וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון מבהיר: התאגיד יעלה בסוף אפריל, לא אתן יד לדחייה נוספת

13.2.2017 / 14:24

שר האוצר נשאל לגבי דחיית עליית התאגיד הציבורי לשידור, ואמר כי דחייתו האחרונה עלתה למדינה 250 מיליון שקלים, ולא יאפשר דחייה נוספת בעלייתו. בשבוע שעבר דווח כי נתניהו ואנשיו בוחנים הצעת חוק לדחייה נוספת

צילום: רוני כנפו וערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: חוק דחיית התאגיד אושר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, ינואר)

שר האוצר משה כחלון השתתף היום (שני) בכנס קבוצת "בשבע" שנערך בירושלים, והבהיר: "לא אתן יד לדחיית התאגיד". לאחר שנשאל על הסוגיה, אמר כי בנוגע לשאלה האם עלייתו של תאגיד השידור הציבורי תידחה פעם נוספת, ענה כחלון כי "התאגיד אמור לעלות לשידור. הדחייה האחרונה עלתה 250 מיליון שקלים, לא אתן יד לדחייה נוספת".

בשבוע שעבר דווח בעיתון דה מרקר שראש הממשלה בנימין נתניהו ואנשיו בוחנים בימים אלה הצעת חוק לדחייה נוספת בהקמת התאגיד. לפי הדיווח, מקורות פוליטיים אמרו כי נתניהו ואנשיו שבו לעסוק בענייני התאגיד לאחרונה, והם מקיימים דיונים בנושא במטרה לנסות למנוע את הקמתו.

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ בש"ס על דרעי: "הוא עושה מה שהוא רוצה". האזינו
הקרב על הקנאביס: ח"כ השכל תחרים הצעות חוק של הקואליציה
ריבלין: "חשוב שלא נחוקק חוקים במקומות שבהם לא החלנו ריבונות"

שר האוצר משה כחלון בכנס חיפה למנהיגות, אודיטוריום חיפה. ינואר 2017. ראובן כהן, מערכת וואלה! NEWS
כחלון/מערכת וואלה! NEWS, ראובן כהן

בתחילת חודש ינואר האחרון אישרה מליאת הכנסת את החוק לדחיית שידורי התאגיד לסוף חודש אפריל ברוב של 32 תומכים ו-17 מתנגדים. לפני אישורו קיימה האופוזיציה "פיליבסטר" שנמשך יותר מ-12 שעות, במטרה לעכב את אישור החוק.

את הפיליבסטר יזמה סיעת "המחנה הציוני", שהגישה עשר הסתייגויות להצעת החוק, כאשר כל אחת מהן אפשרה נאום של כ-50 דקות לכל דובר. כמו כן, גם מפלגת "יש עתיד" הגישה שתי הסתייגויות. מדובר למעשה במהלך פוליטי שנועד לעכב אישור הצעת חוק, באמצעות משיכת זמן על ידי נאומים ארוכים מצד המתנגדים לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully