וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "דונלד טראמפ הוא אדיוט - אנחנו לא מפחדים ממנו"

מזכ"ל חיזבאללה נשא נאום ששודר בטלוויזיה, ובו התייחס למתיחות בין ארה"ב לאיראן, התומכת בארגונו. נסראללה הביע תמיכה בהפסקת האש בסוריה, ואמר כי טורקיה שילמה את המחיר על תמיכתה בדאעש, שבו היא נלחמת כעת

וידאו: רויטרס

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר היום (ראשון) כי ארגונו תומך בהפסקת האש בסוריה, שנכנסה לתוקף בדצמבר אך מופרת מאז על בסיס יומי. הוא כינה גם את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "אדיוט" והצהיר כי הוא אינו מפחד ממנו. זאת ברקע המתיחות בין ארצות הברית לאיראן, התומכת בארגונו.

בנאום שנשא לכבוד יום השנה למותו של אחד מאנשי הדת של הארגון ושודר בטלוויזיה הכחיש נסראללה כי ארגונו השיעי מנסה לשנות את ההרכב הדמוגרפי של סוריה, כפי שטועונת מדינות המתנגדות למשטרו של בשאר אסד. "זהו שקר", אמר.

נסראללה הזכיר גם את הצלחת הממשל בדמשק לכבוש מחדש את חאלב מידי המורדים, קרב שבו השתתפו גם מאות מלוחמי חיזבאללה. לדבריו, "הניצחון סייע בקידום שיחות השלום", שהתקיימו בחודש שעבר בקזחסטן. מזכ"ל חיזבאללה גם תקף את טורקיה, ואמר כי בתוך שלושה חודשים היא שינתה את פניה והפסיקה לתמוך בדאעש, שבו היא נלחמת כעת בצפון סוריה.

"טורקיה מתחרטת עמוקות על תמיכה הכלכלית בדאעש, אחרי שסבלה ממנו מכות כואבות", אמר נסראללה, שהתייחס לשורת פיגועים שביצע הארגון הקיצוני בשטחה של טורקיה. צבא טורקיה מסייע לכוחות מורדים בכיבוש מעוז דאעש בעיר אל-באב, במסגרת המבצע שהוא מנהל בצפון סוריה מאז אוגוסט האחרון.

עוד ידיעות על סוריה
כשהאינטרס משותף והאיום גובר - צבא לבנון מהדק קשרים עם חיזבאללה
אסד: צבא ארה"ב מוזמן לסוריה להילחם בדאעש - אם ישתף עמנו פעולה

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאום טלוויזיוני, 12 בפברואר 2017. רשת אל-מנאר, צילום מסך
מכחיש כי ארגונו משנה את ההרכב הדמוגרפי בסוריה. נסראללה, היום/צילום מסך, רשת אל-מנאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully