וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפשע השקוף: המשטרה לא ממצה את הדין עם האחראים לתאונות עבודה

14.2.2017 / 10:30

על אף התדירות היומיומית של מקרים בהם פועלי בניין סופגים פגיעות קשות, ואף חמור מכך, מעטים המקרים בהם הובאו חשודים להארכת מעצר או הוצא צו סגירה לאתר בנייה. הקושי בהוכחת רשלנות בחקירות אלה כה גדול שבמשטרה מתקשים להתמודד עמו

פצועים בקריסת מנוף ברחוב הנביאים וקוממיות בבת ים, 13 בפברואר 2017. דוברות מד"א, מד"א
שלוש או ארבע תאונות מדווחות מדי יום. זירת קריסת המנוף בבת ים, אתמול/מד"א, דוברות מד"א

ביממה שקדמה לקריסת המנוף באתר הבנייה בבת ים אתמול (שני) נרשמו ביומן המבצעים של מגן דוד אדום כמה אירועים דומים:

ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק, פועל בניין בן 30 נפצע קשה מנפילה מפיגום שקרס. הפועל נלכד ורק בסיוע צוותי כיבוי חולץ עם פציעות קשות.

בבית מלון בירושלים פועל שעבד בגובה נפצע קשה.

באזור התעשייה בחולון פועל בן 62 נפגע מנפילת חפץ כבד ופונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים שיבא בתל השומר.

באזור התעשייה ברמלה צעיר בן 19 נפל מגובה שישה מטרים ונפצע בינוני.

בית החולים רמב"ם בחיפה דיווח על פועל בניין בן 31 ממג'דל כרום שאושפז לפני חמישה ימים במצב קשה לאחר שנפל מפיגום ומותו נקבע בבית החולים.

בכל המקרים הללו מדובר ב"פשע שקוף" - אירועי רשלנות שמשטרת ישראל ופרקליטות המדינה לא משקיעים בהם יותר מדי כדי למצות את הדין עם הפושעים.

פועלים באתר בנייה. ראובן בן שמעון, מערכת וואלה! NEWS
לא בראש סדר העדיפויות של המשטרה. פועל באתר בנייה/מערכת וואלה! NEWS, ראובן בן שמעון

המשטרה בפיקודו של רב-ניצב רוני אלשיך לא שמה בראש סדר העדיפויות שלה את חקירת תאונות העבודה באתרי הבנייה בישראל. חקירת רשלנות היא כאב הראש הכי גדול של חוקר במשטרה. חקירת רשלנות היא פיק הברכיים של כל תובע בפרקליטות. הקושי להוכיח רשלנות בשל הניסוח של החוק בישראל הוא כל כך בעייתי שהחוקרים במשטרה מתקשים פעם אחר פעם להתמודד עם כך.

נוסף על כך, עם כל הכבוד לענף הבנייה בישראל חקירות נתניהו ומוזס או אלו של ראש עיריית צפת או כפר סבא הן הרבה יותר מעניינות, מייצרות רייטינג ומאדירות את שמה של משטרת ישראל בציבור מאשר חקירת פציעתו של הפועל הזר שהגיע לעבוד על פיגום באתר בנייה בחריש.

זו אולי הסיבה שאנשי מגן דוד אדום מטפלים בממוצע בשלוש ולעיתים בארבע זירות של תאונות עבודה באתרי בנייה בכל יום, אבל כתבי המשטרה לא רואים אפילו עצור אחד שמובא לבית המשפט בבקשה להארכת מעצרו ולא נתקלים בנחישות מצד ראשי המרחבים במשטרה להוציא צווי סגירה לאתרים בהם אירעו תאונות קשות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
המפכ"ל אלשיך: "חקירות רוה"מ נתניהו נמצאות בישורת האחרונה". רוני כנפו
במשטרה לא ממהרים להוציא צווי סגירה לאתרים בהם אירעו תאונות. אלשיך/רוני כנפו

קריסת המנוף בבת ים היא אירוע שמצטלם טוב. אפילו מפקדת מרחב איילון במשטרה התייצבה מול מצלמות הטלוויזיה והמשטרה אף מיהרה לספר על מנהל עבודה שנלקח לחקירה. אבל כבר שכחנו, בחסות מפקד מחוז תל-אביב, ניצב משה אדרי, את אסון קריסת החניון ברמת החייל שבו נהרגו ארבעה עובדים ואחרים נפצעו. אדרי הנחה מיד לאחר האסון להוציא צו איסור פרסום על החקירה שבמרכזה עמדה חברת הבנייה "דניה סיבוס".

איש במדינה לא יכול לסקר, לבקר או לכתוב על הפרשה. האם נעצרו חשודים? האם מנכ"ל "דניה סיבוס" או בכירי החברה נחקרו או מסרו עדות? האם התיק נמצא לקראת סיום? האם יוגשו כתבי אישום, ועל מה אם בכלל. לרגע נראה כי משטרת ישראל פועלת בשירות הקבלנים במדינה. במציאות העכשווית אין דין ואין שוטר שחוקרים את הפשעים השקופים בענף הבנייה בישראל.

זירת קריסת החניון רמת החייל – חילוץ לכודים. ניב אהרונסון
איש במדינה לא יכול לסקר את החקירה. זירת אסון קריסת החניון בתל אביב, בספטמבר/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully