וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר במצרים הוחזר לישראל לפני כחודשיים בשל חשש ביטחוני

דוד גוברין וצוות השגרירות חזרו לירושלים עוד בדצמבר, בשל סכנה ביטחונית. בירושלים מקווים שהוא יוכל לשוב לקהיר כבר בקרוב, אך אין צפי לכך. במשרד החוץ לא התייחסו לדיווח

עריכה: גדי וינסטוק

ישראל החזירה בחשאי לירושלים את השגריר במצרים מחשש לביטחונו - כך דיווח היום (שלישי) הטלגרף הבריטי. דוד גוברין וכל צוות השגרירות הוחזרו לירושלים עוד בדצמבר ומאז הם פועלים משם. בישראל מקווים שהוא יוכל לשוב לקהיר כבר בזמן הקרוב, אך אין צפי לכך. במשרד החוץ טרם הגיבו לדיווחים. בשב"כ אישרו כי בשל שיקולים ביטחוניים צוות השגרירות נשאר בארץ. באתר שגרירות ישראל במצרים נראה גוברין בביקור במוזיאון בקהיר במהלך חודש נובמבר, אולם זהו תיעודו המצולם האחרון מהמדינה.

לא ברור מהם האיומים הביטחוניים, אולם מצרים חווה מתקפות טרור קטלניות בשנים האחרונות, שהתגברו מאז ההפיכה הצבאית שהוביל הנשיא הנוכחי עבד אל-פתאח א-סיסי ביולי 2013. בדצמבר האחרון אירע פיגוע קטלני בכנסייה קופטית בקהיר, אחרי שמחבל של דאעש התפוצץ בזמן תפילה במקום. 27 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו.

גוברין, שדובר ערבית שוטפת, נכנס לתפקידו בקיץ האחרון אחרי שהחליף בתפקיד את חיים קורן, שביקש לשוב לישראל אחרי שנתיים בתפקיד. גוברין כתב דוקטורט על ליברליזם ערבי ופרסם סרטון ביוטיוב בחודש יולי האחרון, שבו הציג את עצמו בפני הציבור המצרי ושוחח על חיבתו למדינה ועל תקוותו להידוק היחסים בין מצרים לישראל.

מפגינים חוגגים בקהיר לאחר הפילו את החומה בשגרירות המצרית. רויטרס
הפגנות מחוץ לשגרירות ישראל בקהיר/רויטרס

החדשות על החזרתו של השגריר פורסמו לראשונה בעמוד הפייסבוק של הפרשן הפוליטי אמין אל-מהדי, שלו קשרים לגורמים ישראליים. לדבריו, הסיבה האמתית למהלך היא מתיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי סביב סוגיית רצועת עזה. עם זאת, גורמים ישראליים הכחישו כי זאת הסיבה והתעקשו כי מדובר בשיקולים ביטחוניים. בניגוד ליתר השגרירים הזרים, זה הישראלי זקוק לאבטחה כבדה בכל פעם שהוא יוצא מהשגרירות מה שמקשה על עבודתו.

על אף הסכם השלום בין מצרים לישראל, שנחתם ב-1979, רוב הציבור במצרים עדיין מתנגד ליחסים קרובים עם ישראל, בין היתר בשל הסכסוך עם הפלסטינים. בספטמבר 2011 תקף המון זועם את מתחם השגרירות בקהיר ושישה אנשי ביטחון התבצרו במקום. בעקבות לחץ אמריקני, כוחות מצריים מיוחדים חילצו את הקבוצה ומאז השגרירות עברה למבנה קטן במגורי השגריר הממוקמים בפרבר דרומי של קהיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כנסייה קופטית בקהיר לאחר פיצוץ שהרג 25 אנשים, מצרים, 11 בדצמבר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בכנסייה בקהיר, דצמבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully