וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוגגים את ולנטיינס דיי: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

14.2.2017 / 6:50

ברחבי העולם יציינו את יום האהבה. לפני 12 שנים נרצח ראש ממשלת לבנון רפיק אל-חרירי. לפני 11 שנים הלכה לעולמה הזמרת שושנה דמארי ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

יום האהבה – הוולנטיינ'ס דיי

נשיקות מסביב לעולם. CUTVIDEO, צילום מסך
בישראל שותפים לחגיגות גם כן. זוג מתנשק/צילום מסך, CUTVIDEO

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים בעולם את חג האהבה הנוצרי, הלוא הוא ה- Valentine's Day. "וולנטיין" הוא יום ציון לזכרו של ולנטינוס הקדוש, שלפי האגדה השיא זוג צעיר בניגוד לפקודת הקיסר ברומא ועקב כך הוצא להורג. לפני מותו הוא שהה בבית כלא, שם התחבר עם בת הסוהר. הוא כתב לה מכתבים ועליהם נהג לחתום "שלך, ולנטייין". סיפור האהבה הפך לסמל ועם השנים נקבע התאריך לציון חג אהבה ברחבי העולם המערבי. גם ישראל שותפה לחגיגות האהבה, אפילו שביהדות מציינים חג זהה בט"ו באב.

המערכת החורפית עוד כאן

חורף פברואר 2017. ראובן קסטרו
קר מהרגיל. חשרת עננים מעל גוש דן, אתמול/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום תימשך המערכת החורפית שהחלה כבר בתחילת השבוע. בצפון הארץ ובמרכזה צפוי גשם מלווה בסופות רעמים. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה וייעשה קר במיוחד. כמו כן, בחרמון צפוי לרדת שלג וקיים חשש מהצפות. המערכת החורפית צפויה להימשך לפחות עד סוף השבוע.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

12 שנים לרצח רפיק אל-חרירי

סעד אל חרירי, ראש ממשלת לבנון לשעבר. מסיבת עיתונאים בביירות, לבנון. 20 באוקטובר 2016. רויטרס
ראש ממשלת לבנון לשעבר סעד אל חרירי ברקע תמונת אביו, רפיק/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום מלאו 12 שנים לרצח של ראש ממשלת לבנון רפיק אל-חרירי בפיצוץ מכונית תופת בביירות. בפיצוץ שאירע ב-2005 נהרג גם שר האוצר של לבנון ושמונה ממאבטחיו של אל-חרירי. הרצח הוביל ל"מהפכת הארזים", שורת הפגנות של אזרחי לבנון נגד כוחות סורים שהיו במדינה. לאחר הפיגוע, הוקם צוות חקירה על ידי מועצת הביטחון של האו"ם וב-2011 הוגשו כתבי אישום נגד ארבעה פעילי חיזבאללה בגין החיסול. בנו של אל-חרירי, סעד, החל לעסוק בפוליטיקה לאחר הרצח ואף שימש ראש ממשלה בין 2009 ל-2011.

25 שנים ל"ליל הקילשונים"

הפעימה השנייה של שחרור האסירים - בשבוע הבא. רויטרס
אסירים ביטחוניים משתחררים במסגרת הפעימה השנייה, באוקטובר 2013/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 25 שנים, בשנת 1992, אירע הפיגוע שנקרא "ליל הקילשונים". בפיגוע נרצחו שלושה חיילי צה"ל באמצעות סכינים, גרזנים וקלשונים על ידי ערבים-ישראלים שחדרו למאהל שבו לנו ברמות מנשה שבצפון. הרוצחים, אבראהים חסן מחמוד, אחמד אע'באריה ומחמד חסן מחמוד, הגיעו לאוהל טירוני הנח"ל ורצחו את מפקד הכיתה גיא פרידמן ואת שני הטירונים יעקב דובינסקי ויורי פרדה. הם נעצרו כשלושה שבועות לאחר הרצח ונידונו לשלושה מאסרי עולם. הם שוחררו ב-2013 במסגרת "הפעימה השנייה".

11 שנים בלי שושנה דמארי

אזכרה במלאת 10 שנים למותה של שושנה דמארי. ניב אהרונסון
מצבתה של דמארי, במלאת עשור למותה/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 11 שנה הלכה לעולמה הזמרת שושנה דמארי. דמארי, ילידת תימן, זכתה לכינוי "מלכת הזמר העברי" ונהנתה מפופולריות רחבה וארוכת שנים. בין יצירותיה המוכרות ניתן למצוא את השירים "כלניות", "צריך לצלצל פעמיים", "אור" ואחרים. בשנת 1988 זכתה דמארי בפרס ישראל בתחום הזמר העברי. היא הלכה לעולמה בשנת 2006 כשהיא בת 82 עקב סיבוך של דלקת ריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully