וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב הישראלי העצור במדינה ערבית: "בוטל הסכם הכופר - אין תקווה"

14.2.2017 / 20:59

אביו של בן חסין טוען כי משפחת הנהג שבנו מואשם ברציחתו החליטה לבטל את העסקה בשל התמהמהות בהעברת הכסף. הוא מאשים את זק"א שהתעכב במסירת הכסף שגויס: "הם עשו לנו נזק ושיחקו בחיי הבן שלי". זק"א: "מניפולציות"

עריכה: ניר חן

(בווידאו: השר איוב קרא בריאיון לוואלה! NEWS על בן חסין)

אביו של בן חסין, הישראלי שמואשם ברצח נהג מונית ועצור במדינה ערבית, אמר היום (שלישי) לוואלה! NEWS כי משפחת הנהג ביטלה את ההסכם לסולחה תמורת כופר בשל התמהמהות בהעברת הכסף. זאת, כשבוע לאחר מלחמת הגרסאות בינו לבין זק"א, שגייס 120 אלף דולר לטובת הכופר, על אמיתות הסיפור.

"הם דיברו אתמול עם ההורים שלי ואמרו 'אנחנו כבר לא רוצים את הכופר, חיכינו מספיק, אנחנו רוצים גזר דין מבית המשפט'", אמר אביו של חסין, אילן. "עבר כל כך הרבה זמן. אני במשך חודשיים וחצי מבטיח להם שתהיה עסקה ושנעביר את הכסף. לא יודע אם בגלל כל הרעש שהיה בארץ הם כבר ביטלו את ההסכם, בכל זאת מדובר במשפחה מוסלמית".

לקריאה נוספת:
פרשת הישראלי העצור במדינה ערבית: זק"א שוקל להחזיר לתורמים הכסף לשחרור
פרשת הישראלי העצור במדינה ערבית: מלחמת גרסאות בין זק"א לשר קרא
משפחתו של בן חסין: הגענו להסכמה על העברת התרומות מזק"א

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין יותר מה לעשות". בן חסין/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם פרסום הפרשה, החל אילן חסין בסיוע עמותת כרמי ירושלים לגייס את הכסף הנדרש, אלא שבהפתעה גמורה הודיע ארגון זק"א כי הסכום הנדרש גויס. למרות ההודעה, בזק"א לא העבירו את הכסף למשפחת חסין בטענה כי אין באותה מדינה ערבית, שלישראל אין עמה יחסים דיפלומטים, עו"ד שמוכן לפתוח חשבון בנאמנות.

"תחשבו מה הילד שלי מרגיש, אמרתי לו שאני פניתי למדינה לגייס את הכסף ועכשיו אין לו שום תקווה", המשיך חסין, "כבר שנה ושמונה חודשים שאנחנו סוחבים את הסיפור הזה. חשבנו שהכל ייפתר ברגע שפרסמנו את הסיפור. עכשיו, גם אם זק"א יעבירו לי מיליון דולר, זה לא יכול לעזור לי. אין יותר מה לעשות".

"ב-25 בינואר עוד הייתה תקווה", המשיך. "אם המלחמה עם זק"א לא הייתה מתקיימת, אם היו נותנים את הכסף, הייתה לנו הזדמנות. לא מדובר בעסקה שבה אתה קונה בית ואז מתחרט, מדובר בחיים ומוות, אתה צריך לקחת את ההזדמנות באותו הרגע. אני כועס על זק"א שהם התערבו, הם עשו לנו נזק גדול, הדם של הבן שלי על הידיים של יהודה משי זהב".

"בכלל לא ביקשנו שהם יתערבו בסיפור. אילולא הם, היינו ממשיכים לגייס כסף. הם יהיו אשמים בכל מה שיקרה לבן שלי. המצב שאליו הגענו עכשיו הוא באשמת זק"א. הם שיחקו בחיים של הבן שלי". חסין מבכה על שעתיד לקרות לבנו, עתה שאבדו לדבריו הסיכויים לשחררו. "אני יושב בחושך ולא רוצה לראות אור. הוא בשבילי הכל, הוא החיים שלי, כל העולם בשבילי. אם יקרה לו משהו, איך אוכל להתמודד עם זה? אני לא אוכל לחיות עם זה". הוא סיכם בכך ש"המצב שהגענו אליו הוא בגלל שזק"א לא רצו לשחרר את הכסף. מה הם יעשו איתו עכשיו? לפחות שישלמו את הכסף על הקבר של הבן שלי".

יו"ר זק"א יהודה משי זהב מסר בתגובה: "נמאס לנו להיות כלי במשחק הזה שהוא לא שלנו. האבא יודע טוב מאוד, ואם הוא באמת רצה את הכסף הוא ידע טוב מאוד מה צריך לעשות - להביא עו"ד שיפתח חשבון עם נאמנות ויקבל את הכסף. אף עו"ד שייצג אותו לא היה מוכן לקבל אחריות על הסיפור הזה. אנחנו לא מובילים לבד מהלכים, שיפסיק לעשות מניפולציות על הציבור הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully