וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורעל בדיוטי פרי בידי סוכנות: כך חוסל אחיו של מנהיג צפון קוריאה

אי-פי ורויטרס

14.2.2017 / 18:59

בכיר במלזיה אמר כי קים ג'ונג נאם רוסס בחומר כימי בנמל התעופה בקואלה לומפור, ואז טופל במרפאה מקומית. הוא פונה לבית חולים, אך מת בדרך. לפי דיווחים, שתי הסוכנות שהרעילו אותו נמלטו במונית. גורם אמריקני: משוכנעים שפיונגיאנג אחראית

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און חוסל בנמל התעופה בקואלה לומפור, בירת מלזיה, וסיפר לצוותי רפואה שפינו אותו לבית חולים כי הוא הותקף בחומר כימי – כך מסר היום (שלישי) גורם מלזי בכיר. הגורם, שדיבר בעילום שם בשל הרגישות הדיפלומטית של התקרית, אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי קים ג'ונג נאם רוסס בחומר בדיוטי פרי וביקש עזרה בדלפק הסיוע בנמל, כשהוא מתלונן על כאבים. לדברי הגורם, אחיו למחצה של המנהיג נלקח למרפאה בנמל ומת בדרכו לבית החולים.

משטרת מלזיה מסרה כי האדם שמת בנמל התעופה היה בן 46, שהחזיק בדרכון תחת השם קים צ'ול. קים ג'ונג נאם נתפס בעבר עם דרכונים מזויפים, כמו ב-2001, אז ניסה להיכנס ליפן ולבקר בדיסנילנד. מפקד משטרת המחוז אמר כי קים המתין לטיסה למקאו. רשת הטלוויזיה הדרום קוריאנית "צ'וסאן TV" דיווחה כי שתי סוכנות צפון קוריאניות הן אלו שהרעילו את קים, ונמלטו מהמקום במונית. עוד דווח כי הרשויות במלזיה מנהלות מצוד אחריהן.

גורם בממשל בארצות הברית אמר לרויטרס כי וושינגטון מאמינה כי פיונגיאנג אחראית להתנקשות באחיו של המנהיג. הגורם הוסיף כי הרשויות עדיין לא קבעו כיצד בדיוק הוא חוסל, והוא לא סיפק עדות למסקנותיו של הממשל. גורם בממשלת קוריאה הדרומית אמר גם הוא כי קים ג'ונג נאם נרצח, אולם בסיאול טרם מסרו הודעה רשמית בנושא.

לקריאה נוספת בנושא
קוריאה הצפונית: שיגור הטיל הבליסטי - "חיזק את כוחנו העצום"
"הפגנת כוח מול טראמפ": קוריאה הצפונית ערכה ניסוי בטיל בליסטי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התלונן על כאבים. קים ג'ונג נאם/מערכת וואלה!, צילום מסך

קים היה בנו הבכור של המנהיג הקודם קים ג'ונג-איל והוא חי במשך רוב הזמן במקאו ובמדינות אחרות בדרום-מזרח אסיה מבלי שנשא תפקיד רשמי. הוא נולד מרומן שקיים אביו עם השחקנית הדרום קוריאנית סאנג האי-רים, ונחשב בעבר ליורש המועדף, עד שנתפס ב-2001 עם דרכון מזויף ביפן, כשרצה לבקר בדיסנילנד.

אם אכן המשטר בפיונגיאנג התנקש בחייו של אחיו למחצה של המנהיג, הוא יהיה הגורם הבכיר ביותר במשטר שמאבד את חייו בנסיבות לא טבעיות מאז ג'אנג סונג-תאק, דודו של קים שהוצא להורג בדצמבר 2013. אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית הנוכחי היה מקורב לג'אנג.

קים ג'ונג-נאם אמר בעבר בריאיון לעיתון יפני כי הוא מתנגד לצורת המשטר בפיונגיאנג והוא נודע כתומך בקיום רפורמות שלטוניות. הוא הכחיש כי הוא רוצה לרשת את השלטון, כפי שסברו גורמים הנאמנים למנהיג הנוכחי שתמכו בסילוקו. הוא שימש כבר בעבר מטרה לסדרת ניסיונות התנקשות. ב-2012 טענו הרשויות בסיאול כי אזרח צפון קוריאני שנחשד כמרגל הודה כי היה מעורב בתכנית לביים תאונת פגע וברח בסין ב-2010, שתכליתה הייתה לחסל את ג'ונג-נאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully