וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחרות "מואזין נולד": אודישנים ביפו ופרס ענק – במחאה על החוק

15.2.2017 / 6:00

כ-80 צעירים בני 20-12 נרשמו לתחרות שארגנה המועצה המוסלמית הנבחרת ביפו בעקבות "חוק המואזין". התחרות תיערך בדומה לתכנית "כוכב נולד", והפרס למקום הראשון - עלייה לרגל למכה

תחרות מואזין נולד ביפו. המועצה המוסלמית הנבחרת ביפו, מערכת וואלה! NEWS
"לא תשתיקו את המואזין". שלט של התחרות ביפו/מערכת וואלה! NEWS, המועצה המוסלמית הנבחרת ביפו

המועצה המוסלמית הנבחרת ביפו הכריזה לאחרונה על תחרות "הקול הכי יפה בקריאה לתפילה", זאת במחאה על הניסיון לאשר את חוק המואזין בממשלה. התחרות מיועדת לצעירים בני 20-12, כדי להעלות את המודעות בנושא ונגד "כפייה והשתקה", לדבריהם. כחלק מהתחרות נתלו ברחבי יפו שלטים שבהם נכתב: "לא תשתיקו את המואזין". לדברי המארגנים, ההיענות גדולה. הפרס המובטח למנצח - עלייה לרגל למכה.

עו"ד מוחמד אדרעי, יו"ר המועצה המוסלמית הנבחרת ביפו ומיוזמי התחרות, סיפר לוואלה! NEWS כי התחרות תיערך "במחאה נגד חוק המואזין, שנכון להיום עוד לא עבר, לפחות לא במתכונת הראשונית". התחרות תיערך באופן דומה לתכניות טלוויזיה כמו "דה ווייס" ו"כוכב נולד". "המטרה של התחרות היא להגדיל ולהחזיר לתודעה בקרב הצעירים את חשיבות המואזין, המואזין הוא חלק בלתי נפרד מהדת המוסלמית והאפיונים של התפילה. וגם כדי להתכונן למצב שבו ייכפה עלינו החוק בצורה שאפילו מחמירה", אמר.

תחרות מואזין נולד ביפו. המועצה המוסלמית הנבחרת ביפו, מערכת וואלה! NEWS
"המואזין הוא חלק בלתי נפרד מהדת המוסלמית". שלט התחרות ביפו/מערכת וואלה! NEWS, המועצה המוסלמית הנבחרת ביפו

המועצה המוסלמית הנבחרת ביפו היא האספה הכללית הגדולה ביותר בארץ שמונה כ-3,000 חברים. במועצה חששו מניסיון להשתיק את קול המואזין על ידי קנסות או צווים עירוניים בתוך בתי התפילה. "זה תלוי עד כמה המדינה ומי שמוביל את המהלך הזה בממשלה רוצה להגיע למשבר ולהתנגשות עם העדה המוסלמית בכל הקשור לנושא המואזין", אמר אדרעי.

כשהגו את רעיון התחרות החליטו שבמסגרתה הצעירים יקראו לתפילה בדרך לא רגילה ובמקום לעשות זאת במסגדים, יעשו זאת מגגות בתים. "רצינו שיהיו כמה שיותר צעירים שיקראו את התפילה לא בדרך הרגילה, לא באמצעות הרמקולים של בתי התפילה אלא לעלות מדרגה ולעשות את זה מגגות של אנשים ומשפחות שנרתמו למהלך הזה", הסביר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"אתגר חינוכי"

80% מהמשתתפים בתחרות הם נערים בני 12 עד 18 והיתר הם צעירים עד גיל 20. לדברי אדרעי, בתחרות יש עניין ואתגר עבור הצעירים. "האתגר הוא חינוכי, יש בו סוג של לימוד. והפן של הפרס מאופיין בעניין חינוכי ודתי, כאשר הפרס הגדול הוא עלייה לרגל למכה, אחת מחמשת המצוות של המוסלמים. לנערים זהו דבר מאוד חשוב במיוחד למי שדרכו היא הדת".

כ-80 צעירים נרשמו עד כה לתחרות. "השלטים שפורסמו בצירים המרכזיים של יפו קוראים לצעירים לבוא ולהירשם ולהשתתף בתחרות, כתוצאה מהדרישה הגדולה שהייתה והנהירה לרישום, ביקשו מאתנו גם להאריך את תוקף הרישום, והחלטנו להאריך אותו עד ה-20 בפברואר", סיפר אדרעי.

"האודישנים לתחרות יכללו שיעורים שבהם כל אחד מהמפקחים, השיח'ים, לוקח קבוצה של צעירים, עובד איתה ומלמד אותה בתוך המסגד על אופן קריאת התפילה", הוסיף. "בגמר הגדול נגיע למצב של עשרה מתמודדים. הוא יערך ביפו, במקום ציבורי שיוכל להכיל המוני משתתפים. לאירוע יוזמנו בכירים בפוליטיקה הישראלית, משתתפים מחוץ לעיר ואנשי דת מכובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully