וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב ברלנד במסר לחסידיו: "לא להתקרב לבית החולים, הם בפרנויה"

12.2.2017 / 11:32

לאחר שנחשף בוואלה! NEWS כי הרב הנושא עונש מאסר בגין עבירות מין בנשות קהילתו צפוי לצאת מהכלא לצורך ניתוח, הפיץ מכתב והקלטה לתומכיו ובו הפציר בהם להתרחק ממקום אשפוזו. "ישימו את הרב באזיקים וירעו את תנאיו"

ספק 500

(בווידאו: חסידי הרב ברלנד תקפו רב שיצא נגדו, החודש)

הרב אליעזר ברלנד, הנושא עונש מאסר בגין עבירות מין בנשות קהילתו וצפוי לצאת היום (ראשון) מהכלא, כפי שנחשף אמש בוואלה! NEWS, לצורך ניתוח דחוף, שיגר מסר לחסידיו מתוך הכלא ובו ביקש מהם שלא להתקרב לבית החולים שבו יאושפז. "אנו מבקשים מכל חסיד ברסלב, מכל חסיד 'שובו בנים', לא להתקרב למקום שהרב מתאשפז שם. ברגע שהם רואים מישהו מ'שובו בנים' נדמה להם שבאים לחטוף את הרב".

בהקלטה שהופצה לחסידיו של אמר הרב ברלנד כי אם יחשבו סוהרי השב"ס שמתכננים לחטוף אותו מבית החולים, "ישימו את הרב באזיקים וירעו את התנאים של הרב ויכול להיות שבכלל לא יתנו לו לצאת לבית החולים מהפחד שהרב לא ייחטף. הם כל הזמן בפרנויה שהרב הולך להיחטף להם, ואז הם יפסידו את כל העבודה שהם עובדים כבר ארבע שנים".

עוד בוואלה! NEWS:
אישור פסיכיאטר - ויש פטור: השיטה של החרדים נגד גיוס לצה"ל
בן 27 מתל אביב נעצר בחשד לביצוע מעשה סדום בילדה בת 4
"היו הורגים אותו": המשטרה לא חוקרת את תקיפת האזרח שזוהה כמחבל בפ"ת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הם בפרנויה שהרב הולך להיחטף להם". ברלנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברלנד אף הפיץ מכתב לחסידיו, ובו בקשה דומה. "אנחנו מבקשים בכל לשון של בקשה, שאף אחד לא יתקרב לבית החולים שהרב מתאשפז שם", נמסר לחסידים. "לא ילד ולא ילדה, לא בן ולא בת, לא בחור ולא בחורה, לא איש ולא אישה. שכל אחד יתפלל בביתו או בכותל. מיד כשהרב מתאשפז וצריך לעבור את הטיפול הרפואי, מבקשים מכולם להתפלל רק בכותל או בקבר רחל או במערת המכפלה". לא להתקרב לאזור שאני נמצא שם כי זה יגרום להרעת התנאים, ויכול להיות שעל ידי זה הרב יצטרך להישאר במעצר עוד חצי שנה. מבקשים מכולם לא להתקרב לאזור בצורה חד משמעית".

אמש נחשף בוואלה! NEWS כי ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" של חסידות ברסלב, צפוי לצאת היום מהכלא לאחד מבתי החולים בארץ, לצורך ניתוח דחוף שעליו לעבור. הדיון בעתירה שהגיש הרב ברלנד באמצעות עו"ד רותם טובול התנהל בדלתיים סגורות, ועל כן אסור לפרסם פרטים על מצבו הרפואי או על בית החולים שבו יאושפז. זאת, ככל הנראה, גם מחשש שחסידיו יקיימו מהומה סביבו או ינסו להבריח אותו.

הרב אליעזר ברלנד, דיון בערעור בנוגע להמשך מעצרו. בית המשפט המחוזי ירושלים. 1 באוגוסט 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
צפוי להיות בבית החולים כשבוע. ברלנד/תצפית TPS, הלל מאיר

ההליך הרפואי של הרב ברלנד בן ה-79, צפוי להימשך לפחות שבוע ימים - החל מהכנתו לניתוח ועד להתאוששות ממנו. עם זאת, לא נקבע תאריך מדויק שבו הרב יחזור לכלא, וחזרתו תלויה בשחרורו מבית החולים. שירות בתי הסוהר ילווה את הרב בכל התקופה הזו בכוח מתוגבר.

ברלנד נחת בישראל בחודש יולי אחרי שנמלט ברחבי העולם במשך יותר משלוש שנים. עם נחיתתו בארץ הוא נעצר, ואחרי שהואשם בעבירות מין בנשות קהילתו, החל משפטו. הוא הודה והורשע בשתי עבירות של מעשה מגונה ובעבירת תקיפה במסגרת הסדר הטיעון, ונשלח ל-18 חודשי מאסר. חלק מעונשו נוכה בחודשי המאסר שריצה בדרום אפריקה לפני הסגרתו לישראל. בחודש אפריל הקרוב צפוי הרב לסיים שני שליש מתקופת מאסרו. אז, ככל הנראה, יגיש בקשה לוועדת השחרורים לקיצור עונשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully