וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים פלסטיניים: הישג לזרוע הצבאית של חמאס בבחירות הפנימיות

11.2.2017 / 11:15

הבחירות להנהגת הארגון הפלסטיני לא יסתיימו אלא בעוד כמה חודשים, אולם כבר מסתמנת תמיכה נרחבת לאנשי גדודי עז א-דין אל-קסאם ברצועת עזה. דיווח: המועמד המוביל להנהגת הארגון איסמעיל הניה יוביל משלחת רשמית לטהראן

צילום: פייסבוק

(בחודש שעבר: קבלת פנים חגיגית להניה עם שובו לרצועה)

נציגי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, השיגו שליטה על מרבית אזורי רצועת עזה בבחירות הפנימיות של הארגון – כך מסרו היום (שבת) גורמים פלסטיניים לעיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון. הליך הבחירות, שאמור לכלול גם את אנשי חמאס בגדה המערבית ובחו"ל, טרם הושלם, אולם מקורות המעורים בהליך מסרו כי הזרוע הצבאית השיגה תמיכה נרחבת, על פני נציגי הלשכה המדינית של הארגון.

תוצאות הבחירות, שיוכרזו ככל הנראה עד חודש מאי, ישפיעו על מינוי חברי הלשכה המדינית של חמאס וצמרת הארגון. "זה יחזק את שליטתם", הבהיר אחד הגורמים הפלסטיניים, שציין כי הדבר ישפיע "על שליטתם במועצות השורא, וכך על מועצת השורא הכללית של הארגון ועל מינוי ראשי הלשכה המדינית".

עוד בוואלה! NEWS:
משוחרר עסקת שליט שהפך לאיש החזק בעזה ועלול להצית מחדש את הדרום
האתגר החדש של צה"ל: תגובה בעזה פותחת חזית נוספת בסיני
ישראל בוחנת הקלות בעזה – בתנאי שחמאס יחזיר את האזרחים והחיילים

מאות אלפים חוגגים בעצרת לציון 25 שנה להיווסדות חמאס בעזה, 8 בדצמבר 2012. רויטרס
"יחזקו את השליטה". הניה ומשעל בחגיגות 25 שנים לייסוד חמאס/רויטרס

חרף חילוקי הדעות בין הזרוע הצבאית ללשכה המדינית, נראה לדברי המקורות כי קיימת הסכמה לגבי זהותו של המנהיג הבא של הארגון, לאחר פרישתו של ראש הלשכה המדינית חאלד משעל. סגנו איסמעיל הניה, שקורא לחידוש הקשרים עם איראן ולקידום היחסים עם מצרים ועם מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות, צפוי להתמנות לראש הלשכה המדינית החדש.

בתוך כך, גורמים פלסטינים מסרו לעיתון כי הניה צפוי להוביל בהמשך החודש משלחת רשמית של חמאס, שתגיע לסבב פגישות בטהראן, בין היתר עם בכיר "משמרות המהפכה", במסגרת המגעים לחימום היחסים בין הצדדים. ההזמנה, שהועברה לבכירי חמאס דרך נציג הארגון בחו"ל אוסמה חמדאן, נשלחה על ידי יו"ר הפרלמנט בטהראן עלי לריג'אני.

לדברי אותם גורמים, הניה התבקש להוביל את המשלחת בשל ניצחונו הצפוי בבחירות הפנימיות וכוונותיו לחמם את היחסים עם איראן. מנגד, עלתה הדרישה כי מוסא אבו מרזוק, בכיר חמאס שמתמודד גם הוא בבחירות הפנימיות, לא יגיע לביקור בשל הביקורת שהעביר על המשטר האיראני בעבר וטענתו כי הוא "לא תומך באמת בהתנגדות". עם זאת, לא ברור אם הניה אכן ייצא מרצועת עזה במהלך תקופת הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully