וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר גביע המדינה בכדורסל: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

16.2.2017 / 7:00

מכבי תל אביב והפועל ירושלים ינסו לזכות בתואר הנכסף במשחק שיתקיים בבירה. נציין שנתיים למינוי של איזנקוט לרמטכ"ל. לפני 12 שנה אושרה תכנית ההתנתקות בכנסת ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

גמר גביע המדינה בכדורסל

טרנס קינזי שחקן הפועל ירושלים מול גל מקל שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
משחק בין הפועל ירושלים למכבי תל אביב בתחילת החודש/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים משחק גמר הגביע בכדורסל באולם הארנה בירושלים. המשחק בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים. הצהובים מתל אביב ינסו להגן על התואר שבו זכו בעונה שעברה ואילו האדומים מהבירה ירצו לזכות בתואר השני שלהם העונה. זאת, לאחר שזכו בגביע הווינר. את גביע המדינה יעניק לזוכה נשיא המדינה ראובן ריבלין.

שנתיים למינוי איזנקוט

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט בביקורו בבית ספר בעכו, 13 בדצמבר 2016. אדריאן הרבשטיין
התמודד עם גל הטרור ופרשת אזריה. איזנקוט/אדריאן הרבשטיין

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שנתיים מונה גדי איזנקוט לרמטכ"ל במקומו של בני גנץ. איזנקוט התגייס לגולני ב-1978 ועבר דרך שרשרת הפיקוד של לובשי הכומתות החומות עד שמונה למח"ט ב-1997. בין תפקידיו השונים בצה"ל ניתן למצוא גם מפקד אוגדת איו"ש, מפקד פיקוד צפון וסגן הרמטכ"ל. במהלך כהונתו נדרש להתמודד לא מעט עם גל הטרור שכלל בעיקר פיגועי דקירה של יחידים אך גם פיגועי ירי ודריסה. אחת הפרשות הסוערות בצה"ל במהלך כהונתו היא זו של אלאור אזריה, החייל שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בזירת פיגוע בחברון.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

שנתיים למותו של אורי אורבך

אורי אורבך. באדיבות ארכיון מעריב, ראובן קסטרו
הלך לעולמו בשל מחלה קשה. אורבך/ראובן קסטרו, באדיבות ארכיון מעריב

אתם צריכים לדעת שהיום נציין שנתיים למותו של השר והעיתונאי אורי אורבך שהלך לעולמו בגיל 54 אחרי מאבק ממושך במחלה קשה. אורבך שגדל בפתח תקווה הוא בוגר ישיבת נחלים וישיבת ההסדר בקריית שמונה. בצה"ל שירת כלוחם בחטיבה 188 בחיל השריון והשתתף במסגרתה במלחמת לבנון הראשונה. עם שחרורו מהצבא עבד כעיתונאי מוביל בציונות הדתית ואף פרץ לעיתונות המיינסטרים. לאחר שנים בתקשורת הצטרף לבית היהודי ושימש כח"כ מאז 2009. בכנסת ה-19 שימש אורבך השר לאזרחים ותיקים.

12 שנה להחלטה על תכנית ההתנתקות

תכנית ההתנתקות. GettyImages
59 תמכו, 40 התנגדו וחמישה נמנעו. ההתנתקות/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 12 שנים, בשנת 2005, אושרה תכנית ההתנתקות בכנסת. עשרה חודשים לאחר הצהרתו הראשונה של ראש הממשלה דאז אריאל שרון על כוונתו לצאת באופן חד צדדי מרצועת עזה, עבר בקריאה שלישית במליאת הכנסת חוק יישום תכנית ההתנתקות, הידוע בכינויו "חוק פינוי-פיצוי", שמסדיר את פינוי ההתנחלויות והפיצויים למפונים. החוק עבר ברוב של 59 תומכים מול 40 מתנגדים וחמישה נמנעים. חצי שנה לאחר מכן פונו כ-8,600 אזרחים ישראלים מ-18 יישובים ברצועה, במבצע שבו השתתפו כ-42 אלף חיילים ושוטרים בעלות כוללת של תשעה מיליארד שקל.

יום הטים טם הבינלאומי

טים טם. ShutterStock
נקרא על שם של סוס מרוץ שזכה. טים טם/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום הטים טם הבינלאומי לכבודו של מותג השוקולד האהוב. חברת טים טם הוקמה ב-1964 באוסטרליה והציגה את מוצר הדגל – שני ביסקוויטים שביניהם קרם שוקולד ועליהם ציפוי. הנתון המעניין לגבי השוקולד הוא דווקא שם החברה. ההחלטה לקרוא למותג טים טם מבוססת על אהדתו של בעל החברה דאז, רוס ארנוט, למרוצי סוסים. הוא בחר בשם טים טם על שמו של סוס מרוץ שזכה. הדרך לחגוג את יום הטים טם הבינלאומי היא כמובן – לאכול טים טם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully