וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין נגד טראמפ: "לא נחזיר את חצי האי קרים – הוא שלנו"

דוברת משרד החוץ במוסקבה השיבה לדרישת הבית הלבן לבטל את סיפוחו של השטח האוקראיני, על רקע הדיווחים הרבים על קשרים בין אנשי ממשל טראמפ לגורמים בכירים בסביבת הקרמלין. מחר ייפגשו בגרמניה שני שרי החוץ

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

רוסיה לא תשיב את השליטה בחצי האי קרים לידי אוקראינה – כך הכריזה היום (רביעי) דוברת משרד החוץ במוסקבה מריה זחרובה בתדרוך לעיתונאים, יום לאחר שהבית הלבן דרש לבטל את סיפוחו של חצי האי, שנמצא לחוף הים השחור. "אנחנו לא מחזירים שטח שלנו", הבהירה. "קרים הוא שטח ששייך לפדרציה הרוסית".

אמש מסר דובר הבית הלבן בתדרוך דומה כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "הבהיר באופן נחרץ כי הוא מצפה מהממשלה הרוסית להביא לרגיעה באלימות באוקראינה ולהחזיר את חצי האי קרים". לדברי ספייסר, "באותה העת, הוא לגמרי מצפה ורוצה להסתדר עם רוסיה".

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הבהיר היום במסיבת עיתונאים משלו כי "אנחנו צריכים לחכות למגעים הראשונים" בין ארצות הברית לרוסיה, על מנת להתוות את עתיד היחסים. ואכן, מחר צפוי שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב להיפגש עם מקבילו האמריקני רקס טילרסון בגרמניה, במה שיהיה הפגישה הבכירה ביותר בין שני הממשלים עד כה.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: בכירי מטה טראמפ היו בקשר נרחב עם המודיעין הרוסי
דיווחים: רוסיה פרסה טיל שיוט חדש ושלחה ספינת ריגול לחופי ארה"ב
התומך הנלהב של פוטין התפטר – והותיר כאוס בממשל טראמפ

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ משוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 28 בינואר 2017. AP
הסנקציות לא יוסרו במהרה. טראמפ בשיחת טלפון עם פוטין/AP

סיפוח חצי האי קרים בשנת 2014, במסגרת הסכסוך במזרח אוקראינה, כמו גם הזרמת כוחות רוסיים למדינה עוררו ביקורת חריפה מצד המדינות החברות באיחוד האירופי ומממשלו של קודמו של טראמפ בתפקיד, הנשיא לשעבר ברק אובמה, שאף הטיל סנקציות נגד מוסקבה בשל כך, ששבו לכותרות בימים האחרונים, עם הדיווחים על כך שהיועץ לביטחון לאומי של טראמפ, מייקל פלין, שוחח בנושא עם בכירים רוסים עוד לפני מינויו הרשמי.

בשל העובדה שפלין הסתיר זאת מאנשיו של טראמפ, הוא התפטר מתפקידו השבוע. זאת, על רקע המשבר שעמו מתמודד בימים אלה ממשל טראמפ, שכבר בחודשו הראשון ספג ביקורת קשה – גם מקרב המפלגה הרפובליקנית – על עמדתו כלפי מוסקבה וכלפי הנשיא ולדימיר פוטין, סביב דיווחים נוספים על קשרים בין אנשי המטה למודיעין ולממשל הרוסי.

עוד באותו נושא

בין פוטין לטראמפ: אוקראינה מתכוננת לעידן חדש - ולגרוע מכל

לכתבה המלאה
שון ספייסר דובר הבית הלבן בתדרוך ראשון לכתבים , 23 בינואר 2017. AP
"טראמפ הבהיר באופן נחרץ". ספייסר/AP

לפני פחות משבועיים, בהופעתה הראשונה במועצת הביטחון של האו"ם, האשימה שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי את רוסיה בהסלמה בלחימה במזרח אוקראינה, והזהירה כי הסנקציות שהטילה וושינגטון על מוסקבה בשל סיועה לבדלנים לא יוסרו עד שהיא תשיב את חצי האי קרים. דבריה, שמזכירים את הקו שנקט הממשל הקודם, ונוגדים גורמים בסביבתו של טראמפ שהעריכו בתחילה כי הנשיא יבטל במהירות את העיצומים על הקרמלין.

"אני רואה בכך דבר מצער שבהופעתי הראשונה כאן אני מוכרחה לגנות את הפעולות האגרסיביות של רוסיה", אמרה היילי. "זאת לא צריך להיות כך. אנחנו רוצים לשפר את היחסים עם רוסיה, אך המצב העגום במזרח אוקראינה דורש גינוי ברור ותקיף לפעולותיה של רוסיה". היא הבהירה כי "מזרח אוקראינה הוא לא החלק היחיד במדינה שממשיך לסבול מרוסיה. האו"ם ממשיך לגנות ולקרוא לסוף הכיבוש הרוסי בקרים. הסנקציות הקשורות לא יוסרו עד שחצי האי יחזור לאוקראינה".

(עדכון ראשון: 11:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully