וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים: סבים "הומופוביים" לא יוכלו להיפגש עם בנם של בתם הלסבית

19.2.2017 / 2:40

בית משפט לענייני משפחה קבע לאחרונה כי סבים המתנגדים לקשר בין בתם לבת זוגה לא יוכלו להמשיך להיפגש עם נכדם, בנם של השתיים. עו"ד מיכל עדן, שייצגה את זוג האימהות, באולפן וואלה! NEWS: "נקבע שהומופוביה יכולה להזיק לבריאות הנפש של הילד"

עריכה:ניר חן.

החלטה ראשונה מסוגה בישראל: בית משפט לענייני משפחה קבע לאחרונה כי סבים "הומופוביים", שאינם מקבלים את נטייתה המינית של בתם ואת בת זוגה, לא יוכלו להיפגש עם נכדם, בנם של השתיים. "לראשונה בישראל בית משפט קבע שיחס הומופובי כלפי שתי אימהות מנוגד לטובת הילד", אמרה עו"ד מיכל עדן, מומחית לזכויות להט"ב שייצגה את זוג האימהות, בריאיון באולפן וואלה! NEWS.

תחילתו של הסיפור לפני כארבע שנים, עם לידת הנכד לבתם של זוג הסבים, אימוצו בידי בת זוגה של האם וגידולו ב"משפחה נורמטיבית שבראשה שתי אמהות אחראיות", כלשון פסק הדין. האם הודיעה על לידת בנה להוריה ויזמה ביניהם מפגשים, זאת למרות שהאחרונים התעמרו בה, לטענתה, לאורך השנים על רקע נטייתה המינית, הבהירו לה כי היא "פגומה" ו"הורסת את המשפחה" והחרימו את נישואיה לבת זוגה.

הסבים פגשו בנכדם הקטן במהלך השנתיים הראשונות לחייו, אולם לטענת האם, הסב המשיך לנצל גם את המפגשים עם הבן הקטן להעברת מסרים עוינים לגבי אורח חייה של בתו, ולגבי היותו של הילד הקטין "חריג". בכדי להגן על בריאותו הנפשית של הילד ולא לאפשר לו להיפגש עם מי שמביע סלידה כלפי אימהותיו, החליטה האם להפסיק את המפגשים עם הסבים והקשר עם נכדם היחיד נותק.

עוד בוואלה! NEWS:
"חנקתי אותו עם כאפייה": עדויותיו של מנהיג חמאס החדש בעזה נחשפות
מעבר לגולן, אסד ורוסיה כותשים את המורדים - שפתחו במבצע נואש
מנהיג הימין הקיצוני בהולנד מתעמר שוב במרוקאים: "רובם חלאות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בימ"ש עד כה לא נדרש לסוגיה הזו והעדיף סביבה תומכת לילד על פני קשר דם". עו"ד מיכל עדן באולפן וואלה! NEWS/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר הליך גישור שכשל, החליטו הסב והסבתא לעתור לפני כשנה לבית המשפט לענייני משפחה מכוח הוראת חוק המאפשרת קביעת דרכי הקשר בין סבים לבין נכדיהם. בתביעתם עמדו על חשיבות המפגשים עם הנכד, וכי אלה מאפשרים לו בין היתר לגבש את זהותו, להכיר את שורשיו ומקורותיו ו"להעניק לו דמות סב-גבר להזדהות עמה".

לאחרונה פסק שופט בית משפט לענייני משפחה בראשון לציון, נחשון פישר, בתיק, והבהיר כי מכוח החוק והפסיקה לסבים אין "זכות קנויה" להסדרי ראייה עם נכדם והדבר נתון לשיקול דעתו של בית המשפט לאחר שבחן את טובת הילד. השופט קבע כי לאחר סקירת הנסיבות על ידי האימהות הנתבעות, שנתמכו בטענות הסבים התובעים ובהתנהגותם בבית המשפט, התובעים אינם מסוגלים להרפות מטענותיהם כלפי הנתבעות, מה שמעלה חשש להתנהלות בלתי סבירה ומזיקה כלפי הילד הקטין.

"כשעמדתם של התובעים ביחס לטיב הקשר בין הנתבעות רע להחריד ומשללא ספק עוברת תחושה זו לבן הקטין במפגשים עמו, מצאתי למחוק את התביעה, שאם לא כן עלול הקטין להיפגע בתחושותיו ומחשבותיו, והעולם כפי שהוא מכיר עלול להתערער", קבע השופט. "בית המשפט העדיף חיי משפחה שלמים ושקטים וסביבה שמקבלת את הבן כילד למשפחה לסבית, מאשר קשר עם הסבא והסבתא, למרות שזה קשר דם", מסבירה עו"ד מיכל עדן באולפן וואלה! NEWS. "בית המשפט לא נדרש לסוגיה הזאת עד כה. זו החלטה חדשה במסגרתה נקבע למעשה שהומופוביה יכולה להזיק לבריאותו הנפשית של הילד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully