וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "גם אם יהיה כתב אישום - נתניהו לא צריך להתפטר"

שר הביטחון אמר ב"פגוש את העיתונות" כי היחס שיש לתת לראש ממשלה בחקירה, שונה מהיחס שצריך להינתן לחשודים אחרים. "דין ראש ממשלה הוא לא כדין בוזגלו או ליברמן. אמליץ לו להישאר גם עם כתב אישום"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

שר הביטחון אביגדור ליברמן יצא הערב (שבת) להגנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ברקע החקירות העומדות נגדו. "גם אם יהיה כתב אישום, הוא יצא זכאי. אם הוא ישאל אותי, אמליץ לו להישאר בתפקיד גם במקרה שמגישים כתב אישום", אמר ב"פגוש את העיתונות".

"גם אני הייתי תחת חקירה ובסוף לא קרה כלום. אני זוכר שלפני כמה שנים לקחו שר חוץ, הגישו כתב אישום, הוא התפטר ואחר כך זוכה פה אחד וחזר למשרד החוץ", אמר, בהתייחס לעצמו. "דין ראש הממשלה הוא לא כדין בוזגלו או ליברמן. אם הוא ישאל אותי, אמליץ לו להישאר גם במקרה שמגישים כתב אישום. גם אם יהיה כתב אישום הוא יצא זכאי. גם כשמוגש כתב אישום, דין ראש ממשלה הוא אחר לגמרי".

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו בחתימה על ההסכם הקואליציוני, מאי 2016. יותם רונן
"אם יהיה כתב אישום, הוא יצא זכאי". נתניהו וליברמן/יותם רונן

במהלך השבוע פורסם בוואלה! NEWS כי חקירות נתניהו צפויות להסתיים בעוד כחודש. על פי הערכות, בעוד כמה שבועות תעביר המשטרה את חומרי החקירה בתיקים 1000 ו-2000 לידי הפרקליטות.

על אף שחקירת נתניהו מנוהלת על ידי מפקד יאח"ה, תת-ניצב כורש ברנור, הדמות הדומיננטית בסוגיה היא המפכ"ל רוני אלשיך, שהורה לתת קדימות לחקירה. לעתים תכופות הנחה על פעולות חקירה שונות במטרה להעניק גיבוי לצוות החוקרים. לדברי גורמים, מספר מצומצם של אנשי משטרה – פחות מעשרה חוקרים וקצינים – מעודכנים או משתתפים בפרטי החקירות. עובדה זו אפשרה לחוקרים לפעול בסודיות ולהפתיע את הנחקרים – ולעתים גם את העדים בפרשות. לדברי גורם המקורב לחקירה, אלמנט ההפתעה היה קריטי, ובמשטרה אף סבורים כי העיכובים שחלו בתיק לא פגעו בממצאי החקירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully