וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה דרשה ממלזיה שלא לנתח את גופת אחיו של קים - אך סורבה

15.2.2017 / 17:59

פיונגיאנג ביקשה מהרשויות בקואלה לומפור שלא לנתח את גופתו של קים ג'ונג נאם, שהורעל למוות בנמל התעופה. גורמים מהשגרירות המקומית הגיעו לבית החולים, ועקבו אחרי ההליך

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

גורמים צפון קוריאניים ניסו היום (רביעי) לשכנע את מלזיה שלא לנתח את גופתו של אחיו למחצה של המנהיג קים ג'ונג און, שנרצח ביום שני בנמל התעופה בקואלה לומפור – כך מסרו שלושה גורמים בממשלה המקומית המעורים בנושא. לפי הגורמים, הרשויות במלזיה סירבו לכך.

גופתו של קים ג'ונג נאם נלקחה הבוקר לבית חולים כדי לחקור את מותו המסתורי. גורמים מהשגרירות של קוריאה הצפונית, בהם השגריר, הצטרפו לבית החולים, והיו שם במשך זמן רב עד שהם הזמינו ארוחה מרשת המזון המהיר KFC. לפי גורמים רשמיים ממלזיה, מקוריאה הדרומית ומארצות הברית סבורים כי קים ג'ונג נאם הורעל באולם הטיסות היוצאות על ידי שתי סוכנות של המשטר בפיונגיאנג, שנמלטו מהמקום במונית בזמן שהוא נאנק מכאבים ומת בדרכו לבית חולים.

לקריאה נוספת בנושא
חיסול אחיו של מנהיג צפון קוריאה: נעצרה חשודה בנמל התעופה במלזיה
הורעל בדיוטי פרי בידי סוכנות: כך חוסל אחיו של מנהיג צפון קוריאה
דיווח: אחיו למחצה של מנהיג צפון קוריאה נרצח במלזיה

קים ג'ונג און וקים ג'ונג נאם. AP
בפיונגיאנג מנסים לטשטש עקבות. קים ג'ונג און וג'ים ג'ונג נאם/AP

המשטרה במלזיה הודיעה הבוקר כי עצרה אישה שנשאה דרכון וייטנאמי וכי היא מחפשת אחרי כמה חשודים נוספים בעלי אזרחות זרה. לפי אותם גורמים, לא התקבלה החלטה אם להשיב את הגופה לקוריאה הצפונית. "מלזיה לא תיכנע ללחצים, ותפעל לפי הנהלים המקובלים", אמר אחד הגורמים.

המשטרה מסרה כי קים ג'ונג נאם, בנו הבכור של מנהיג קוריאה הצפונית הקודם קים ג'ונג איל, היה אמור לטוס למקאו, עד שמישהו תפס בפניו מאחור. לאחר מכן, הוא ניגש לדלפק מודיעין, סיפר כי הוא חש סחרחורת ואז מצבו הידרדר. לפי דיווחים שונים, שתי הסוכנות הצפון קוריאניות התיזו חומר כימי בפניו של קים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully