וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: תוגברה האבטחה במטוסי חברות תעופה ישראליות

15.2.2017 / 9:06

היערכות המאבטחים בטיסות נוסעים של אל על, ארקיע וישראייר שונתה ורמת האבטחה הועלתה. ההחלטה מצטרפת לשיפורים טכנולוגיים וייחודיים שכבר נעשו בעבר במטוסים ששדרגו את נושא האבטחה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שב"כ מאבטח את המטוסים מרגע המראתם. מטוס אל על/מערכת וואלה!, צילום מסך

השב"כ החליט לשנות את מערך האבטחה במטוסי הנוסעים של חברות התעופה הישראליות אל על, ארקיע וישראייר - כך נודע לוואלה! NEWS. בשל כך, הוחמרו סידורי האבטחה ותוגברה היערכות המאבטחים במטוסים ישראליים. "שב"כ אינו נוהג להתייחס בתקשורת לרמות וסידורי האבטחה של התעופה הישראלית", נמסר בתגובה מהארגון.

ההחלטה של שב"כ התקבלה במסגרת תחומי האחריות של הארגון, שכוללים את מערכי האבטחה של מטוסי הנוסעים והמטען של חברות התעופה הישראליות. השב"כ מנחה מקצועית את סידורי האבטחה בנמלי התעופה, את נושא אבטחת המטוסים כשהם על הקרקע ואת דלפקי חברות התעופה הישראליות. כמו כן, הוא זה שדואג לאבטחת המטוסים מרגע המראתם.

במטוסים הישראלים כבר הוכנסו בעבר ועד לאחרונה שיפורים טכנולוגיים וייחודיים ששדרגו את נושא האבטחה במטוסים. בין השיפורים מערכות ליירוט טילי כתף ודלת חסינת כדורים כפולה בין תא הטייס לקבינה.


עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הבית הלבן: טראמפ ביקש מפלין להתפטר - בגלל משבר אמון
אב הישראלי העצור במדינה ערבית: "בוטל הסכם הכופר - אין תקווה"
השריפה בירושלים שבה נספה קשיש - בגלל כלי מתכת במיקרוגל

נתב"ג. ShutterStock
"יש ניסיונות בעולם להגיע לרמת האבטחה שלנו". נתב"ג/ShutterStock

ישראל נחשבת למובילה בתחום אבטחת טיסות ונמלי תעופה. בעבר התבקשה ישראל לסייע למדינות רבות בנושא, במיוחד אחרי פיגועי 11 בספטמבר. אנשי הביטחון של השב"כ, רשות שדות התעופה ואל על יצאו לפגישות עבודה במדינות שונות ואף השתתפו כבקרים וכצופים בתרגילי אבטחה.

אחד היועצים היה מנהל נתב"ג הנוכחי, תא"ל במיל' שמואל זכאי, שבתפקידו הקודם שימש ראש מערך האבטחה בנמל התעופה. זכאי נחשב כיום למומחה בעל שם עולמי לנושא אבטחת נמלי תעופה וטיסות.

במרוצת השנים נבנה בשב"כ יחד עם חטיבת הביטחון בנמל התעופה בן גוריון ומערך האבטחה של חברת התעופה אל על מודל אבטחה ייחודי. המודל בנוי על אפיון הנוסע עוד בשלב הגעתו לשער ההיקפי של נמל התעופה והוא נמשך בכל מעגלי האבטחה. העיקרון מאחורי המודל הוא הדגש המושם על תשומת לב ביטחונית על מי שמוגדר איום, וזו תפחת ככל שהנוסע לא יתאים לאפיון של גורם העשוי להיות מסוכן.

טוביה ליבנה, לשעבר ראש אגף הביטחון באל על, טען בריאיון לאולפן וואלה! NEWS שנערך בשנה שעברה כי רמת האבטחה בנמל התעופה בן גוריון היא מודל לחיקוי. "יש ניסיונות בעולם להגיע לרמת האבטחה שיש בנתב"ג", טען.

בשנה האחרונה נרשמו שני מקרים של חטיפת טיסה בינלאומית. בחודש דצמבר נחטף מטוס של "אפריקייה איירווייס", שעל סיפונו 118 נוסעים ואנשי צוות, על ידי חמושים מלוב, ככל הנראה תומכי השליט לשעבר מועמר קדאפי. המטוס הונחת לבסוף במלטה, ובתום משא ומתן בין החוטפים לרשויות שוחררו כל הנוסעים ואנשי הצוות. בחודש מרץ נחטף מטוס של "אג'יפט אייר" שהיה בדרכו מאלכסנדריה לקהיר והונחת בלרנקה שבקפריסין. הדרמה הסתיימה בשחרור כל הנוסעים ואנשי הצוות, ולבסוף התברר כי החוטף פשוט דרש לראות את גרושתו החיה בקפריסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully