וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת אל על נגד הטייסים: "התפטרותם תשבית את מטוסי החברה"

14.2.2017 / 17:51

החברה פנתה לבית הדין לעבודה וביקשה להכריז כי התפטרות כמה מהטייסים - שלטענת החברה, נעשתה באופן קולקטיבי - היא למעשה שביתה שלא כדין. ניסנקורן: "הטייסים לא פוצצו את המו"מ". ועד טייסי אל על: "החברה מאשימה אותנו בכישלונותיה"

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: קמפיין המחאה של טייסי אל על)

אל על פנתה היום (שלישי) לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, לקראת כניסתן לתוקף של הודעות ההתפטרות שהגישו הטייסים - לטענת החברה, באופן קולקטיבי - וציינה בפנייתה כי מדובר ב"בקשת צד בסכסוך קיבוצי לסעדים זמניים דחופים".

מכתבי ההתפטרות הוגשו על ידי מספר טייסים בתפקידי פיקוח, באגף מבצעי אוויר בחברה, ובהם ביקשו לסיים את תפקידם כמפקחים. לטענת אל על, כניסה לתוקף של התפטרויות אותם הטייסים עלולה לגרום לכך שהפעלת טיסות החברה לא תתאפשר - מה שיגרום נזקים כלכליים, כפועל יוצא.

דלפקים ריקים באולם הטיסות היוצאות בנמל התעופה בן גוריון. 21 בנובמבר 2016. מגד גוזני
אל על טענה כי להתפטרות עלולות להיות השלכות חמורות על תפקוד החברה. דלפקים ריקים בדצמבר האחרון, בנתב"ג/מגד גוזני

בבקשתה לבית הדין, פנתה אל על בבקשה להצהיר כי ההתפטרות מהווה שביתה שלא כדין. במסגרת ההסכם בין החברה לטייסים, שנחתם ב-4 בדצמבר 2016, התחייבו האחרונים ל"שקט תעשייתי" בתנאים שפורטו במסמך ההבנות. עם זאת, ציינה החברה, שיבושים נוספים נרשמו לאחר החתימה.

מטוס בואינג 747-400 של אל על בשדה התעופה בן גוריון. David Silverman, GettyImages
בחברה ביקשו להכריז כי מדובר בשביתה שלא כדין. מטוס אל על בנתב"ג/GettyImages, David Silverman

"מעבר להגשת הבקשה, החברה נוקטת בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת למנוע פגיעה ביכולתה להפעיל טיסותיה כסדרן", טענה אל על. בתגובה לטענות החברה, אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כי "ועד הטייסים לא פוצץ את המשא ומתן. נציגי הוועד לא חזרו בהם מההסכמות שהושגו בימים האחרונים". עוד הוסיף ניסנקורן, כי "חברת אל על יקרה וחשובה לכולם. אני קורא לצדדים לשוב לשולחן המשא ומתן כדי להביא לסיום המשבר".

ועד טייסי אל על: "החברה מאשימה אותנו בכישלונותיה"

ועד טייסי אל על מסר בתגובה: "מנהלי הציים והטייסים הראשיים בחברת אל על, חברי הנהלה שאינם שייכים לוועד טייסי אל-על, הביעו אי אמון במנכ"ל דוד מימון ובדרך ניהולו. גם כשמדובר בחברי הנהלה שאינם שייכים לוועד ואיבדו אמון במנכ"ל ומבקשים להתפטר, מקפידה ההנהלה להאשים את ועד הטייסים בכישלונה שלה ללא סיבה. מנכ"ל שיודע לנהל חברת תעופה רק דרך צווים ובתי משפט הוא מנכ"ל כושל שלא מסוגל לנהל.

"מחר בבוקר יידרשו בית הדין והרגולטור למשבר החמור בחברת התעופה הלאומית של ישראל. הנהלת אל על פנתה לבית המשפט על מנת להוציא צווי מניעה למפקחים ולמדריכים העוזבים. מכתבי ההתפטרות של טייסים מנהלים רבים המשמשים כמפקחים ומדריכים באגף מבצעי אוויר באל על הוגשו לפני שלושה חודשים, ובהם הודיעו שאין ביכולתם לממש את אחריותם במצב הנוכחי.

"במשך כל תקופה זו – לא נמצאו להם מחליפים. הסיבה: כל הצוות המקצועי הקיים באל על מבין שאין ביכולתם לחתום על כשירות מבצעית עם מנכ"ל כושל שמרסק את החברה במקום לפעול לפתרון והרגעת המצב. רק בראשית החודש הודיעה החברה כי 'בשבועות הקרובים יוחלפו בעלי התפקידים שמסיימים את תפקידם', בשעה שהיה ברור שבמצב הנוכחי לא יימצאו בעלי תפקידים חלופיים. זהו צעד ברור של אי אמון בהנהלה הנוכחית ובמנכ"ל כושל שהתאהבו בסכסוך ואיבדו את דרכם – תוך שהם פוגעים בנוסעים, בעובדים ובחברה".

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully