וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בשבדיה: "הממשלה הפמיניסטית" נכנעה לדיכוי הנשים של איראן

הממשלה בשטוקהולם רואה את עצמה כמי שמגנה על זכויות נשים ברחבי העולם, אך משלחת עסקית בהובלת שרת המסחר גררה תגובות נזעמות מאחר שהיא חבשה חיג'אב. "צעד הרסני למדיניות הממשלה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שבדיה ואיראן חיזקו לאחרונה את קשריהן, עם שורת מפגשים בין גורמים בכירים בשתי המדינות. בסוף השבוע נפגש ראש הממשלה סטפן לופבן עם נשיא איראן חסן רוחאני וסיכם עמו על הידוק שיתוף הפעולה בין שטוקהולם לטהראן, אך הפגישה שתפסה את מרב הכותרות הייתה זו של שרת המסחר אן לינד. היא הובילה משלחת עסקית לטהראן, כשהיא לובשת חיג'אב, בהתאם לחוקי הרפובליקה האסלאמית, מה שעורר זעם בקרב פוליטיקאים בשבדיה ופעיל זכויות נשים באיראן על כך שממשלה המגדירה את עצמה הפמיניסטית ביותר בעולם, נכנעת לתכתיבים דתיים.

"זהו צעד הרסני למדיניות החוץ הפמיניסטית של הממשלה", אמר יו"ר המפלגה הליברלית בשבדיה יאן ביורלנד, שאמר כי איראן מדכאת נשים. לדבריו, הממשלה השבדית הייתה צריכה להתעקש כי חברות המשלחת לא יכסו את ראשיהן, ואם לא, ההסכמים היו צריכים להיחתם בשבדיה או במדינה שלישית. השרה אמרה להגנתה כי לא הייתה לה ברירה פרט לשליחת משלחת המורכבת מגברים בלבד.

שרת המסחר השבדית אן לינד בביקורה באיראן, 14 בפברואר 2017. AP
לא רצתה להפר את החוק. שרת המסחר השבדית חותמת על הסכמים בטהראן/AP

מעסומה ניז'אד, עיתונאית איראנית ופעילת זכויות נשים, פרסמה תמונה של סגנית ראש ממשלת שבדיה, שחתמה בתחילת החודש על חוק למלחמה בהתחממות הגלובלית לצד נשים נוספות מהממשלה, לצד תמונה של נציגות ממשלה שבדיות הלובשות חיג'אב בעודן מברכות את רוחאני. התמונה הראושנה נתפסה ככזאת הלועגת לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שחתם על צו המגביל הפלות כשלצדו רק גברים. "הנשים בממשלת שבדיה היו צריכות לגנות גם את מה שוקה באיראן", היא כתבה בעמוד פייסבוק שהיא מנהלת ובו היא מעודדת נשים איראניות לפרסם תמונות שלהן ללא כיסוי ראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully