וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת השתתפות השרים בהלוויות חללים: מזכיר הממשלה ישלח נציגים

12.2.2017 / 14:22

לאחר הביקורת הציבורית שנמתחה על השרים שנעדרו מהלוויות הצוערים שנהרגו בפיגוע הדריסה בירושלים, הורה נתניהו לגבש נוהל שיחייב אותם להשתתף בהלוויות חיילים. היום הממשלה הסמיכה את צחי ברוורמן לשלוח את נציגיה להלוויות

עריכת וידאו: ניר חן

הממשלה הסמיכה את מזכיר הממשלה, צחי ברוורמן, לשלוח שרים וסגני שרים להשתתף בהלוויות של חללי כוחות הביטחון. בדיון שהתקיים היום (ראשון) בנושא, הוחלט כי לברוורמן תינתן הסמכות להחליט באילו מקרים לשלוח שרים בתיאום עם משפחות החללים, ובאילו לא. בעקבות הודעת הממשלה מסר יו"ר ארגון "יד לבנים", אלי בן שם, כי "אנחנו מברכים על ההחלטה של הממשלה להסמיך את מזכיר הממשלה להחליט על נוכחות שרים בלווית חללי צה"ל".

לדבריו, "זו הפעם הראשונה שמדינת ישראל לוקחת אחריות ומבינה את החשיבות והצורך בנוכחות שרים בלוויה של חלל צהל". הדיון הציבורי בנושא הוצת בעקבות היעדרותם של שרי הממשלה מהלוויות הצוערים שנהרגו בפיגוע הדריסה בירושלים בינואר האחרון. בעקבות הביקורת הציבורית שנמתחה על כך, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבש נוהל המחייב את השרים להשתתף בהלוויות חללים. בשיחות סגורות אמר כי הוא אינו רוצה לראות "אף הורה שכול יוצא לרחובות כמחאה על אי הופעת נציגי הממשלה בהלוויות של חיילים".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו רמז כי הוא עומד מאחורי סיכול מינוי פיאד לתפקיד בכיר באו"ם
מזכ"ל האו"ם הציע לציפי לבני תפקיד בכיר בארגון
מתקפה בליכוד נגד בנט; נתניהו: "טעות לחשוב שעם טראמפ אין מגבלות"

הלוויית רס"ן חגי בן ארי, בית העלמין בחיספין, 4 בינואר 2017. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
הלווייתו של חלל צוק איתן, רס"ן חגי בן ארי, ינואר/מערכת וואלה!, מאיר וקנין

ואכן, בינואר האחרון התכנסה המועצה הציבורית להנצחת החייל יחד עם נציגי הממשלה, נציגי מערכת הביטחון ונציגי "יד לבנים" כדי לדון בנוהל שיחייב נציגות ממשלתית בהלוויות חללי צה"ל. אולם, במהלך הדיון עלו חילוקי דעת בין נציגי הממשלה למשתתפים האחרים, באשר לאופיו, כאשר לפי גורמים שנכחו בדיון, נציגי הממשלה הלינו על הדרישה לפיה שרי הממשלה ייקחו חלק בכל הלוויה של חלל, וביקשו שתתמקד בהגעה להלוויות חללים שנפלו בעת פעילות מבצעית או בפעולות איבה בלבד. זאת, בטענה שאילוצי לוחות הזמנים העמוסים של שרי הממשלה לא יאפשרו להם להגיע לכל ההלוויות.

הגורמים אף סיפרו כי הסתייגות הממשלה מהנוהל עוררה סערה בדיון המועצה הציבורית להנצחת החייל, שחלק מחבריה הם הורים לחללים שהתאבדו או מתו בגלל בעיות בריאותיות. הוועדה לא קיבלה את המלצת הממשלה, ודרשה ששרי הממשלה יגיעו לכל הלוויות צה"ל. היום כאמור הסמיכה הממשלה את ברוורמן להכריע בכל מקרה שכזה, שכן המלצות הוועדה אינן מחייבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully