וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק שליסל": הצעה לפיקוח על אסירים משוחררים שהורשעו ברצח

13.2.2017 / 10:23

הצעת החוק הועלתה בעקבות רצח שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים שבו האסיר המשוחרר ישי שליסל שב על מעשים שביצע עשור קודם לכן. לפי ההצעה, יוטלו מגבלות על אסירים משוחררים. ח"כ אוחנה: "לפקח על מי שמהווה סכנה לציבור"

נועם מושקוביץ

(בווידאו: ישי שליסל מדבר מהכלא, יוני 2016)

הצעת חוק חדשה שהונחה הבוקר (שני) על שולחן הכנסת מבקשת להטיל פיקוח ומגבלות על אסירים שהואשמו ברצח או בניסיון לרצח ובשחרורם עדיין נשקפת מהם מסוכנות לציבור. את ההצעה יזם ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) ולפיה ועדת שחרורים מיוחדת תהיה רשאית לדון ולהחליט על שחרור בתנאים של אסיר שנשא מאסר בשל רצח או ניסיון לרצח, כאשר ריצה את מלוא תקופת מאסרו. זאת, במידה וחוות דעת שהגיש לה הצוות המקצועי תצביע על מידת מסוכנות גבוהה.

כיום, החוק קובע כי ניתן יהיה להטיל פיקוח ותנאים מגבילים על עברייני מין, שנתפסים כעבריינים סדרתיים העלולים לחזור ולבצע עבירות מין אחרי שחרורם. אולם, אין התייחסות בחוק לאסירים משוחררים שאינם עברייני מין, שכן גם לגביהם קיים סיכון כי עם שחרורם יחזרו ויבצעו פשע דומה.

עוד בוואלה! NEWS:
"מבצע נגד השעון": ישראלית שלקתה בזיהום בפרו זקוקה לעשרות מנות דם
טראמפ בדמות היטלר ורבבות מפגינים: מחאה במקסיקו נגד טראמפ
נתניהו לשרי הקבינט: "אסור להתעמת עם טראמפ בשל אופיו ומורכבותו"

ישי שליסל. AP
"למנוע מצבים כמו רצח שירה בנקי". שליסל במצעד הגאווה בירושלים, 2015/AP

אחד המקרים הבולטים שהובילו להצעת החוק הוא הרצח שביצע ישי שליסל במצעד הגאווה בקיץ 2015. שליסל, ששוחרר שבועות ספורים קודם לכן ממאסר על עבירה דומה, הגיע למצעד שהתקיים בירושלים, רצח את הנערה שירה בנקי וניסה לרצוח שישה צועדים נוספים. לפני כעשור, הוא ניסה לרצוח משתתפים באותו מצעד בבירה.

חבר הכנסת אמיר אוחנה נואם במליאת הכנסת. נועם מושקוביץ
"הקלות הבלתי נסבלת שבה משוחררים רוצחים חייבת להיפסק". ח"כ אוחנה/נועם מושקוביץ

"הקלות הבלתי נסבלת שבה משוחררים רוצחים, כאשר כל האינדיקציות והאורות האדומים מורים כי מהאדם נשקפת מסוכנות גבוהה לציבור חייבת להיפסק", אמר ח"כ אוחנה. "יש להטיל כמה שיותר מהר פיקוח ומגבלות על אסירים שהואשמו ברצח או בניסיון לרצח ובעת שחרורם עדיין מהווים סכנה לציבור. כאשר הכתובת על הקיר - חובתה של המדינה להגן על הציבור ולמנוע מצבים כמו רצח שירה בנקי".

עו"ד רותי אלדר, היועצת המשפטית של ארגון "משפחות נרצחים ונרצחות" ומי שסייעה בניסוח הצעת החוק, אמרה כי "הצעת חוק זו חשובה להגנה על ביטחון הציבור ומתקנת ליקוי שהיה בחוק שחרור על תנאי ממאסר, שלא מתייחס כלל למסוכנות האסירים האלימים ביותר שאינם משוחררים בשחרור מוקדם".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully