וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה שוקלת להסגיר את סנודן לארה"ב: "מתנה לנשיא טראמפ"

11.2.2017 / 10:25

על פי דיווח ברשת NBC, המסתמך על בכיר בשירות המודיעין האמריקני, מוסקבה שוקלת למסור את עובד הסוכנות לביטחון לאומי לשעבר שנגדו עומדים אישומים בריגול. סנודן: "הוכחה שמעולם לא שיתפתי פעולה עם המודיעין הרוסי"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

המודיעין האמריקני אסף מידע שממנו עולה כי רוסיה שוקלת למסור לידי ארצות הברית את אדוארד סנודן, עובד הסוכנות לביטחון לאומי לשעבר, שהדליף מידע סודי על תכניות המעקב של הסוכנות. לפי דיווח ב-NBC, הסגרתו של סנודן, שנגדו תלויים ועומדים שני אישומים בגין ריגול, תהיה בגדר "מתנה" לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שאמר ב-2013 כי מדובר בבוגד שיש להוציא להורג.

על פי הדיווח, המידע מגיע מבכיר בשירותי המודיעין שניתח סדרה של דוחות רגישים המצביעים על כוונת רוסיה למסור את סנודן בתור טובה לטראמפ. מקור נוסף אישר את הדברים ומסר כי מדובר במידע שהצטבר מאז השבעתו של טראמפ לנשיאות בינואר.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: "טראמפ אמר לפוטין שההסכם להגבלת הנשק הגרעיני רע לארה"ב"
חלופה לקרמלין: הרשת האמריקנית בשפה הרוסית שמאיימת על פוטין
ממשל טראמפ גינה את רוסיה: "אחראית להסלמה באוקראינה"

אדוארד סנודן מדליף מסמכי ה-NSA, הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב. מוסקבה, אוקטובר 2013. AP
"אף מדינה לא מוסרת את המרגלים של עצמה". סנודן ב-2013/AP

בשנת 2013, אחרי שהואשם בהדלפה ובריגול, נמלט סנודן לרוסיה וביקש שם מקלט מדיני. הוא עצמו הגיב לפרסום בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "סוף כל סוף, הוכחה שמעולם לא שיתפתי פעולה עם המודיעין הרוסי. אף מדינה לא מוסרת את המרגלים של עצמה, כיוון שאז האחרים יחששו שהם הבאים בתור".

הבית הלבן לא הגיב לידיעה, אבל משרד המשפטים מסר לNBC כי הם יקבלו בברכה את הסגרתו של סנודן, שצפוי לעמוד בפני עונש מינמלי של 30 שנה בכלא. בצד הרוסי, עם זאת, הכחישו את הדיווח, ודוברו של פוטין כינה את המידע "קשקוש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

תגובת סנודן בטוויטר:

סנודן התפרסם ב-2013 כשהדליף "גרדיאן" הבריטי חומרים מסווגים ומצגות על תכניות ריגול ומעקב של גופי הביון בממשל האמריקני. באותה השנה, אחרי שנמלט להונג קונג ומשם לרוסיה, ואחרי שהות ממושכת בנמל התעופה במוסקבה, קיבל סנודן מקלט מדיני במדינה.

הדיווח מגיע ברקע רצף אירועים ביחסי וושינגטון ומוסקבה מאז כניסתו של טראמפ לתפקיד. בריאיון שהעניק טראמפ בשבוע שעבר לרשת "פוקס", טען המראיין ביל אוריילי כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין רוצח, וטראמפ השיב: "יש הרבה רוצחים. למה, המדינה שלנו כל כך תמימה?". טראמפ טען בריאיון כי הוא מכבד את פוטין, ואמר כי "הוא מנהיג של מדינה. אני חושב שעדיף להסתדר איתו מאשר לא. אם הם יעזרו לנו במאבק בדאעש זה דבר טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully