וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר באל על הסתיים: הושגו הבנות בין הנהלת החברה לטייסים

בתום דיון לילי בהסתדרות, הגיעו הנהלת חברת התעופה והטייסים להסכמות על תנאי העסקתם של טייסים בני 65 ומעלה, שישובצו לתפקידי טיסה, הדרכה וניהול ויקבלו מנגון פרישה. הטייסים: "לבנו עם העובדים והנוסעים שנפגעו שלא לצורך"

צלמים זמניים מורשים

המשבר באל על הגיע לסיומו הבוקר (חמישי), לאחר שהושגו הסכמות בין הנהלת החברה לטייסים ונחתם מסמך הבנות בתיווך ההסתדרות. הצדדים יתכנסו לחתימה סופית לאחר קביעת הניסוחים המשפטיים, בכפוף לאישור הגורמים הרלוונטיים.

על פי מתווה ההסכם, שהושג בתום סכסוך בן שנתיים, הטייסים שעברו את גיל 65 ימשיכו להיות מועסקים בחברה בתפקידי טיסה, בהדרכה ובניהול, ואלה שלא יימצא להם תפקיד יזכו למנגון פרישה "נאות", כהגדרת ועד הטייסים. ההסכם הושג בתיווך יושב ראש ההסתדרות אבי ניסנקורן ויושב ראש איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי.

המשבר הוביל לשיבושי טיסות נרחבים בחברה בחודשים האחרונים ולביטולים רבים, ובהם יותר מעשר טיסות בשבועיים האחרונים. בימים האחרונים איימו טייסים רבים, ובהם הטייס הראשי רוני זוהר, להתפטר. בית הדין הארצי לעבודה לא מנע מהם לעזוב את תפקידם, אך עיכב את ההחלטה. בהנהלת החברה התריעו כי לא יוכלו להמשיך לטוס אם גל ההתפטרויות יצא לפועל.

מטוס בואינג 747-400 של אל על בשדה התעופה בן גוריון. David Silverman, GettyImages
מטוס אל על בנתב"ג. בדרך לפתרון המשבר?/GettyImages, David Silverman

הטייסים קבלו על תנאי העסקתם ועל הפגיעה בתנאים של אלה שנאלצו להפסיק לטוס מפאת גילם, אך לא הגיעו לגיל פרישה. הסכם ראשוני בין הצדדים הושג כבר לפני שבועיים ואמור היה להקנות להנהלה "שקט תעשייתי", אך עוד בטרם נחתם התגלעו אי הבנות חדשות. לאורך התקופה עשתה אל על שימוש במטוסים חכורים מחברות זרות על מנת להתגבר על הביטולים.

מוועד הטייסים נמסר הבוקר: "לבנו עם העובדים והנוסעים שנפגעו שלא לצורך בתקופה האחרונה. טייסי אל על ימשיכו להטיס את נוסעי החברה באחריות ובבטיחות לטובת אל על, שהיא הבית של כולנו".

מהנהלת אל על נמסר: "אנו מברכים על מסמך ההבנות שנחתם הלילה ומסדיר את הסוגיות שהיו במחלוקת בנושא תנאי הפרישה וההעסקה של הטייסים בני 65 עד 67. אנו מתנצלים מעומק הלב בפני ציבור הנוסעים קהל הלקוחות אשר נפגעו בתקופה האחרונה. אנו סמוכים ובטוחים כי כעת ניתן יהיה להשיב את החברה לפעילות סדירה לטובת כלל הלקוחות ו-6,000 עובדי החברה".

(עדכון ראשון: 7:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully