וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל טראמפ הטיל סנקציות על סגן נשיא ונצואלה הקשור לחיזבאללה

14.2.2017 / 11:00

משרד האוצר האמריקני הכניס את טריק אל-איסאמי לרשימה השחורה בשל מעורבותו ברשת בינלאומית לסחר בסמים. לפי גורמים בממשל, אין זה קשור לתפקידו הבכיר במשטר הסוציאליסטי. לאחרונה נחשף כי הוא העביר לארגון הלבנוני דרכונים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ארצות הברית הטילה הלילה (שלישי) סנקציות על סגן נשיא ונצואלה טריק אל-איסאמי בשל מעורבותו בסחר בסמים. זה היה הצעד הראשון של ממשלו של דונלד טראמפ נגד בכיר בממשלתו של נשיא ונצואלה ניקולס מדורו. גם שותפו של סגן הנשיא, סמרק חוזה לופז בלו, הוכנס לרשימה השחורה של משרד האוצר בוושינגטון, לצד 13 חברות שנמצאות בבעלותו או בשליטתו של לופז בלו או לגורמים אחרים החברים ברשת בינלאומית המשתרעת מאיי הבתולה הבריטיים, פנמה, בריטניה, ארצות הברית וונצואלה.

"אל-איסאמי ארגן משלוחי סמים מוונצואלה, דרך מטוסים שיצאו מבסיס אווירי בוונצואלה, כמו גם על שליטת נתיבי הסחר דרך נמלי ונצואלה", אמר גורם בכיר בממשל האמריקני בשיחת ועידה עם כתבים. לפי משרד האוצר, סגן הנשיא, שמוצאו מלבנון ומסוריה, פיקח או היה אחראי על משלוחים במשקל של יותר מאלף ק"ג מוונצואלה למקומות שונים, כולל למקסיקו ולארצות הברית.

אל-איסאמי, שהיה בעבר גם שר הפנים, מואשם על ידי גורמי אופוזיציה בקשרים לחיזבאללה. ברשת CNN דווח בשבוע שעבר כי הוא העביר דרכונים לאזרחי מדינות ערביות שונות, כולל לכאלו הקשורים לארגון השיעי.

סגן נשיא ונצואלה טריק אל-איסאמי, 31 בינואר 2017. רויטרס
מוצאו מלבנון ומסוריה. אל-איסאמי/רויטרס

בעקבות הסנקציות, אמריקנים לא יוכלו לעשות עסקים עם השניים, שנכסיהם הנמצאים תחת תחום השיפוט של ארצות הברית הוקפאו. בקראקס, שמאשימה את וושינגטון בניסיון להפיל את השלטון הסוציאליסטי וכאחראית למשבר הכלכלי הכבד הפוקד את המדינה, טרם הגיבו. הגורם הבכיר בממשל הכחיש כי הסנקציות קשורות לתפקידו הבכיר של אל-איסאמי בשלטונו של מדורו, אלא הדגיש כי מדובר בהחלטה שהתקבלה בתום חקירה שנמשכה שנים רבות.

הטלת הסנקציות הן שינוי במדיניות שננקטה בתקופתו של ברק אובמה, שתמך ביד רכה יותר כלפי ונצואלה, לעתים בניגוד לעמדות משרד המשפטים והסוכנות למלחמה בסמים. גורמים בכירים בממשל סירבו לומר אם טראמפ חתם באופן אישי על הסנקציות או אם היה מעורב בהחלטה להטילן. לרוב, השתת עיצומים על גורמים המעורבים בסחר בסמים לא מגיעים לשולחנו של הנשיא, אולם ענישת גורם בכיר בממשלה של מדינה זרה היא צעד רגש יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully