וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: תקפנו מבנה שבו שהה מנהיג דאעש, לא ברור אם הוא נפגע

הצבא פרסם הודעה ובה נטען כי 13 בכירים בארגון חוסלו בתקיפת מבנה בעיירה במערב המדינה, אך שמו של אל-בגדאדי לא הוזכר שם. לא ברור אם הוא נפצע, כפי שדיווחו כלי תקשורת מקומיים

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

חיל האוויר של עיראק תקף מתחם שבו ייתכן ששהה מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) אבו בכר אל-בגדאדי יחד עם מנהיגים בכירים אחרים בארגון – כך מסר היום (שני) צבא עיראק, בלי שפירט אם הוא נפגע. אתמול דיווחו כמה כלי תקשורת מקומיים כי הוא נפצע קשה בתקיפה, האחרונה בשורת ניסיונות של בגדאד לחסל את מנהיג הארגון. עוד נטען כי הוא נצפה חוצה את הגבול מסוריה לעיראק, מה שהוביל לתקיפה.

לפי ההודעה, מטוסי קרב מדגם F-16 תקפו ביום שבת בית בעיירה אל-קאים שבמערב המדינה. הצבא פרסם גם רשימה ובה 13 שמות של מפקדים בכירים בדאעש שלדבריו נהרגו בתקיפה האווירית, אך היא לא כללה את שמו של א-בגדאדי. מנהיג דאעש נראה בציבור בפעם האחרונה ביוני 2014, אז נשא דרשה במסגד הגדול במוסול אחרי הכזרתו על הקמת חליפות אסלאמית בתום מסע כיבושים בעיראק ובסוריה. מאז, דווח כמה פעמים כי הוא נפצע בתקיפות אוויריות, אך עדיין נותר בחיים ומתפקד.

בסוף דצמבר האחרון אמר דובר הפנטגון כי בארצות הברית מאמינים כי אל-בגדאדי עדיין בחיים ועדיין מנהיג את הארגון. לפי ההערכות שפורסמו אז, הוא היה במוסול, מעוז דאעש בצפון עיראק. בחודשים האחרונים מתנהל מבצע נרחב לשחרור העיר, שחלקה המערבי נותר בידי דאעש. "אם תהיה לנו ההזדמנות, בהחלט ננצל אותה כדי לעשות עמו את הצדק שמגיע לו", אמר אז דובר הפנטגון. "אנו עושים כל מה שאנחנו יכולים. זה משהו שאנו מקדישים לו המון זמן".

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: מנהיג דאעש אל-בגדאדי נפצע בתקיפה אווירית של צבא עיראק
הפנטגון מאשר: "אבו בכר אל-בגדאדי עדיין חי – ועומד בראש דאעש"

מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, בהקלטה חדשה: "המלחמה הזו היא ההקדמה לניצחון". רויטרס
נראה בפעם האחרונה ביוני 2014. אל-בגדאדי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully