וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור בדקה: ניצולת שואה והחייל שהציל אותה חוגגים אהבה בפעם ה-71

14.2.2017 / 23:18

ג'ון מקיי בן ה-96 ואדית סטיינר בת ה-92 נפגשו לפני 70 שנה בנסיבות קשות: הוא היה חייל בכוח ששחרר את מחנה ההשמדה אושוויץ, היא - שרדה שם עם אימה. הם נישאו ומעולם לא נפרדו. סיפור בדקה - הסיפורים הכי מעניינים

מערכת וואלה!

בכל העולם מציינים היום (שלישי) את יום האהבה, אבל יש מי שחוגג עם אותו בן זוג כבר 71 שנים. ג'ון מקיי בן ה-96 ואדית סטיינר בת ה-92 נפגשו לפני 70 שנה בנסיבות קשות: ג'ון היה חייל ביחידת הקומנדו של הצבא הבריטי, והשתתף בשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ שבפולין. במהלך המלחמה הוא נשבה על ידי צבא איטליה, והצליח לברוח לאחר שגנב מדי חייל איטלקי ועבד על השומרים.

אדית, יהודייה מהונגריה שהייתה אז בת 20, הייתה כלואה במחנה עם אמה לאחר שכל בני משפחתן נשלחו למות בתאי הגזים. לקראת סוף המלחמה, כשהצבא הסובייטי מאיים ממזרח, החליטו הנאצים להוציא את האסירים במחנה לצעדת מוות. אלא שג'ון וחבריו, הגיעו לשם בזמן ואדית ואימה ניצלו. במסיבה לאחר שחרור המחנה, נפגשו עיניהם של ג'ון ואדית. הוא הזמין אותה לרקוד, היא הסכימה ומאז הם לא נפרדו. לשניים יש שני ילדים, שבעה נכדים וחמישה נינים. העצה שלהם לזוגות הצעירים: תשקיעו באהבה כל השנה, לא רק בוולנטיינ'ס דיי. לגזור ולשמור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully