וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איים שישוב לעיר וינקום": ראש עיריית אור יהודה לשעבר נכנס לכלא

15.2.2017 / 12:31

יוסף, שהורשע ב-11 עבירות מין, ובעבירות מרמה והפרת אמונים, יישא עונש מאסר של שנתיים. מתלוננים ותושבים מספרים על החודשים שלפני כניסתו למאסר, שבהם הטיל פחד ברחובות העיר. השופט בתיק: "מעשים מכוערים שנשאו איתם ביזוי והשפלה"

צילום: מאיר וקנין, עריכה: יאיר דניאל

ראש עיריית אור יהודה לשעבר, דוד יוסף, נכנס הבוקר (רביעי) לכלא חרמון, שם יישא את עונש המאסר בן השנתיים שנגזר עליו בגין 11 עבירות מין, כשהחמורה שבהן היא עבירת מעשה מגונה בכוח, ועבירות מרמה והפרת אמונים - בין היתר בשל מלגות שהעביר למקורביו וכינוי רחוב בעירו על שם מאהבתו, "באלי".

ראש העירייה הורשע בחודש דצמבר האחרון ב-16 מתוך 25 הסעיפים שבהם הואשם, ובהם בעילה אסורה בהסכמה, מעשה מגונה תוך ניצול יחסי מרות, הטרדה מינית, עבירות מרמה והפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט וחקירה. ביולי 2015 הוגש נגד יוסף כתב האישום החמור, על ידי עו"ד רחלי חזן-פלדמן מפרקליטות מחוז תל אביב, וחשף שורת הטרדות מיניות לצד ניהול מטריד של העירייה.

לפני כשבועיים הגישה פרקליטות המדינה ערעור לבית המשפט העליון על עונשו של יוסף. המדינה מסרה כי עונשו של יוסף "אינו מבטא את הנסיבות החמורות של העבירות שבהן הורשע, ובעיקר את ריבויין והיקפן של העבירות שביצע במהלך כהונתו כראש העיר, את מספר הנפגעות הרב ואת חומרת הפגיעה בערכים המוגנים בעקבות כל אחד מסוגי העבירות שביצע, ובאמון הציבור בשלטון המקומי".

עוד בוואלה! NEWS:
חבר הוועדה למינוי שופטים מקדם: כהונת שופט עליון תוגבל ל-12 שנה
שני חיילים וגבר נעצרו בחשד להחזקת חומרי פדופיליה ברשת
ראש ישיבה במרכז הארץ מואשם במעשים מגונים בשני קטינים

ראש עיריית אור יהודה לשעבר דוד יוסף נכנס לכלא חרמון. פברואר 2017. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
המדינה ערערה על העונש הקל. יוסף, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

כתב האישום מפרט מערכות יחסים רבות בין יוסף לנשים הכפופות לו וכן דפוס קבוע של הטרדות מיניות. במהלך המשפט העידו גם נשים שחלה התיישנות על המקרים אותן גוללו, כדי להעיד על "השיטה" שלפיה פעל יוסף. בסוף חודש מאי 2015 נעצר יוסף בחשד שהטריד מינית חמש נשים וביצע בהן מעשים מגונים לאורך שנים, ואף ביצע באחת העובדות שלו בעילה אסורה בהסכמה. עוד נחשד, כי השתמש שלא כדין בכספי הרשות כדי להעניק לנשים הללו ולאחרות טובות הנאה, וכי ניסה לשבש את החקירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראש עיריית אור יהודה לשעבר התייצב בכלא חרמון; ירצה עונש מאסר של שנתיים. מערכת וואלה! NEWS
יוסף בדרכו לכלא חרמון, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS

"הסתובב בעיר ואיים שכשישתחרר יבוא לנקום"

"הוא יצא בזול. שנתיים מאסר על כל העבירות והטרור שהשליט בעיר – בדיחה עצובה", אמר לוואלה!NEWS מ', אחד המתלוננים במשפטו של יוסף. "מיומו הראשון של יוסף בתפקיד הוא התנכל לי כי הייתי מזוהה עם ראש העיר הקודם, בעקבות ההתנכלויות וההתעללות עברתי אירוע מוחי, איבדתי את אשתי, והיום אני אוסף בקבוקים למחייתי", סיפר.

"אם בית המשפט לא יקבל את הערעור על העונש הקל שניתן ליוסף, עוד שנתיים הוא יצא מהכלא ויחפש לנקום בכולנו", אמר. מ' עבד בעיריית אור יהודה למעלה מ-20 שנה, ולאחר כניסתו של יוסף לתפקיד ראש העיר, חייו "השתנו לרעה", לדבריו. הוא טוען כי למרות שעבר אירוע מוחי והוגדר כנכה, ראש העיר המשיך להתעמר בו, קיצץ את משכורתו ודאג שיעבוד רק בעבודות פיזיות באגף התחזוקה. עוד סיפר כי יוסף התנכל למשפחתו, בכך שהורה לפקידי המתנ"ס העירוני לבטל את רישומה של נכדתו של לגן העירוני. "הרגשנו מבוזים, בתי הגיעה אל המתנ"ס לרשום את בתה לגן העירוני ונאמר לה שהיא לא יכולה להירשם. זאת התודה על 20 שנות שירות בעיריית אור יהודה? חשתי מזועזע".

"זה יום עצוב וקשה לעיר שלנו", אמרה ק', מתלוננת נוספת נגד יוסף. "חבל בכלל שנאלצו להגיע למצב המביך הזה שראש עיר נכנס לכלא על מעשים שהוא בכלל לא היה אמור לעשות. אני מקווה שבית המשפט יקבל את פניינתו ויכבד את הערעור על העונש שניתן ליוסף. בנוסף אנו דורשים להרחיק אותו ואת משפחתו לצמיתות מהעיר", הוסיפה.

ק' מספרת על הימים שעברו מאז שפג תוקפו של צו ההרחקה שהוצא נגד יוסף מהעיר ועד לכניסתו היום למאסר. "יוסף הסתובב בעיר ועורר אימים על התושבים שהמסר ברור. הוא אמר 'אני עוד אחזור ואנקום במי ששלח אותי לכלא, עוד שנתיים נתראה ותראו מאיפה הדג משתין'", סיפרה. ק' טוענת שכל הסבל שעברו היא וחבריה לעירייה מנחת זרועו של יוסף לא שווה את תמונתו צועד עם ראש שפוף אל שערי הכלא. "אין לנו שמחה לאיד, לא היינו צריכים להגיע למצב הקשה הזה", אמרה. "איפה משרד הפנים? איפה ההסתדרות שהייתה אמורה להגן על העובדים? אנחנו חוששים מהיום שאחרי", הוסיפה. לדבריה, "הבעיה הקשה יותר היא שיוסף עדיין לא הבין ששגה, הוא עדיין חושב שהוא כאן הקדוש המעונה, מקווה שימי המאסר יגרמו לו להבין דבר או שניים".

סמטת באלי, אור יהודה, יולי 2015. ראובן קסטרו
סמטת באלי באור יהודה, שקרא ראש העיר על שם מאהבתו/ראובן קסטרו

קובי ברכה, פעיל חברתי בעיר, טוען גם הוא שהעונש שקיבל ראש העירייה הוא קל מדי. "נגד יוסף יש 16 עבירות חמורות, בהן הונאות, אונס ומקרים חמורים נוספים. אנחנו מבינים שעבירות מסוג זה לא מסתכמות בשנתיים של מאסר, ומי יודע אם בכלל ירצה את כל המאסר שלו, אני רואה בחומרה את העונש, אני חושב שמגיע לו הרבה יותר", אמר, והוסיף "אני לא מאחל לאף אחד לשבת במאסר, אבל מי שלוקח את החוק לידיים ומשתמש בו כלפי הציבור בצורה כזאת מגיע לו לקבל את מלוא העונש ולא לקבל הנחות מבית המשפט. יוסף העביר את התושבים שורה של התעללויות. המקרים שהגיעו לבית המשפט, הם דוגמא קטנה לטרור שעשה פה בעיר".

עו"ד רוני אלוני סדובניק המייצגת 13 מנפגעי העבירות בפרשה זו מסרה בשמם: "בית המשפט המחוזי קבע כי עדותו של דוד יוסף איננה אמינה, והרשיע אותו בביצוע שורה ארוכה של עבירות מין, הטרדה מינית ויצירת סביבת עבודה פוגענית, משפילה ומאיימת לאורך שנים. נפגעות ונפגעי העבירה חווים מאז תחילת המשפט מסכת הטרדות, שידולים ואיומים חמורים. עצומה של למעלה ממאה מעובדי העירייה הועברה לפרקליטות המדינה, ליועץ המשפטי לממשלה ולבית המשפט המחוזי בתל אביב, בבקשה למתן צו הרחקה לצמיתות של המורשע ומקורביו מבנייני העיריה ומעובדיה. עובדות ועובדי עיריית אור יהודה עשו ועושים את המצופה מהם לפי חוק - חושפים שחיתות שלטונית ומצפים מרשויות האכיפה והמשפט להגנה מלאה עליהם כעדים וכעובדים".

גזר הדין של דוד יוסף, לשעבר ראש עיריית אור יהודה, 18 בדצמבר 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה!
יוסף במתן גזר הדין בעניינו בחודש דצמבר האחרון/מערכת וואלה!, טליה קדוש

השופט דוד רוזן כתב בפסק דינו של יוסף כי "מדובר בנאשם שהורשע בשורה ארוכה של עבירות. בהזדמנויות שונות בעשרות מקרים גנב הנאשם כספים ציבוריים, וחילק מלגות". הוא הוסיף: "הכספים הוצאו מהקופה הציבורית והנאשם קנה בכסף את לבם של מקורבים, אזרחים שחפץ בטובתם, לא כמעשה חסד של רחמים". עוד נכתב בהחלטת השופט כי "הנאשם הורשע בעבירות הטרדה מינית ומעשים מגונים - התמונה שהצטיירה היא קשה וקודרת. הוא תקף מינית נשים שהזדמנו במקרה או לא ללשכתו". לדבריו, "מדובר במעשים מכוערים שנשאו איתם ביזוי והשפלה. מעל ההשפלה בפגיעה בגוף ובנפש, נאלצו הקורבנות להתמסר לו ולהיענות לדרישותיו המיניות על מנת להבטיח את מקום עבודתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully