וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לברגותי: נדחק בידי פתח מתפקיד סגנו של אבו מאזן

16.2.2017 / 10:10

במסגרת שורת מינויים שערכה הוועדה המרכזית, נותר בכיר התנועה מחוץ לכל תפקיד שעשוי לסמן אותו כיורש של היו"ר. מחמוד אל-עלול וג'יבריל רג'וב מחזיקים עתה בתפקידי המקפצה לכס של אבו מאזן

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

(ריאיון עם ג'יבריל רג'וב בוואלה! NEWS, דצמבר 2016)

הוועדה המרכזית של הפתח ערכה אתמול (רביעי) שורת מינויים, שבמסגרתם נותר מרואן ברגותי, שדווקא זכה במקום הראשון בבחירות לוועדה, ללא תפקיד רשמי. משמעות המהלך היא כי עמיתיו של ברגותי הרחיקו אותו מכל תפקיד שעשוי לסמן אותו בתור יורש אפשרי ליו"ר התנועה אבו מאזן.

בימים האחרונים, אנשיו של ברגותי התראיינו בעילום שם לתקשורת הערבית והביעו חשש שהוועדה המרכזית תדחוק את רגליו מהמינויים. כעת, לא ברור מה יעשה ברגותי בהמשך דרכו בפתח. לדברי מקורביו, אבו מאזן הבטיח למנותו לסגן ולכן הסכים ברגותי להשתתף בוועידה הכללית שהתקיימה לפני חודשים אחדים ולא לפרוש ממנה, מה שהיה עלול להעניק ניצחון למוחמד דחלאן.

שני אישים אחרים מסתמנים כיורשים הפוטנציאליים של אבו מאזן, לפחות בתקופה הקרובה. הראשון הוא מחמוד אל-עלול, שנבחר לתפקיד סגנו של אבו מאזן, וג'יבריל רג'וב, שמונה לתפקיד המזכיר הכללי של הוועדה המרכזית. רג'וב ואל-עלול נחשבו לבני ברית, עד אמש לפחות, והיו חלק מאותו מחנה בבחירות שנערכו בוועידה הכללית לוועדה המרכזית.

עוד בנושא:
"האפשרות היחידה – מדינה פלסטינית": ריאיון מיוחד עם ג'יבריל רג'וב
הדור הישן של פתח ניצח, והציבור נותר אדיש בהמוניו

אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, בוועידה השביעית של פתח, 30 בנובמבר 2016. רויטרס
מונעים סימון ברור של היורש של אבו מאזן/רויטרס

עד אתמול, המזכ"ל והיו"ר היו תפקיד אחד, אולם כעת הוחלט לפצלו לשניים. להערכת פרשנים פלסטיניים, רג'וב ואל-עלול סגרו דיל ולפיו יפוצל תפקיד המזכ"ל לשניים. עוד נקבע כי כל המינויים שהתקבלו אמש תקפים לשנה בלבד. שורה ארוכה של אנשים בוועדה קיבלה אתמול תפקידים נוספים, אך לא נרשמו אירועים חריגים.

מפסיד נוסף משמעותי מהוועידה הוא תאופיק טיראווי, שהיה מועמד לתפקיד הסגן או המזכ"ל, אך נותר בתפקיד זוטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully