וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני מתבייש, אבל נגד": ש"ס הצביעה נגד חוק הנלחם באפליית מזרחים

16.2.2017 / 0:17

חברי הכנסת התנגדו להצעה המבקשת לשלול תקציבים למוסדות חינוך המפלים תלמידים ברישום אליהם, מחשש כי יהיה רוב לאופוזיציה והחוק יעבור. "זו המלחמה שלכם, איפה אתם?", צעק ח"כ מאיר כהן, יוזם החוק. ש"ס: "מטרת ההצעה הייתה לקנטר את הממשלה"

ערוץ הכנסת

חברי הכנסת של ש"ס תכננו להיעדר אתמול (רביעי) מהצבעה על הצעת החוק של ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) וח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) המבקשת לשלול תקציבים למוסדות חינוך המפלים תלמידים ברישום אליהם – בניסיון להילחם באפליית מזרחים - אך לבסוף נאלצו להצביע נגדה מתוך חשש שיש רוב לאופוזיציה. רוב הח"כים דאגו להתקזז עם חברי כנסת מהאופוזיציה, אך בשלב מסוים התגלה חשש כי לאופוזיציה יש רוב להעביר את החוק ושלושה מחברי הכנסת - מיכאל מלכיאלי, יואב בן צור ויגאל גואטה הצביעו נגד הצעת החוק.

גואטה אמר "אני מתבייש, אבל מצביע נגד", וספג קריאות נגד ההצבעה. גם חברי הכנסת של יהדות התורה, שנגדם הופנו טענות על אפליה במוסדות החינוך, הצביעו נגד ההצעה.

עוד בוואלה! NEWS:
ביקורי תלמידים, ברכות ועקיצה לבתי המשפט: הכנסת חוגגת יום הולדת
לשכת ראש הממשלה נגד ההדלפות מהקבינט: "לא פוסלים פוליגרף"
"מתייצבים לימינך": הליכוד מתכונן לפגישת נתניהו-טראמפ

ח"כ משה גפני, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
התנגד להצעה. ח"כ משה גפני/ראובן קסטרו

במליאה התפתחה מהומה שבמהלכה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) קרא קריאות ביניים וח"כ כהן קרא לו גזען. "מקומך לא בכנסת ישראל. יש פעמים שגזענים צריכים להוריד את הראש", אמר. כהן גם תקף את חברי המפלגה של ש"ס: "זו המלחמה שלכם, איפה אתם?".

סגן שר החינוך מאיר פרוש (יהדות התורה) השיב בשם הממשלה להצעת החוק והציע לחברי יש עתיד להגיש הצעת החוק שתקצוב בתי הספר יהיה כפוף "לרמת האלימות של התלמידים או שתיית משקאות חריפים". זאת, ככל הנראה, כדי לנגח את החינוך במוסדות החינוך החילוני.

"במשמרת הקצרצרה של יש עתיד בממשלה הקודמת, אתם לא התעסקתם בשאלה של מניעים עדתיים כי אתם הוצאתם מהתקציב של משרד החינוך שבתי ספר של המוכר שאינו רשמי, תהיה להם קייטנה כמו לכל ילדי ישראל, בלי לבדוק אם יש שם ספרדים או אשכנזיים", אמר פרוש. "שללתם מכולם, למה? מכיוון שהם חרדים. לא רק קייטנות מנעתם מהמגזר החרדי, גם שעות תמרוץ וטיפוח, גרמתם לכך שהחרדים לא יקבלו את זה. גם עשיתם רעה לילדי החינוך המיוחד בחינוך החרדי רק כי הם חרדים. למה אני מזכיר את זה? כי זו השיטה של יש עתיד, זו האג'נדה שלכם".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מאיר כהן יעקב פרי ושי פירון מחוץ לבית של יאיר לפיד 2.12.14. ראובן קסטרו
"גזענים צריכים להוריד את הראש". ח"כ כהן/ראובן קסטרו

בהצעת החוק של ח"כ מאיר כהן, 38 ח"כים תמכו 43 התנגדו. גם בהצעה של ח"כ מרב מיכאלי התקיימה הצבעה שמית כאשר תמכו 35 ו-42 התנגדו.

ח"כ מיכאלי אמרה: "עלה מאיר כהן והציג את החוק מדם לבו ואחר כך אני. הוא דיבר ספציפית על מרוקאים, מזרחיים, ואני דווקא על התלמיד האתיופי בפתח תקווה, שחודשים אחרי פתיחת שנת הלימודים שלושה בתי ספר סירבו לקבל אותו. גפני קצת צעק ואז התחילה הצבעה שמית והתברר שיש לנו רוב אז הקואליציה התחילה לעשות מניפולציות עם ההצבעה. להכניס חברות וחברי כנסת להצביע זה לגיטימי, אבל למשוך את הזמן ולהפעיל עליהם לחץ? היה ברור שלמספר גדול מאוד של חברות וחברי קואליציה קשה להצביע נגד. קשה להצדיק את ההגנה על אפליה במימון המדינה".

מש"ס נמסר: "הצעת החוק שעלתה היום למליאת הכנסת, הובאה על ידי אותה מפלגה שהמציאה את האפליה הגזענית, שקיצצה בבשר החי של מוסדות הלימוד החרדים ללא רחמים וללא הבדל בין ספרדים לאשכנזים. זו הצעת חוק שכל מטרתה היא לקנטר את הממשלה. זה לא יעזור להם. הממשלה הזו תמשיך להתקיים וש"ס תמשיך להיאבק באפליה במוסדות החינוך, כפי שעושה עד כה בהצלחה".

(עדכון ראשון: 20:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully