וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הלב נקרע": הזוג שנהרג בדרך לטקס קורס קצינים של נכדם הובא למנוחות

16.2.2017 / 15:00

כמאה בני משפחה וחברים ליוו בדרכם האחרונה את בתיה וטוביה מרגלית, שנהרגו בדרך לטקס סיום קורס קצינים של נכדם אתמול. "סבתא וסבתא היו אנשים מדהימים ותומכים עם לב ענק. קשה לעכל", אמרה נכדתם

צילום: יותם רונן, עריכה: יוסי אלטר

בתיה וטוביה מרגלית שנהרגו אתמול בתאונה הקטלנית בסמוך לבה"ד 1 הובאו למנוחות היום (חמישי) בבית העלמין בקריית שאול שבתל אביב. כ-200 בני משפחה, חברים ומכרים ליוו את בני הזוג בדרכם האחרונה. מוקדם יותר היום פנו בני המשפחה למרכז הלאומי להשתלות וביקשו לתרום כל איבר של הסב והסבתא שיוכל להציל חיים.

"הלב נקרע, סבתא וסבתא היו אנשים מדהימים ותומכים עם לב ענק. קשה לעכל את הבשורה הקשה שהם אינם. תמיד היינו כרוכים סביבם", אמרה עופרי, נכדתם של בתיה וטוביה.

בני הזוג נהרגו כשהיו בדרכם לטקס סיום קורס הקצינים של נכדם ליאור בבית הספר לקצינים. השניים, תושבי רמת גן, נסעו ביחד עם בתם לטקס הסיום של גדוד "גפן" והתנגשו חזיתית במכונית שבה נסע זוג תיירים מצרפת. בתאונה נהרג גם הגבר ובת זוגו נפצעה באורח קשה.

עוד בוואלה! NEWS:
מפלס הכנרת עלה, היערכות לשלג בירושלים: המערכת החורפית בשיאה
בעודו במאסר, מתלוננת נגד הרב ברלנד דורשת פיצויים: "סבל בלתי יתואר"
"בגלל ויכוח על מוזיקה": אזרח אריתריאה נאשם ברצח בליין בפאב בלוד

טוביה ובתיה מרגלית שנהרגו בתאונת הדרכים סמוך לבה"ד 1, פברואר 2017. באדיבות המשפחה
"תמיד היינו כרוכים סביבם". בתיה וטוביה/באדיבות המשפחה

בין המספידים, איריס, בתם של בתיה וטוביה, ספדה לשניים בדמעות ואמרה כי "יקח לנו עוד הרבה זמן להבין ולעכל שאין יותר אבא ואמא. הייתם אבא ואמא שכל אחד ייחל לעצמו. אבא האנרגיות שלך, שמחת החיים, החכמה, הנדיבות, והילד שתמיד נשארת. תמיד נתת לנו את ההרגשה שלא משנה מה יהיה, אם נצטרך אותך תמיד תגיע. היית שותף מלא בחיינו ובחינוך ילדנו. הצלחת להישאר 'צעיר לנצח', מלא באנרגיות ושמחת חיים, עד היום בטיולים המשפחתיים היו מתרוצצים אחריך מנסים להדליק את הקצב שלך"

"אמא, החיוך הטוב שלך היה הסמל שלך, תמיד נתת לנו את התחושה שאנחנו הבנות הכי טובות ותמיד נתת את ההרגשה שהשמיים הם הגבול עבורנו. לעולם לא הייתה לך ביקורת, אהבת את כולם וראית בהם את הטוב. יצרת קשר מיוחד במינו עם נכדייך. אמא ואבא יצרתם משפחה טובה ומלוכדת. צברנו כל כך הרבה חוויות משפחתיות. ביום ראשון היינו אמורים לטוס לטיול לרומא, טיול שכבר לא יצא לפועל. כל כך חיכינו לחגוג לך יום הולדת 76 משותף. ששאלנו אותך אם לא עדיף לדחות לקיץ אמרת לא כי עכשיו כולם בריאים, כי אף פעם אי אפשר לדעת, כמה צדקת. אבא ואמא מתנחמת בעובדה שלא סבלתם במותכם והייתם בשיא שלכם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סבא וסבתא היו אנשים מדהימים". ההלוויה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זו אבדה גדולה, משפחה ושכנים מדהימים", אמר אחד משכניהם. "זוג מדהים, שומרי מצוות ואוהבים את הבריות, עשו רק טוב לסובבים. השבוע עוד הספקנו לשוחח בגינת הבית, והיום הם אינם. לא יאמן, לא מעכל את זה".

השכנים סיפרו כי בני הזוג אהבו מאוד לטייל, והרבו לחרוש את הארץ ולצאת גם לטיולים ברחבי העולם. "הסב היה בכושר נהדר, בן 76 ונראה כמו ובכושר של בן 56. איש אשכולות, איש מדהים, אבדה גדולה", אמר שכן של השניים. שכנה אחרת הוסיפה: "זו טרגדיה גדולה, שכנים נפלאים, לא ייאמן שבחזרה מקורס הקצינים של הנכד הם נהרגו, בלתי נתפס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההלוויה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ישראל צ'ארג, חברם של בני הזוג, התייחס בפייסבוק למותם של חבריו. "הם היו ידידים שלי ועמיתים להתנדבות בבית החולים שיבא בתל השומר. טוביה ובתיה מרגלית, מהטובים שבטובים באזרחי ישראל שהכרתי", כתב. "רק לפני שבוע התייעצתי עם טוביה לגבי טיולים בחו"ל שנהג לארגן. טוביה הופיע בפרסומת ששודרה לפני כחצי שנה שקראה לאזרחים להתנדב בבתי חולים, מה שאני והוא נוהגים לעשות שנים. אלוהים - למה אתה לוקח את הטובים? יש כל כך הרבה רעים ומושחתים אז דווקא את הטובים ביותר? אני לא מפסיק לבכות".

התאונה אירעה בכביש 40, בסמוך לצומת הרוחות לכיוון בה"ד 1 כששתי מכוניות התנגשו זו בזו בעוצמה. בתאונה הייתה מעורבת מכונית נוספת. בני הזוג נהרגו הבת ואישה נוספת נפצעו באורח קשה. במכונית השנייה נהרג תייר צרפתי ובת זוגו נפצעה באורח קשה. שתי נשים נוספות נפצעו באורח בינוני וקל.

חוה סמית מחולון שנפצעה באורח קל סיפרה: "נסענו לבית של חברים במדרשת בן גוריון ואחר כך ביקרנו חברים במצפה רמון. הייתי ברכב עם החברה הכי טובה שלי, כולנו היינו חגורות. פשוט נסענו ומישהו נחת עלינו. נשארתי בפוקוס כי רציתי לבדוק שהחברות שלי בסדר. ההגה נתקע והרגל של חברה שלי שנהגה, נשברה. היו זכוכיות בכל מקום. בהתחלה לא יכולנו לנשום מהאבק של כריות האוויר וזה הדבר האחרון שאני זוכרת".

זק"א בזירת תאונת הדרכים בצומת הרוחות בסמוך לבה"ד 1, 15 בפברואר 2017. בני בן סימון
זירת התאונה/בני בן סימון
תאונת דרכים בצומת הרוחות, מצפה רמון. פברואר 2017. דוברות כבאות והצלה נגב, דוברות כב"ה
זירת התאונה/דוברות כב"ה, דוברות כבאות והצלה נגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully