וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הריאיון של השליח הקטארי לוואלה! NEWS: סערה ברשות הפלסטינית

13.2.2017 / 7:36

בריאיון ראשון לתקשורת הישראלית אמר מוחמד אל-עמאדי, המתווך בין חמאס לישראל, כי הוא פועל יחד עם שלל גורמים לשיפור משק האנרגיה ברצועה, אולם הרשות אינה אחת מהם. תנועת פתח פרסמה גינוי רשמי לדברים והאתרים הפלסטינים הבליטו את הריאיון בכותרות הראשיות

ספק 500

(בווידאו: הפגנות במחנה הפליטים נוסייראת בגין משבר החשמל)

הריאיון הבלעדי שהעניק השליח המיוחד מקטאר מוחמד אל-עמאדי, המתווך בין עזה לישראל, לוואלה! NEWS עורר סערה ברשות הפלסטינית. אמש (ראשון) פרסמה תנועת פתח הודעה רשמית שבה גינתה את דבריו של אל-עמאדי בריאיון, שבו לכאורה האשים את הרשות כי אינה מעוניינת לפתור את משבר האנרגיה ברצועה. בכותרת הראשית של האתר "דוניא אל-וטן" פורסמו הצהרות התנועה כי היא תשמח לקבל תמיכה ממדינות זרות כמו טורקיה וקטאר, אך שוללת כל ספק במחויבותה של הרשות לתושבי הרצועה.

אמש נפגש אל-עמאדי עם ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה באשר למתווה שעשוי להביא לפתרון בעיית האנרגיה של עזה. בריאיון לוואלה! NEWS שפורסם אתמול, אמר המתווך הקטארי כי "הצענו להקים ועדה טכנית, ללא פוליטיקאים, שתהיה אחראית על טיפול בבעיית האנרגיה של עזה. הוועדה תורכב ממומחים בעזה, בקטאר, באו"ם ובאונר"א, והם ינהלו למעשה את ענייני האנרגיה של הרצועה". לדבריו, "זה נושא רציני מאוד שאמור לעזור גם לכם בישראל, כי אלה שכנים שלכם, שאין להם אספקת חשמל ומים סדירה בבתים. הישראלים מבינים זאת ומסייעים. אולם יש גורמים אחרים שאינם עוזרים. בעיקר הרשות הפלסטינית".

כעת, בפתח טוענים כי ישנם גורמים, בהם קטאר, שמעוניינים לשמר את השסע בקרב הפלסטינים. התנועה אומרת כי אותם גורמים זרים מנסים לכנס "ועידה עממית" באיסטנבול ללא כל תיאום עם אש"ף. הודעת פתח שתקפה את אל-עמאדי פורסמה גם בסוכנות הידיעות הרשמית של הרשות הפלסטינית "וופא" וכן באתרים נוספים. אתרי חדשות נוספים ברחבי העולם הערבי ציטטו את הריאיון הראשון של נציג קטארי לתקשורת הישראלית.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: מנהיג דאעש אל-בגדאדי נפצע בתקיפה אווירית של צבא עיראק
נסראללה: "דונלד טראמפ הוא אדיוט - אנחנו לא מפחדים ממנו"
עיראק: שבעה הרוגים בהפגנה המונית של שיעים בלב בגדאד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התנועה תשמח לקבל תמיכה מקטאר". הכותרת הראשית של "דוניא אל-וטן", אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתווה קטאר לפתרון משבר האנרגיה מורכב משלושה שלבים; "המידי, שעוסק בעיקר בפתרון בעיית התשלום על הדלק (שמיועד לתחנת הכוח ברצועה. המס עומד במרכז המחלוקת בין הרשות הפלסטינית וחמאס - א"י), השלב השני, שלב הביניים, שבמסגרתו אנחנו מדברים עם ישראל על הקמתו של קו חשמל 161 בין ישראל לעזה שיסייע באספקת חשמל. השלב ארוך הטווח נוגע לאספקת גז לרצועה באופן שיגביר את התפוקה של תחנת הכוח וכך יהיה יותר חשמל בעזה. גז עולה חמישית ממחיר הדיזל שמפעיל כעת את תחנת הכוח", פירט אל-עמאדי.

עוד סיפר אל-עמאדי, כי קטאר הציעה לישראל להקים אזור תעשייה בגבול הרצועה, בניסיון לטפל בבעיית האבטלה. "כל דבר שיכול להביא להפחתה של שיעור האבטלה הוא מצוין. הצענו גם לישראל להקים נמל ימי ושדה תעופה", הוא אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנסים לפתור גם את בעיית האבטלה. אל-עמאדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף השבוע השתתף אל-עמאדי בחנוכת החלק השני של "העיר חמד", שכונה חדשה במימון קטארי, שנועדה למשפחות פלסטיניות שאיבדו את בתיהן במהלך מבצע "צוק איתן" בקיץ 2014. במהלך הטקס אמר בכיר חמאס איסמעיל הנייה כי אמיר קטאר, אל-תמים, הבטיח סיוע של כמאה מיליון דולר בשנה לרצועה.

"ראשית, אני חייב לומר שהסכום הזה לא הועבר עדיין", אמר אל-עמאדי. "בעתיד, הכסף הזה יתמקד בפתרון בעיית החשמל ברצועה, בהקמת בית חולים (ברפיח - א"י), בשיקום הכבישים ובעוד פרויקטים שונים של פיתוח. בעיר חמד עצמה השלמנו בנייה של 2,224 דירות מתוך 3,200, אבל אנחנו עוצרים בשלב הזה כדי לקבל את שארית הכסף שהובטח ואת הקרקעות. בין היתר, מיועדים לקום בשכונה גם בתי ספר".

על מעורבות קטאר בסוגיית האסירים: "מסובך מאוד, איני יכול להגיב"

אל-עמאדי נחשב גם למתווך בין ישראל וחמאס בסוגיית האסירים. כשנשאל על כך, העדיף להותיר את הנושא מחוץ לריאיון. "אני מעדיף שלא לענות על כך. איני מכחיש או מאשר את הדברים. מדובר בסוגיה רגישה מאוד, בעיקר לצד הישראלי", אמר. גם על הדיווחים שלפיהם משלחת ישראלית בכירה ביקרה בדוחא והעבירה לידי חמאס הצעה חדשה להחזרת גופות החיילים והישראלים הנעדרים, התקשה לענות: "זה מסובך מאוד. איני יכול להגיב על כך".

שמחה גולדין: ""מצפים שנהיה תוקפניים, אך אנו בעומס רגשי". מאצ'י הוף
הוריו של סגן הדר גולדין, שגופתו מוחזקת בידי חמאס/מאצ'י הוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully