפגישה.

עם זאת, נתניהו הבהיר כי תכניות הבנייה שכבר הוכרזו "יתקדמו כמתוכנן" וכי ישראל לא תסכים להגבלות על הבנייה בירושלים. הוא הבהיר כי הצדדים טרם הגיעו להבנות בנושא: "סיכמנו להמשיך לדון בזה מתוך ניסיון להגיע להבנות שמממשות את השאיפה לשלום וביטחון".

בנימין נתניהו בפגישה ראשונה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, פברואר 2017. AP
"יום חדש ביחסים". נתניהו וטראמפ, אתמול/AP

מהבית הלבן נמסר בהצהרה לאחר הפגישה כי "טראמפ חזר על רצונו לשלום במזרח התיכון, ולהסכם נרחב שיסיים את הסכסוך הישראלי פלסטיני. הנשיא וראש הממשלה הסכימו ששלום בין ישראל והפלסטינים יכול להיות מושג רק באמצעות מו"מ ישיר בין הצדדים, וכי ארצות הברית תעבוד צמוד לישראל ולפלסטינים כדי להתקדם לעבר המטרה הזו. שני המנהיגים דנו בסוגיית הבנייה בהתנחלויות והסכימו להמשיך בדיונים בנושא ולגבש יחד עמדה עקבית שמטרתה לקדם שלום וביטחון".

עוד נמסר מהבית הלבן, כי שני המנהיגים הסכימו שעסקת הגרעין נוראית עבור ארצות הברית, ישראל והעולם. "טראמפ הבטיח לנתניהו שאיראן לא תחזיק ביכולות גרעיניות. שני המנהיגים דנו גם במשבר בסוריה ובנושאים אזוריים נוספים", נמסר. "ארצות הברית וישראל עומדות יחד מול מגוון אתגרים, ושני המנהיגים התחייבו להעמיק את שיתוף הפעולה כדי להביא לשלום וליציבות במזרח התיכון ולהגן על ארצות הברית, ישראל, ואומות העולם מפני איום הטרור".

"זה יום חדש ביחסי ארצות הברית וישראל, המוגדר בידי גישה אחראית כלפי האתגרים וההזדמנויות של שתי המדינות שלנו במזרח התיכון", נמסר מהבית הלבן".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן. AP
טראמפ ונתניהו, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully