וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמטאות כולן שלה: תחנת המשטרה ההיסטורית ביפו תיחנך מחדש

16.2.2017 / 13:40

התחנה, שקמה עוד בימי השלטון הטורקי בארץ ישראל ושימשה השראה לסרט הקאלט "השוטר אזולאי", נסגרה לפני 17 שנה ועל יסודותיה נבנה בית מלון יוקרתי. עם עליית העומס במחוז תל אביב, תיפתח התחנה הנוסטלגית מחדש בנוכחות ארדן ואלשיך

מלון שהוקם במבנה תחנת משטרה לשעבר, יפו. פברואר 2017. ראובן קסטרו
בית המלון שהיה בעבר תחנת המשטרה/ראובן קסטרו

17 שנים לאחר שנסגרה, תיחנך הערב (חמישי) בטקס חגיגי תחנת המשטרה ביפו – הוותיקה ביותר בישראל. התחנה, שעמדה עוד לפני שהוכרזה המדינה, פעלה בכיכר השעון שביפו. שוטריה התניידו על גבי סוסים שהיו לנים באורווה שנבנתה מאחוריה על ידי הטורקים ששלטו בישראל, ולאחר שהסתיים שלטונם, התחנה אוישה על ידי הבריטים בתקופת המנדט.

עם קום המדינה, הפכה תחנת יפו לאחת מהתחנות הראשונות של משטרת ישראל. את תהילתה היא קיבלה כששימשה השראה לאפרים קישון, בסרט "השוטר אזולאי", שהפך בחלוף השנים לאחת הקלאסיקות המזוהות ביותר עם הקולנוע הישראלי. בסרט, השתקפה לא מעט מהפעילות של שוטרי יפו באותן שנים: התמודדות עם פורצים, זנות רחוב, הפגנות של חרדים, נהיגה פרועה – וכל זאת ברקע דו-קיום שנשמר בזהירות במקום.

מלון שהוקם במבנה תחנת משטרה לשעבר, יפו. פברואר 2017. ראובן קסטרו
מלון שהוקם במבנה תחנת משטרה לשעבר, יפו. פברואר 2017/ראובן קסטרו

בשנת 2000, נסגרה התחנה עם החלטת המשטרה לבטל את היחידות והתחנות, ולהקים מרחבים מבצעים. המבנה הישן נמכר, שופץ במשך שנים, ובהשקעה של מיליוני שקלים נבנה על האתר ההיסטורי מלון יוקרתי. בינתיים, על רחובות יפו חלשו שוטרי מרחב יפתח, כמו גם על מתחם התחנה המרכזית של תל אביב והשכונות הדרומיות שלה.

עם השנים גדל העומס על השוטרים במרחב, ובשנים האחרונות הוחלט לבטל את השיטוח ולהקים שוב תחנות משטרה במחוז תל אביב. במרחב יפתח הוקמו תחנת שרת ותחנת שכונות, ובימים האחרונים הוקמה גם תחנת יפו – בפיקודו של סגן-ניצב יאיר וייצנברג. הערב, תיחנך התחנה מחדש ברחוב סלמה בעיר, בנוכחותם של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן והמפכ"ל רוני אלשיך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מתוך הסרט "השוטר אזולאי", 1972. באדיבות יונייטד קינג, מערכת וואלה! NEWS
בתחנת המשטרה של יפו. מתוך "השוטר אזולאי"/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות יונייטד קינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully