וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם והפלסטינים מזהירים: "אין פתרון מלבד פתרון שתי המדינות"

המזכ"ל גוטרש אמר כי יש לעשות הכל כדי לשמור על האפשרות להגיע לפתרון זה, אחרי שגורם אמריקני אמר לפני פגישת טראמפ ונתניהו כי שנשיא ארה"ב לא יתעקש על כך. בכיר הרשות עריקאת: "האלטרנטיבה - מדינה אחת דמוקרטית"

עריכה: עמרי מלכה צילום: רויטרס

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר היום (רביעי) כי "יש לעשות הכול" על מנת לשמור על פתרון שתי המדינות. זאת, ברקע דבריו הלילה של בכיר בבית הלבן שלפיהם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "לא יתעקש" על פתרון זה במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים.

גם הפלסטינים הגיבו בחריפות לדבריו של הגורם האמריקני. בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת אמר כי "ישראל אינה מוכנה כעת לחלופה היחידה לפתרון שתי המדינות, שהיא מדינה אחת דמוקרטית. ישראל רוצה לקבור את פתרון שתי המדינות, ומדינות העולם חייבות להתערב".

בהתייחסות לדיווחים על כך שטראמפ ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי דנו באפשרות של הקמת מדינה פלסטינית בשטחי רצועת עזה וחצי האי סיני, הבהיר עריקאת: "המחשבה להקים מדינה פלסטינית בסיני היא מחשבה טיפשית. סיני היא אדמה מצרית, ואין לנו כוונה לבנות מדינה פלסטינית בה". הוא הבהיר: "עזה היא חלק בלתי נפרד מפלסטין, ואי אפשר להקים מדינה ללא עזה".

לקריאה נוספת בנושא
גורמים פלסטינים מאשרים: ראש ה-CIA נפגש עם אבו מאזן ברמאללה
בכיר בבית הלבן: טראמפ לא יתעקש על פתרון שתי המדינות
סבב הפגישות החל: נתניהו נועד עם שר החוץ האמריקני

סאיב עריקאת וסרגיי לברוב, מוסקבה, 13 בינואר 2017. רויטרס
מתנגד לרעיון שהמדינה הפלסטינית תוקם בסיני. עריקאת ולברוב/רויטרס

חברת הוועד הפועל של אש"ף חנאן עשראווי הוסיפה כי ההתבטאויות מצד בכירים בבית הלבן בנוגע לאפשרות של נטישת פתרון שתי המדינות הן "לא הגיוניות ולא אחראיות". מוקדם יותר אמר חוסאם זומלוט, יועצו של יו"ר הרשות אבו מאזן, כי פתרון שתי המדינות "אינו המצאה של הפלסטינים".

לדברי הבכיר האמריקני שצוטט בכלי התקשורת, טראמפ תומך בשלום בין ישראל לפלסטינים "בין אם זה יגיע בצורה של פתרון שתי המדינות לשני עמים, אם זה מה שהצדדים רוצים, או משהו אחר". מדובר בשינוי משמעותי בעמדת הבית הלבן כלפי הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ערב פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא טראמפ, שתיערך היום בבית הלבן.

בתדרוך שערך הלילה גורם רשמי לכתבי הבית הלבן, לקראת פגישת המנהיגים, הוא נשאל אם שלום משמעותו פתרון שתי המדינות. "אולי, ואולי לא", השיב הגורם, "זה משהו ששני הצדדים יצטרכו להסכים עליו, אבל אני חושב שנגלה יותר פרטים לגבי זה מחר". לטענתו, "מונח שתי המדינות לא מוגדר מספיק טוב. אנחנו מחפשים דרך שבה שני הצדדים יוכלו להגיע לשלום, ואנחנו נהיה שם כדי לעזור להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully