וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודי צרפת חוששים מלה פן: "מי שחשב שיעסקו רק במוסלמים טעה"

10.2.2017 / 17:21

יוזמת מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות לביטול אזרחות כפולה עוררה זעם רב בקרב בכירי הקהילה היהודית בצרפת. "הרעיון מטיל ספק בנאמנותם", אמר מנכ"ל ארגון עולים. "תופסת טרמפ על היהודים כדי לתקוף גם את הערבים", הוסיף גורם אחר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: מארין לה פן בנאום בגרמניה בחודש שעבר)

הקהילה היהודית בצרפת מצאה את עצמה בסערה פוליטית לאחר התבטאות מעוררת מחלוקת של מנהיגת הימין הקיצוני מארין לה פן, שאמרה כי מי מהם שמחזיק גם באזרחות ישראלית יצטרך לוותר על אחת מהן. "מי שחשב שהימין הקיצוני יתעסק רק עם הערבים והאסלאם בצרפת שהם אחת הבעיות המרכזיות, עשה טעות חמורה", אמר היום (שישי) לוואלה! NEWS אבי זאנה, מנכ"ל ארגון "עמי", ארגון עולי צרפת בישראל. "תמיד חוזרים ליהודים שמהווים חצי אחוז בלבד מהאוכלוסיה הצרפתית".

לה פן, מנהיגת מפלגת החזית הלאומית שצפויה לנצח בסיבוב הראשון בבחירות, אמרה אתמול כי תפעל לבטל אזרחות כפולה ממדינה לא-אירופית במסגרת תכנית ההגירה שלה. היא אמרה בריאיון לערוץ "צרפת 2" כי על היהודים בארצה יהיה לבחור בין אזרחות ישראלית לזו הצרפתית, מאחר שישראל אינה חלק מהאיחוד האירופי.

עוד בוואלה! NEWS:
מאות אלפים הפגינו באיראן לציון המהפכה: "לא מפחדים מטראמפ"
סופת שלגים עזה פגעה בחוף המזרחי בארה"ב; 1,800 טיסות בוטלו
דיווח בגרמניה: ראש השב"כ לשעבר דיסקין מעורב בפרשת "דיזלגייט"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תבוטל האזרחות הכפולה ממדינה לא-אירופית. לה פן/מערכת וואלה!, צילום מסך

זאנה תקף בדבריו גם את יחס התקשורת בצרפת לקהילה היהודית ואת הבורות הקיימת בנושא. "הדעות הקדומות של התקשורת באה לידי ביטוי בשאלה של העיתונאית, שהיא ממוצא ערבי", טען. "היא חשבה לתומה שכל היהודים הצרפתים מחזיקים באזרחות ישראלית, הם עושים בלבול גדול בין היהודים לישראל ולציונות. התשובה של לה פן היא חשובה, אבל השאלה של העיתונאית יותר משמעותית כי זה מעיד על הסטיגמה שקיימת על הקהילה היהודית בצרפת".

עוד ציין זאנה כי נושא זה נחשב לרגיש ביותר בקרב יהדות צרפת. "99% מיהודי צרפת לא מחזיקים באזרחות ישראלית, זה בא לשים את היהודים בשאלה של נאמנות כפולה, האם אתה נאמן לצרפת או נאמן לישראל? זו שאלה שמעסיקה את יהדות צרפת מאז דרייפוס. דעות אנטי ציוניות ואנטישמית באות לידי ביטוי הן בשאלה של העיתונאית והן בדעה של לה פן".

לדברי זאנה, "הרשתות החברתיות כועסות וגועשות על הנושא הזה. להגיד את זה בצורה כל כך בוטה חודשיים לפני הבחירות, ולהתייחס לזה כנושא המרכזי, כשיש דאגות הרבה יותר מרכזיות, זה אומר הרבה על מעמדם של היהודים בצרפת".

הפגנת תמיכה בישראל ובפעולות צה"ל ברצועת עזה, פריז. AP
"שאלת הנאמנות מעסיקה את יהדות צרפת מאז דרייפוס". הפגנת תמיכה בישראל בפריז, יולי 2014/AP

אברהם אזולאי, מנכ"ל השבועון "Le Petit Hebdo" לדוברי צרפתית בישראל, אינו מופתע גם הוא מדבריה של לה פן. "הבעיה שיש לחץ מצד המוסלמים", אמר לוואלה! NEWS. "אם היא תוקפת את המוסלמים, אז היא אומרת שגם ליהודים מגיע, על אף שהם לא מהווים בעיה בצרפת בניגוד למוסלמים. לה פן לא פחות גרועה מהשמאל בצרפת, שגם הוא לא מתנגד למוסלמים, פותח דלתות למהגרים ולטרור".

אזולאי התייחס להלך הרוח בקרב יהדות צרפת ואמר כי "יש פחד ברחובות ופחד לדבר בעבודה". לדבריו, "בהתבטאות שלה על האזרחות לה פן תופסת טרמפ על היהודים כדי לתקוף גם את הערבים. כך היא תגיד 'או שאתה צרפתי או שאתה אלג'יראי'. בינינו, כמה יהודים הם גם בעלי אזרחות ישראלית? כמה מאות לא יותר". אזולאי אמר לבסוף כי "אין עתיד ליהודים בצרפת, אבל עדיף כבר להיות תחת לה פן, זה יותר בטוח לצרפתים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully