וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אחיו למחצה של מנהיג צפון קוריאה נרצח במלזיה

14.2.2017 / 16:34

כלי תקשורת בקוריאה הדרומית דיווחו כי קים ג'ונג-נאם הורעל על ידי שתי סוכנות צפון קוריאניות בנמל תעופה במדינה, ואז נמלטו. הוא ביקר בעבר את המשטר בפיונגיאנג. "המשטרה חושדת שפיונגיאנג אחראית לכך"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און נרצח במלזיה על ידי שתי סוכנות שהרעילו אותו - כך דיווחו היום (שלישי) כלי תקשורת בקוריאה הדרומית. המשטרה במלזיה אישרה כי אזרח צפון קוריאני, ששמו לפי דרכונו היה קים צ'ול, מת אתמול בדרכו לבית החולים מנמל התעופה בבירה קואלה לומפור, אולם הנסיבות עדיין לא ידועות. משרד החוץ בסיאול טרם התייחס לדיווחים, אך גורמים בממשלה מסרו כי הם סבורים שהוא נרצח.

"קים ג'ונג-נאם נרצח אתמול במלזיה", צוטט גורם בממשלה בסיאול על ידי סוכנות הידיעות יונהאפ. רשת הטלוויזיה המקומית "צ'וסאן TV" דיווחה כי שתי סוכנות צפון קוריאניות הרעילו את קים בנמל תעופה במלזיה. "החשודות נמלטו מהזירה ומשטרת מלזיה חושדת כי קוריאה הצפונית אחראית לכך", דווח. קים היה בנו הבכור של המנהיג הקודם קים ג'ונג-איל והוא עבר ממדינה למדינה מבלי שנשא תפקיד רשמי. הוא נולד מרומן שקיים אביו עם השחקנית הדרום קוריאנית סאנג האי-רים.

לקריאה נוספת בנושא
קוריאה הצפונית: שיגור הטיל הבליסטי - "חיזק את כוחנו העצום"
"הפגנת כוח מול טראמפ": קוריאה הצפונית ערכה ניסוי בטיל בליסטי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קים ג'ונג-נאם/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם אכן המשטר בפיונגיאנג התנקש בחייו של אחיו למחצה של המנהיג, הוא יהיה הגורם הבכיר ביותר במשטר שמאבד את חייו בנסיבות לא טבעיות מאז ג'אנג סונג-תאק, דודו של קים שהוצא להורג בדצמבר 2013. בשנת 2001, קים ג'ונג-נאם נתפס בנמל תעופה ביפן עם דרכון מזויף, וטען שהוא רצה לבקר במתחם דיסנילנד בטוקיו. מאז ככל הנראה סר חינו בעיני אביו, והוא חדל להיות היורש המיועד.

קים ג'ונג-נאם אמר בעבר בריאיון לעיתון יפני כי הוא מתנגד לצורת המשטר בפיונגיאנג והוא נודע כתומך בקיום רפורמות שלטוניות. "באופן אישי, אני לא תומך בשלטון שעובר בירושה", הוא אמר בריאיון לערוץ "אסהי" ב-2010. "אני מקווה שאחי הצעיר יעשה את הטוב ביותר למען שגשוגה של קוריאה הצפונית".

הוא שימש כבר בעבר מטרה לסדרת ניסיונות התנקשות. ב-2012 טענו הרשויות בסיאול כי אזרח צפון קוריאני שנחשד כמרגל הודה כי היה מעורב בתכנית לביים תאונת פגע וברח בסין ב-2010, שתכליתה הייתה לחסל את ג'ונג-נאם. בן דודו של קים ג'ונג נאם, ליי האן-יאנג, ערק לקוריאה הדרומית דרך שוויץ ב-1982 וחוסל על ידי סוכנים מהצפון 15 שנה לאחר מכן בבירה סיאול.

(עדכון ראשון: 14:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully