וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: צבא ארה"ב מוזמן לסוריה להילחם בדאעש - אם ישתף עמנו פעולה

השליט אמר כי הוא מוכן לנוכחות של כוחות אמריקניים בארצו, בתנאי שוושינגטון תכיר בריבונותו. מנגד, הביע התנגדות ליוזמת טראמפ להקים אזורים בטוחים בשטח סוריה. אסד הדף את דוח אמנסטי על הוצאות להורג של אסירים: "עידן של 'פייק ניוז'"

וידאו: רויטרס

נשיא סוריה, בשאר אסד, אמר היום (שישי) כי יקבל בברכה סיוע צבאי של ארצות הברית במאבק נגד ארגון "המדינה האסלאמית (דאעש)". זאת, לדבריו אם יושג הסכם בין ממשלו לבין וושינגטון ואם זו תכיר בריבונות משטרו. בריאיון שהעניק לאתר "יאהו" הביע השליט התנגדות לרעיון של הכרזה על "אזורים בטוחים" לפליטים ולאזרחים שהועתקו מבתיהם בשל הלחימה במדינה, שבו תומך נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ.

"אם האמריקנים רציניים, כמובן שהם מוזמנים. כמו כל מדינה אחרת, אנחנו רוצים להביס את הטרוריסטים", אמר אסד. "אבל אי אפשר לדבר על שליחת כוחות, אם אין לך עמדה ברורה לא רק סביב הטרור, אלא גם בנוגע לריבונות של סוריה ולאחדותה. זה חייב להתבצע דרך ממשלת סוריה".

הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית תוקפת יעדים של דאעש בסוריה מאז ספטמבר 2014, אך לא בתיאום עם משטר אסד. וושינגטון אף שלחה כמה מאות לוחמים מיחידות מיוחדות, המסייעים לכורדים ולארגוני מורדים מתונים במאבקם בארגון הקיצוני. בין צבא ארצות הברית לצבא רוסיה מתקיים תיאום מינימלי, שמטרתו למנוע תקריות אוויריות. טראמפ הביע רצון להרחיב את שיתוף הפעולה.

עוד על המלחמה בסוריה
חיילים טורקים נהרגו בשוגג בתקיפה רוסית בסוריה; פוטין התנצל
חרף הפסקת האש: עשרות הרוגים בתקיפות רוסיות במעוז המורדים באידליב

נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון לטלוויזיה דנית, 6 באוקטובר 2016. רויטרס
ממשיך במתקפת הריאיונות. אסד/רויטרס

על הקמת אזורים בטוחים אמר אסד כי "זה לא רעיון ריאלי בכלל. אין צורך באזורים בטוחים בכלל, במדינה שלנו יש אזורים כאלו. יותר הגיוני ופרקטי שתהיה יציבות במדינה מאשר ליצור אזורים בטוחים". נשיא סוריה טען בריאיון כי אזורים אלו יהיו נתונים בסכנה למתקפות מצד ארגונים חמושים.

טראמפ תומך בשיתוף פעולה עם רוסיה, המסייעת למשטר אסד, במלחמה נגד דאעש. עם זאת, גם במוסקבה לא מתלהבים מהיוזמה ליצירת אזורים בטוחים לאזרחים הנמלטים מהקרבות. נשיא ארצות הברית לא פירט את תכניתו, פרט לכך שהמימון יגיע ממדינות המפרץ, התומכות בארגוני המורדים הנלחמים להפלת אסד.

במהלך הריאיון לאתר האמריקני הדף נשיא סוריה גם את הדוח שפרסם בתחילת השבוע ארגון אמנסטי, שבו דווח כי 13 אלף אסירים הוצאו להורג בבית כלא צבאי בדמשק מאז פרוץ מלחמת האזרחים ב-2011. "אתה יכול לזייף כל דבר בימינו. אנחנו חיים בעידן של 'פייק ניוז' (חדשות מסולפות)",אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully