וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"400 שקל לפועל, סמים לחיילים": כתב אישום נגד מבריחי שב"חים

16.2.2017 / 14:20

תושבי קלנסווה וטול כרם מואשמים בניהול שירותי הסעה של פלסטינים ללא היתר כניסה לישראל, ובמתן שוחד לחיילים שאפשר להם לעבור במחסום תאנים. "הפקירו את ביטחון המדינה, אזרחיה ותושביה בעבור בצע כסף"

שוהים בלתי חוקיים שנתפסו בישראל. חטיבת דובר המשטרה
מעצר שוהים בלתי חוקיים/חטיבת דובר המשטרה

כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית משפט השלום בכפר סבא נגד זייד חדיגה, בן 41 מקלנסווה, והנטש הנטש, בן 37 מטול כרם, בגין קשירת קשר לביצוע פשע, ניהול שירותי הסעה לישראל וארגונם בצוותא, מתן שוחד בצוותא, סיוע לכניסה לישראל, החזקת והספקת סם מסוכן, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות.

לפי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד רועי רייס, קשרו השניים קשר עם ארבעה חיילים מיחידת המעברים של המשטרה הצבאית לתפעול עסק עברייני של שירותי הסעת והעברת פלסטינים ללא היתר כניסה לישראל ושהייה בה (שב"חים), מהגדה המערבית לישראל. המעבר התבצע במחסום תאנים הסמוך לטול כרם, בעלות של בין 300 ל-400 שקל שנגבו מכל שב"ח.

חדיגה, שעמד בראש העסק, דאג לנהג מזדמן ולכלי רכב שיאספו ויסיעו את השב"חים מנקודת איסוף בשטחים אל תחומי ישראל. הוא עדכן את החיילים טלפונית אודות פרטי כלי הרכב ומועד הגעתו, ולעתים אף מסר לנהג באיזה מסלול עליו לעבור. החיילים, מצדם, התריעו על נוכחות גורמי פיקוד או שיטור בסביבת המעבר, כדי שלא לסכן את ההעברה.

אילוסטרציה גבר אזוק. ShutterStock
העבירו את השב"חים בתדירות גבוהה/ShutterStock

השוחד שהועבר לחיילים נע בין 100 ל-150 שקל על כל שב"ח שהועבר, והתשלום בוצע במרוכז. במספר הזדמנויות סיפק חדיגה לחיילים קנביס, מריחואנה או חשיש, במטרה לתחזק ולבסס את הקשר איתם. התיק בעניינם הועבר לפרקליטות הצבאית. לפי כתב האישום, חדיגה, הנטש והחיילים "הפקירו בעבור בצע כסף את ביטחון המדינה, את אזרחיה ואת תושביה".

הנטש מואשם ששימש איש קשר בשטחים שאליו פנו מרבית השב"חים שביקשו להיכנס לשטח ישראל, מבלי שהייתה לו או לחדיגה היכרות מוקדמת איתם. הוא הסדיר מול הפונים את עלות קבלת השירות, ריכז את ההסעות אל נקודות האיסוף וגבה את התשלומים תוך שהוא לוקח את חלקו שהגיע לעתים ל-100 שקל לכל שב"ח.

הנאשמים העבירו את השב"חים בתדירות גבוהה, שנעה בין כמה פעמים ביום לכמה פעמים בשבוע. לפי כתב האישום, הם הוכנסו ללא כל בידוק, והחיילים "לא גילו שמץ התעניינות או אכפתיות כלפי היבטים אלה ולא פעלו בשום דרך לבררם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully