וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהחודש: אלפי משפחות במצוקה יקבלו מאות שקלים לרכישת מזון

13.2.2017 / 15:05

פיילוט המיזם הלאומי לביטחון תזונתי של משרד הרווחה החל לפעול. במסגרתו, יקבלו כ-1,800 משפחות נזקקות כרטיסים שייטענו ב-500 שקלים מדי חודש, אשר באמצעותם יוכלו לרכוש מזון מרשתות נבחרות וארגונים להצלת מזון. עד סוף השנה יחולק הכרטיס ליותר מכעשרת אלפים משפחות

עריכה: ניר חן

המיזם הלאומי לביטחון תזונתי הוצג היום (שני) לוועידת הקליטה בכנסת על ידי שר העבודה והרווחה חיים כץ, בשיתוף אשל ירושלים-חב"ד ולקט ישראל, ובמסגרתו יחולק ליותר מ-10,800 משפחות הסובלות מאי ביטחון תזונתי חמור כרטיס לרכישת מזון, ובו ייטענו 500 שקלים מדי חודש. הפיילוט לפורמט יימשך כשנה ויחל החודש, כאשר כ-1,800 משפחות נזקקות צפויות להתחיל להשתמש בכרטיסים בפריסה ארצית וב-36 רשויות שונות. עלותו השנתית של הפיילוט נאמדת ב-60 מיליון שקלים, המתחלקים שווה בשווה בין משרד הרווחה, ארגון אשל ירושלים וארגון לקט ישראל.

מודל הסיוע הנוכחי למשפחות הינו חלוקת סלי מזון בחג. התכנית החדשה מנסה להפוך את המודל לתמיכה קבועה המתפרסת לאורך כל השנה. החלוקה תתבצע באמצעות רכזי יישובים, שיקלטו פניות מהעובדים הסוציאליים באגפי הרווחה המקומיים ויבצעו בדיקת זכאות עבור כל פנייה. עם קליטת כל משפחה, משרד הרווחה יעמיד לרשותה כרטיס משולב שיאפשר רכישת מוצרי מזון ב-250 שקלים, לא כולל טבק ואלכוהול, ברשתות נבחרות ובחנויות מקומיות, וירקות, פירות ומזון יבש מהצלת מזון שיובלו לבתי המשפחות ב-250 השקלים הנותרים.

עוד בוואלה! NEWS:
"עוול היסטורי": תופסק העסקה קבלנית לעובדים סוציאליים בשירות המדינה
אחרי הפרסום: יוקפא השימוש בסעיף "התנהגות רעה" בשחרור מצה"ל
משבר המנופאים: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בענף הבניין

בדיקת אירה אימרגליק כמה זמן תחכו בתור בסופר באולפן וואלה. מערכת וואלה!
"יוזמה שכוללת את כל שכבות האוכלוסייה"/מערכת וואלה!

"בשנת 2016 ייעדנו 225 מיליון שקלים לטובת בטחון תזונתי בבתי הספר, במרכזי תעסוקה לנכים וכן בעשרות מועדונים לקשישים, ובנוסף הקצנו 54,274,777 מיליוני שקלים לסלי מזון. אנחנו יוצאים היום למהלך שמטרתו לאפשר למשפחות נזקקות בטחון תזונתי, לכל אורך השנה ובצורה מכבדת", אמר השר כץ בפתח ישיבת העבודה והרווחה. "מדובר ביוזמה שכוללת את כל שכבות האוכלוסייה, חרדים וחילונים, יהודים וערבים. אני מקווה שהפעילות תצליח כמצופה ושנרחיב את המיזם לעוד משפחות".

הרשויות שישתתפו בפרויקט בשלבו הראשוני הן אופקים, אל-בטוף, אלעד, אריאל, באקה אל-גרביה, באר שבע, ביתר עילית, ג'סר א-זרקא, דימונה, הגלבוע, חצור הגלילית, יבנה, ירוחם, ירושלים, כפר מנדא, כפר קאסם, כרמיאל, לכיש, לקיה, מגדל העמק, מודיעין עילית, מעלות-תרשיחא, נהריה, נווה מדבר, נתיבות, עמנואל, עספיא, עפולה, צפת, קריית ים, קריית מלאכי, רהט, רכסים, רמלה, שדרות ותל שבע.

לדבריו של השר כץ, היתרון של הפיילוט הוא שכל משפחה תוכל להחליט באופן עצמאי מה היא רוצה לקנות. "אנחנו הולכים למהלך ניסיוני בכסף שאין לנו. לצערי, במדינת ישראל יש מיליון ו-700 עניים. אנחנו צריכים לעשות הכול כדי לתת להם הרגשה טובה", אמר. "אני יכול להגיד שעשינו כמיטב יכולתנו כדי לבחור את האנשים, ברור לי שאין מאה אחוז הצלחה. ברור שיש אנשים שצריכים להיות בפנים אבל הם לא. אנחנו הולכים למהלך של הענקת בטחון תזונתי וטיפה של כבוד עצמי. אני מקווה שהשותפים שלנו יביאו הרבה כסף כדי שנוכל לתרום הרבה. מקווה שהמיזם הזה ייתן לנו הרבה סיבות להרוויח אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חלוקת מזון בפתחון לב בראשון לציון, מרץ 2015. ראובן קסטרו
חלוקת מזון לנזקקים בראשון לציון/ראובן קסטרו

מיזם המזון לביטחון תזונתי מבוסס על פיילוט שביצע משרד הרווחה להפעלת מערך איתור ומתן סיוע במזון למשקי בית הסובלים מאי בטחון תזונתי בשנים 2012-2015, בשיתוף ג'וינט ישראל ובאמצעות עמותת אשל ירושלים. במסגרתו, נבחרו 24 רשויות שהיוו מדגם של אוכלוסיית ישראל. מנדי בלוי יו"ר אשל ירושלים-חב"ד, אמר היום כי "מדובר במהפכה של ממש, זו הפעם הראשונה שיש תכנית בהיקף כה גדול הבנויה בצורה נכונה ומכובדת ששמה במרכז את המשפחה. ההירתמות של המשרד מרשימה ומעודדת, בשמי ובשם 10,800 המשפחות שיקבלו את הסיוע, אני מודה לשר כץ על הרצינות ועל ההירתמות לטובת הפרויקט".

הכרטיס החל לפעול בפיילוט מוכר בחמש רשתות מזון, ובחנויות מקומיות וחברות קטנות. כאמור, לא ניתן לקנות עמו דברים שאינם מוצרי מזון, בדגש על אלכוהול וסיגריות. גידי כרוך, מנכ"ל ארגון לקט ישראל, הוסיף כי "בשנה האחרונה הצגנו את דוח בזבוז והצלת מזון, שהצביע על הצלת מזון כפתרון הטוב ביותר לצמצום פערי אי בטחון תזונתי. לכן, אני מברך על יוזמת משרד הרווחה לטפל בנושא גם באמצעות אספקת מזון לנזקקים שמקורו בהצלה". ארגון לקט ישראל מעביר מזון לנזקקים באופן שוטף, ולדבריו של כרוך "תודות למיזם הצלחנו להגיע למשפחות שסובלות מאי בטחון תזונתי חמור, חלקן לא טופלו עד היום. אני מאמין שבקרוב נוכל להגיע למספר רב יותר של משפחות הזקוקות לתמיכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully