וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "אסור להקצין השיח, לסמון אויבים מדומים ולרדוף אחריהם"

15.2.2017 / 17:49

נשיא המדינה נשא דברים בטקס בקיבוץ דפנה לציון 20 שנה לאסון המסוקים, שבו נהרגו 73 חיילים. "אין לנו את הפריבילגיה לוותר על שפה משותפת, כי גם היום אנו עוד נאבקים על חיינו", אמר למשפחות החללים

נשיא המדינה ראובן בטקס לציון 20 שנה לאסון המסוקים, 15 בפברואר 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"המלחמה הבאה תהיה קשה מקודמתה". ריבלין, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

במלאות 20 שנים לאסון המסוקים, התקיים היום (רביעי) בקיבוץ דפנה טקס האזכרה הממלכתי לאסון במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט, המשפחות השכולות ומפקדי צה"ל לדורותיהם.

אסון המסוקים הוא התאונה הקשה ביותר שידע צה"ל אי פעם. באסון נספו 73 חיילים שהיו בדרכם לפעילות מבצעית בלבנון והתרסקו מעל לקיבוץ שאר ישוב שבעמק החולה ב-4 בפברואר 1997. שמונה מההרוגים היו אנשי הצוות של המסוקים. היחידה שספגה את מספר האבידות הגדול ביותר באסון הייתה חטיבת הנח"ל, ש-28 מההרוגים היו מחייליה.

"הילדים שאז עוד לא נולדו, היום הם כבר חיילים, חלקם קצינים ואנחנו יחד אתכם עדיין עסוקים בשאלה, מה היה אם, או מה היה אילו", אמר הנשיא ריבלין בטקס. "אסור לנו להקצין את השיח, לסמן אויבים מדומים ולרדוף אחריהם כי גם היום אנו עוד נאבקים על חיינו, שלומנו וביטחוננו".

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: תוגברה האבטחה במטוסי חברות תעופה ישראליות
צפו: שני ננו-לוויינים ישראליים למטרות מחקר שוגרו בהצלחה לחלל

אסון המסוקים. AP
73 הרוגים. הריסות המסוקים ב-1997/AP

לדבריו, "כל מי שהיה אז מבוגר מספיק לא ישכח את הלילה ההוא, הארור. איש לא שרד. אומה שלמה ביכתה את בניה היפים והאמיצים". עוד הוסיף הנשיא כי "בעשור האחרון מאז הסתיימה מלחמת לבנון השנייה, שקט יחסי שורר בגבול הצפון. המערכה הבאה בגבול הצפון – אם תכפה עלינו תהיה קשה מקודמתה, אבל אנו נחושים להגיע אליה מוכנים ומאומנים כשעיננו פקוחה וחרבנו מושחזת".

הרמטכ"ל איזנקוט אמר: "כל אחד מ-73 החללים היו עולם ומלואו. בניכם התאחדו סביב משימת ההגנה, ובמותם הניחו לנו צו להתלכד מעל לכל מחלוקת. בצפון ובדרום, צה"ל נערך לכל עימות ומתאים את עצמו ליום פקודה. נמשיך להגן על קיומנו ולפעול להגנת המדינה כפי שעשו בניכם".

שר הביטחון ליברמן, אמר בטקס: "אני לעולם לא אשכח את אותו לילה ואת גודל הטרגדיה שנפלה על המדינה. 20 שנה חלפו מאז, והיום בתפקידי כשר הביטחון, אני פוגש חיילים שעוד לא נולדו בזמן האסון. אני יכול להגיד בגאווה שחיילים צהל ומפקדיו ממשיכים להתמודד עם כל האתגרים, הודות לצעידה שלהם בדרכי הערכים שסללו בניכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אסון המסוקים מעל שאר ישוב יום אחרי האסון, 05 בפברואר 1997. ראובן קסטרו
"כל מי שהיה מבוגר מספיק לא ישכח את הלילה הארור". פברואר 1997/ראובן קסטרו

גם יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, נשא דברים בטקס ואמר כי "מדינת ישראל לא תתקיים בלי אנשים שיודעים את הסיכון ובכל זאת עולים על מסוק במזג אוויר גרוע. זה הבסיס של קיומה, זה כוח קיומה". לדבריו, זה נקרא 'אסון המסוקים', לא 'תאונת המסוקים', מפני שהם לא נהרגו בתאונה. הם נהרגו כשהם לוקחים את הסיכון, כשהם עושים את תפקידם, כשהם חלק מהכוח הצבאי שהופך את המדינה הבלתי אפשרית הזו לאפשרית"

בחודש שעבר יזמו משפחות החללים פרויקט מימון המונים במטרה לגייס סכום כסף הדרוש להקמת מיצג הנצחה ליקיריהם בכיכר רבין שבתל אביב למשך כשבוע. היוזמה התקיימה בהובלת אחיהם של הנופלים באסון, ללא סיוע של אגף ההנצחה במשרד הביטחון או מעורבות ההורים.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully