וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועמ"ש ההסתדרות קבע: יחימוביץ' תוכל להתמודד לתפקיד היו"ר

14.2.2017 / 23:54

בעקבות פנייתם של חברי הכנסת כבל ויחימוביץ', הודיע עו"ד יחיאל שמיר כי האחרונה תוכל להציג את מועמדותה מטעם סיעת "הבית החברתי". זאת, עקב מחלוקת שהעלתה את האפשרות שאין לה סיעה לרוץ מטעמה. ניסנקורן: "בעד קיום בחירות"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: שמרית גולדשטיין

ח"כ שלי יחימוביץ תוכל להתמודד כנציגת סיעת "הבית החברתי" לתפקיד יו"ר ההסתדרות – כך קבע היום (שלישי) היועץ המשפטי של ההסתדרות עו"ד יחיאל שמיר. היועץ המשפטי נדרש לאשר את התמודדותה של יחימוביץ' בשל מחלוקת בסיעה שהעלתה את האפשרות שליחימוביץ' אין סיעה לרוץ מטעמה. זאת, נוכח הצטרפותה לסיעתו של ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) ולאור הטענה כי "הבית החברתי" שייכת לאיציק יואל, יו"ר הסיעה, וליאון בן לולו, בא כוח הסיעה. כבל ויחימוביץ' פתחו במאבק להשיב לכבל את הסיעה, מה שיאפשר את ההתמודדות.

שמיר קבע במכתב שיועד לעו"ד איתן לירז, בא כוחם של יחימוביץ' וכבל, כי "יתאפשר לח"כ יחימוביץ' להציג את מועמדותה לתפקיד יו"ר ההסתדרות מטעם בית חברתי בהתאם ובכפוף להליך הקבוע בחוקת הבחירות להסתדרות", ובכך סתם את הגולל על המאבק המשפטי.

לקריאה נוספת:
ניסנקורן יתקפל? יחימוביץ' וכבל החלו במאבק המשפטי
מוקדם להכרזות: רק בית המשפט יכריע אם יחימוביץ' תרוץ לראש ההסתדרות
ח"כ יחימוביץ' רצה לראשות ההסתדרות: "הסיכויים שלי לנצח גבוהים"

חגיגות עשור בפוליטיקה וחגיגות יום הולדת לשלי יחימוביץ' - בתמונה עם חבר הכנסת איתן כבל. ראובן קסטרו
"ההסתדרות מנסה למנוע קיום בחירות דמוקרטיות". כבל ויחימוביץ'/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום שלח עו"ד לירז מכתב לעו"ד שמיר שבו ציין כי ההסתדרות תומכת בעמדתם של חברי סיעתו של כבל כדי למנוע בחירות. "ההסתדרות נוקטת עמדה באופן בוטה ובלתי חוקי במחלוקת הפנימית בסיעת הבית החברתי בהסתדרות. ברור כי עמדתה של ההסתדרות, כפי שזו מקבלת ביטוי, נועדה לנסות ולמנוע קיומן של בחירות דמוקרטיות לתפקיד יו"ר ההסתדרות – וכידוע, אין זו הפעם הראשונה שההסתדרות נוהגת בדרך זו. כל זאת, תוך רמיסת זכותם החוקתית של מרשיי לבחור ולהיבחר", כתב לירז. עוד הזכיר פסקי דין שונים של בית המשפט העליון התומכים בזכות היסוד לבחירות כחלק מחברה דמוקרטית.

חברי הכנסת יחימוביץ' וכבל מסרו בתגובה להודעה: "הישג אדיר לדמוקרטיה בעולם העבודה. יותר מחצי מיליון עובדות ועובדים יוכלו לבחור את מנהיגתם או את מנהיגם, זאת אחרי ניסיונות נלוזים לכפות המשך כהונה בכוח של מי שהומלך על ידי משפחת עיני. אנו קוראים לעובדים באשר הם לא לחשוש מהפחדות ומאיומים ומהיום לחבור אלינו לפתיחת עידן חדש של דמוקרטיה, ניקיון כפיים ומאבק אמיתי למען כבוד העובדות והעובדים וחירותם".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר בינ"ה שלמה אביטן בישיבה לשם הכרזה על סכסוך כללי במשק, 15 נובמבר 2016. מגד גוזני
"ראוי היה שיחימוביץ' תפעל על פי הכללים ולא תנסה להשמיץ". ניסנקורן/מגד גוזני

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הגיב להחלטה ואמר: "אני מברך על החלטת ועדת הבחירות. אמרתי כל הזמן שאני בעד התמודדות וקיומן של בחירות. ראוי היה כי מי שמעוניינת להיות מועמדת ליו"ר הסתדרות תפעל על פי כללי ההסתדרות, ולא תנסה בכל דרך להשמיץ ולפגוע בהסתדרות ובציבור העובדים המאורגן דרך ניסיון לעקם את הכללים".

עוד הוא הוסיף: "עם הפנים קדימה - יחימוביץ' הקיצונית תגלה שההתמודדות בהסתדרות היא לא דיבורים וסיסמאות או ציוצים בטוויטר. ציבור העובדים יודע טוב מאוד מי עושה ומביא הישגים למענם ומי רק מדברת. אנו ערוכים לקיום בחירות ובטוחים וגאים בדרכנו החברתית. אנו נמשיך בהובלת השינוי החברתי למען צמצום פערים בחברה ולקידום מעמד העובדים והגמלאים בישראל".

בשבוע שעבר הודיעה יחימוביץ' על התמודדותה לתפקיד יו"ר ההסתדרות בבחירות הקרובות, אלא שמחלוקת סיעתית ב"בית החברתי" בימי הבחירות מול יו"ר ההסתדרות הקודם, עופר עיני, העלתה את האפשרות שהתמודדותה בלתי קבילה. לפני שבועיים, פורסם בוואלה! NEWS כי כבל פנה ליואל ולבן לולו, שלדבריו נתן להם את הסיעה "כפיקדון" כשחזר לכנסת, וביקש לאפשר ליחימוביץ' לרוץ במסגרתה. השניים התנגדו בעקבות לחצים של בני עיני, יו"ר סיעת "עוגן" של אבי ניסנקורן. אז, טען כבל כי אם יתקל במכשולים, "תהיה מלחמת עולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully