וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום רטוב: הגשם מתמקד באזור עוטף עזה - וזונח את הכנרת והצפון

14.2.2017 / 12:14

במהלך השבוע תרד במישור החוף הדרומי כמות גשמים המאפיינת את כל פברואר - בעוד הגליל העליון ורמת הגולן נכנס לראשונה לגירעון משקעים. בינתיים, הכנרת עדיין מדשדשת 25.5 ס"מ מתחת לקו האדום התחתון: "מופע חריג כזה לא נרשם עשור". צפו במכ"ם הגשם המתעדכן

צילום: אתר החרמון, עריכה: שניר דבוש

מרבית חודשי החורף היטיבו השנה עם צפון הארץ, אבל נראה כי חודש פברואר הפך את הקערה על פיה ומתמקד דווקא במישור החוף הדרומי. שם, צפויה לרדת השבוע, במהלך המערכת החורפית הנוכחית, כמות גשם של חודש פברואר שלם. הגליל העליון והגולן, לעומת זאת, נכנסו לראשונה השנה לגירעון ביחס לממוצע המשקעים הרב שנתי לאזורים אלו.

לדברי ד"ר ברוך זיו, מומחה אקלים מהאוניברסיטה הפתוחה, "היום ומחר יהיה סגרירי, אבל המערכת הזאת תקפח שוב את הצפון". ואולם, "אזור עוטף עזה יקבל מחר וביום חמישי כמות גדולה של משקעים ובאופן כללי, בשלושת הימים הקרובים עיקר הגשם ירד במישור החוף ובעיקר במישור החוף הדרומי".

לדבריו, "מדובר בגשמי ברכה למי התהום באקוויפר החוף הדרומי. זה יכול להגיע לכמות החודשית של פברואר כולו שהממוצע שלה עומד על מאה מ"מ".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
רוסיה על התפטרות יועצו של טראמפ: "זה לא העסק שלנו"
ייצור מקומי או ייבוא מירדן: מה יכול להחליף את מכל האמוניה בחיפה?
תקיפת צה"ל הבאה בעזה תחשוף כוונות המנהיג הקיצוני החדש של חמאס

קשת בענן מעל היישוב נתיב העשרה במועצה אזורית אשכול, 14 בפברואר 2017. רויטרס
מזג אוויר סגרירי בשמי נתיב העשרה שבעוטף עזה/רויטרס

לדבריו, המערכת הנוכחית צפויה להימשך חמישה ימים - פי שניים מהממוצע. כמו כן, הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל כשבשעות הצהריים נמדדות בצפת 4 מעלות בלבד ובירושלים 6 מעלות. "התכונה השלישית שמתבלטת במערכת הנוכחית היא שעיקר הגשם יירד במרכז ובנגב הצפוני, והצפון לעומת זאת, בעיקר אגן ההיקוות של הכנרת – מקופח", מוסיף ד"ר זיו. "בד"כ הצפון הוא זה שנהנה מכמויות גדולות יותר של גשם, אבל המערכת הזאת מיטיבה יותר עם הדרום, אם כי זה קרה כבר כמה פעמים בעיקר בשנים האחרונות".

בחודש דצמבר שמחו חקלאי הצפון לנוכח כמות המשקעים הגבוהה במיוחד שפקדה במיוחד את הגליל והגולן, אחרי רצף של שלוש שנות הבצורת החמורות ביותר שנרשמו מאז תחילת המדידות. כמות המשקעים שירדה באותו חודש סגרה את הגירעונות של חודשי אוקטובר ונובמבר שהיו שחונים במיוחד, ואף עלתה על הממוצע הרב-שנתי של המשקעים שיורדים עד לסוף חודש דצמבר. בסוף ינואר נמחק היתרון, וצפון הארץ התייצב על הממוצע הרב שנתי לסוף חודש ינואר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"השאלה הגדולה היא מה יקרה בהמשך, כי הצפון שהתחיל את החורף בקול תרועה רמה, מתחיל להיכנס לגירעון", אמר פרופ' זיו.

מפלס הכנרת עלה במהלך היממה האחרונה חצי סנטימטר בלבד ומאז תחילת המערכת החורפית הנוכחית, עלה המפלס ב-1.5 ס"מ. גם לאחר העלייה של היומיים האחרונים, המפלס נמצא 25.5 ס"מ מתחת לקו האדום התחתון. ברשות המים ציינו אתמול כי מופע חריג כזה לא נרשם במשך עשור שלם. זאת, למרות המדיניות של הפסקה כמעט מוחלטת של שאיבת מים מהכנרת.

גשם והצפות מעל רמת גן, 13 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
רמת גן, אמש/ראובן קסטרו
גשם והצפות מעל רמת גן, 13 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
ענני גשם מעל רמת גן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully