וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בכירי מטה טראמפ היו בקשר נרחב עם המודיעין הרוסי

15.2.2017 / 9:01

אנשי קמפיין הבחירות של נשיא ארצות הברית ומקורבים נוספים היו בקשר קבוע עם גורמי מודיעין וממשל בכירים במוסקבה, לפי הדיווח ב"ניו יורק טיימס". עם זאת, לא קיימות כל ראיות לשיבוש הליך הבחירות לנשיאות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אנשי קמפיין הבחירות לנשיאות של דונלד טראמפ ומקורבים נוספים של נשיא ארצות הברית החדש היו בקשר עם גורמי מודיעין בכירים ברוסיה בשנה שלפני הבחירות – כך עולה משיחות טלפון ומנתוני תקשורת שדווחו הלילה (רביעי) בעיתון האמריקני "הניו יורק טיימס", מפי ארבעה גורמים בכירים בממשל האמריקני בהווה ובעבר. לדבריהם, סוכנויות הביון ואכיפת החוק יירטו חלק מהשיחות המדוברות, סביב אותה העת שבה התגלו ראיות לניסיון רוסי לכאורה לשבש את הליך הבחירות באמצעות פריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית.

הקשר בין הנשיא ואנשיו למודיעין הרוסי עורר את חששם של גורמי האכיפה והביון בוושינגטון, בעיקר בשל ההיקף הנרחב, לדברי הגורמים, של תקשורת בין הצדדים, לצד דיווחים רבים על קשרים לכאורה בין טראמפ לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. עם זאת, הגורמים השונים ציינו כי לא נמצאו כל ראיות לתיאום בין מטה טראמפ למודיעין הרוסי בנוגע לפריצה למחשבים או לכל פעולה אחרת במהלך תקופת הבחירות.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווחים: רוסיה פרסה טיל שיוט חדש ושלחה ספינת ריגול לחופי ארה"ב
רוסיה על התפטרות יועצו של טראמפ: "זה לא העסק שלנו"
התומך הנלהב של פוטין התפטר – והותיר כאוס בממשל טראמפ

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ משוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 28 בינואר 2017. AP
היועץ הבכיר התפטר. הנשיא טראמפ בשיחת טלפון עם פוטין, לפני כשבועיים/AP

לפי רשת CNN, השיחות נאספו ברובן "כחלק מפעילות איסוף מודיעין שגרתית". עצם השיחות הוא לא מה שגרם לנורות האדומות להידלק בקרב שירותי המודיעין וממשל אובמה, שתודרך על כך בזמן אמת - אלא התדירות והאינטנסיביות שלהן. הגורמים ברוסיה, כך דווח, האמינו שיש להם גישה ישירה למועמד טראמפ.

על פי הדיווחים, המידע שנאסף כולל שיחות בין מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי של טראמפ שהתפטר השבוע, לסרגיי קיסלק, שגריר רוסיה בוושינגטון. במהלך שיחותיהם, השניים דנו בסנקציות שממשלו של הנשיא לשעבר ברק אובמה הטיל על רוסיה. פלין, שלא מסר לאנשי הבית הלבן מידע מלא לגבי מגעיו עם מוסקבה, נאלץ להתפטר בתחילת השבוע על רקע זה.

בצד הרוסי, אנשי הקשר כללו גם גורמי ממשל שאינם קשורים לסוכנויות הביון. אלה שוחחו, בין היתר, עם פול מנפורט, שניהל את קמפיין הבחירות של טראמפ למשך כמה חודשים בשנה שעברה והיה ידוע בקשריו הענפים ברוסיה ובאוקראינה, שם עבד בעבר כיועץ פוליטי בכיר. הגורמים האמריקנים סירבו לנקוב בשמותיהם של אישים אחרים שנקלטו באותן שיחות מדוברות.

מנפורט דחה את טענותיהם של הגורמים האמריקנים, ואילו הבית הלבן סירב להגיב לדיווח. היקף הקשר בין הצדדים ותוכן השיחות טרם התברר לציבור ברובו, אולם הנושא בהחלט מעורר סערה בוושינגטון, לצד התפטרותו של פלין ושל גורמי ממשל נוספים בשל קשרים חשאיים למחצה עם רוסיה, והצהרותיו הרבות של טראמפ במהלך קמפיין הבחירות בשבחו של פוטין.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מייקל פלין ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין באירוע לציון עשור להקמת רשת RT, 2016. רשת RT, צילום מסך
"ההתפטרות שלו מעוררת יותר שאלות". פלין לצדו של פוטין באירוע רשמי/צילום מסך, רשת RT

ההתפתחות הזו מתווספת לסימני השאלה שצצו ביממה האחרונה לגבי השאלה מדוע הבית הלבן המתין 18 יום עם הבקשה ממייקל פלין להתפטר מתפקידו, שכן דיווחים על תוכן השיחה של פלין עם השגריר הרוסי נמסרו לבית הלבן כבר אז. במפלגה הדמוקרטית, בינתיים, מגבירים את הלחצים לכונן בדיקה מקיפה של הקשרים בין טראמפ לרוסיה.

מגיש הטלוויזיה הוותיק, דן ראת'ר, כתב פוסט בעמוד הפייסבוק שלו ובו הצהיר: "ווטרגייט היה הסקנדל הפוליטי הכי גדול של ימי חיי, עד אולי כעת". לדבריו, "הסיפור הזה עם רוסיה החל כמפולת שלגים, ולאן אנחנו הולכים מכאן איש אינו יודע".

אמש קרא מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר לפתוח בחקירה עצמאית בעניינו של פלין. לדבריו, גורמי אכיפת החוק חייבים לחקור את בכירי ממשלו של טראמפ, כולל הנשיא עצמו, בנוגע לאירועים שהובילו להתפטרותו של פלין, אשר לטענתו עשוי להיות חשוד בעבירה פלילית לאחר שניהל לכאורה משא ומתן עם ממשלה זרה לפני כניסתו לתפקיד רשמי.

"ההתפטרות שלו מעוררת יותר שאלות מאשר תשובות", הוסיף שומר. גם בעברו הרפובליקני של הקונגרס תומכים בחקירה, ומנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיץ' מקונל הבהיר כי "ועדת המודיעין כבר בוחנת מעורבות רוסית במערכת הבחירות שלנו". לדבריו, "זה סביר למדי שהם ירצו לבחון גם את החלק הזה. יש להם את הסמכות לעשות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully