וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

38 שנה אחרי שהילד איתן פץ נעלם בניו יורק: הורשע אדם ברציחתו

15.2.2017 / 0:09

פץ בן השש נעלם ב-1979, ורק כעת הורשע מוכר לשעבר בחנות נוחות בשכונת מגוריו בחטיפתו וברציחתו - אף שמעולם לא נמצאה גופתו. עם זאת, עורכי דינו טוענים כי הודאותיו היו פרי דמיונו משום שהוא מעורער בנפשו

משפטו של איתן פץ הילד שנעלם לפני 38 שנים בניו יורק, 14 בפברואר 2017. AP
איתן פץ/AP

מוכר לשעבר בחנות הורשע אתמול (שלישי) ברצח הילד איתן פץ בן השש, שהיעלמותו בדרך לבית הספר לפני 38 שנים, טלטלה את ארצות הברית במשך עשורים רבים. פדרו הרננדז, שעבד בעבר בחנות נוחות בשכונתו של איתן, הודה ברציחתו, אך עורכי דינו טענו כי הודאותיו היו פרי דמיונו משום שמדובר באדם המעורער בנפשו.

חבר מושבעים ב-2015 לא הצליח לקבוע פה אחד אם הרננדז אשם אחרי 18 ימי דיונים. הם היו חלוקים 11 לאחד. אי-הכרעה זו הובילה למשפט חוזר שנמשך יותר משלושה חודשים. אלא שהפעם, חבר המושבעים דן במשך תשעה ימים בטרם קבע כי הרננדז, בן 56, אשם ברצח פץ וחטיפתו. הרננדז לא הראה כל סימן עם הישמע הכרעת הדין.

"משפחת פץ חיכתה הרבה זמן, אבל סוף סוף הצלחנו להשיג מעט צדק עבור הבן הנפלא שלנו, איתן", אמר אביו, סנטלי פץ, בעודו נחנק מדמעות. הוא הודה לחבר המושבעים שהגיע לאותה מסקנה שהוא הגיע אליה, "שהאיש הזה, פדרו הרננדז, אשם במעשה מאוד רע לפני כל כך הרבה שנים". הוא הוסיף: "אני חש הקלה אמתית, ואני אומר לכם, הגיע הזמן. הגיע הזמן".

משפטו של איתן פץ הילד שנעלם לפני 38 שנים בניו יורק, 14 בפברואר 2017. AP
אביו של איתן בבית המשפט חנוק מדמעות/AP

הכרעת הדין גרמה לרבים מהמושבעים במשפט הראשון, שנכחו במשפט השני, לדמוע משמחה. "אנחנו אוהבים אתכם", אמרו המושבעים לשעבר למושבעים הנוכחיים. נציג המושבעים הנוכחי, תומס הוסצ'ייד, אמר כי הדיונים היו קשים, אך "היו לנו גם שיחות יעילות, שהתבססו על היגיון, והיו אנליטיות, יצירתיות ונחושות, ולבסוף גם שוברות לב".

התובע הכללי של מנהטן, סיירוס ואנס ג'וניור, אמר בהצהרה לתקשורת כי המושבעים סברו מעבר לכל ספק כי הרננדז חטף ורצח את הילד במסגרת הפרשה המפורסמת ביותר. במסיבת עיתונאים, אמר אחד מהתובעים במשפט, בעודו מחזיק בידו ספר תנ"ך: "צדק, צדק תרדוף".

עם זאת, משפחתו של פץ, שהתמקדה במשך שנים בחשוד אחר לפני מעצרו של הרננדז ב-2012, עשויה לא לדעת לעולם מה עלה בגורל בנה. לא נמצא שום שריד המעיד על מה שאירע לו מאז חודש מאי שבו הוא נעלם, אז הלך לבדו לראשונה מתחנת האוטובוס למנהטן תחתית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משפטו של איתן פץ הילד שנעלם לפני 38 שנים בניו יורק, 14 בפברואר 2017. AP
הרוצח, פדרו הרננדז/AP

עורך דינו של הרננדז, הארווי פישביין, אמר כי יערער על הכרעת הדין. "בסופו של דבר, אנחנו לא מאמינים שזה יסתום את הגולל על הפרשה ויפענח את מה שאירע לאיתן ב-1979", אמר. בעוד שאנו מבינים את רגשותיהם של הוריו של איתן, "אנחנו חושבים שכל מי שנגע בתיק הזה התקשה להתגבר על רגשותיו".

איתן היה אחד מהילדים הנעדרים הראשונים שתמונתו כיכבה על קרטוני חלב, ויום היעלמותו הפך עם השנים ליום הלאומי לילדים נעדרים. הוריו נרתמו לקמפיין זה כדי להעלות את המודעות לילדים נעדרים. הקמפיין הוביל לחקיקת חוקים שייסדו קו חם לאומי ושאפשרו לסוכנויות לחלוק מידע לגבי ילדים נעדרים. חקירת היעלמותו הובילה את החוקרים אפילו לישראל כשתמונתו של פץ הופיעה במגזין בשפה הרומנית היוצא לאור בארץ ב-1985.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully