וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור במצב המטיילת המאושפזת בפרו: "מקווים שתוכל לטוס בשבוע הבא"

16.2.2017 / 4:26

מאה מנות דם המריאו הבוקר לבית החולים בלימה שבו מאושפזת זהר כץ במצב קשה בשל זיהום בדמה. רופא מומחה שהגיע ללימה מישראל מסר כי חלה התייצבות במצבה. "מקווים שעד יום ראשון היא תוכל לטוס חזרה ארצה", אמר

זהר כץ, מטיילת ישראלית שחלתה בפרו. פייסבוק, צילום מסך
מקווים שתחזור ארצה בימים הקרובים. זהר כץ/צילום מסך, פייסבוק

ארגון מד"א הטיס לפנות בוקר (חמישי) 100 מנות דם ופלזמה לפרו להצלת חייה של זהר כץ, המטיילת הישראלית בת ה-22, שמאושפזת בימים האחרונים במדינה לאחר שהתגלה זיהום בדמה. הלילה נתן בית החולים בלימה אור ירוק ליציאה לדרך, ופרמדיקית של מד"א המריאה עם מנות הדם. הפרמדיקית תצטרף לד"ר אשר מוזר, המטולוג בכיר במד"א שנסע לפרו לסייע לכץ כבר אתמול.

אתמול דיווח ד"ר מוזר על שיפור במצבה של זהר כץ, המטיילת הישראלית בת 22. "הגעתי לפני כמה שעות ולאחר שיחות עם הקונסולית וראש הקהילה היהודית המקומית, מסתמן שאכן חלה התייצבות במצבה של זהר. היא עברה טיפולים וספירת הטסיות בדמה במגמת עליה והיא ללא חום. כרגע היא מטופלת ביחידה לטיפול נמרץ, כצעד הגנתי מפני מאות המבקרים בבית החולים", אמר ד"ר מוזר.

הרופא שיבח את התגייסות הקהילה היהודית המקומית ואת הסיוע של הציבור בישראל. "בית החולים נערך להתרמת פלסמה, בעיקר מאנשי הקהילה היהודית. לא בגלל שכמות הפלסמה שבידיהם קטנה, אלא שהמלאי מוגבל והיא צורכת עשר מנות ביממה. אני מקווה שהיא תתייצב מספיק ושתוכל לטוס לישראל בימים הקרובים. תודה לכולם על הסיוע והתמיכה להוציא לפועל פרויקט כזה מורכב מאפס".

לקריאה נוספת:
"ייתכן שיזרקו את הדם": אי ודאות בהגעת התרומות לישראלית המאושפזת בפרו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סיוט". פוסט שכתבה אחותה של כץ, שחר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש סיפרה מנהלת שרותי הדם במד"א, פרופ' אילת שנער, על ההיערכות לשליחת מנות הדם. "אנחנו ממשיכים לארגן היום את כל הנדרש להטסת עוד מאה מנות פלסמה. הטיסה תתרחש רק לאחר שנקבל בקשה מבית החולים ומשרד הבריאות של פרו יאשר לקבל אותן. אנחנו מקווים מאוד שעד יום ראשון ספירת הטסיות של זהר תעלה והיא תוכל לטוס ארצה".

בתחילת השבוע נרתמו גולשים רבים בניסיון להשיג לכץ תרומות טסיות דם. לימור כץ, דודתה של זהר, ביקשה להודות על התמיכה הרבה שקיבלה המשפחה. "אני רוצה שאנשים יבינו שאנחנו בתחילתו של תהליך, אנחנו כל הזמן זקוקים לעזרה שם בלימה, ואני רוצה להודות לכל האנשים ברשתות החברתיות שלא מפסיקים לעזור ולפרסם ולשתף ולהביא אנשים מכל העולם כדי לעזור לזוהר לעבור את זה", אמרה.

היא הפנתה את הגולשים לעמוד "כולנו בשביל זוהר" כדי "להתעדכן ולשחרר את המשפחה מעומס טלפונים כי הם צריכים להתרכז עם זוהר, ואנחנו עושים את העבודה מהארץ". מנות הפלזמה נארזו בצורה מיוחדת והוקפאו הקפאה של 80- מעלות, טמפרטורה שמאפשרת לשמור על המנות כך שיגיעו באיכות הטובה ביותר לטיפול בחולה.

(עדכון ראשון: 17:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully