וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני שהותקף בבני ברק כתב החייל בפייסבוק: "פה כדי להציק להם"

אביו של החייל, שהתיז גז מדמיע והוכה בידי המפגינים, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "קרעו אותו במכות" וכינה את הפלג הליטאי "דאעש". החייל, שהעביר את ההפגנה בשידור חי בפייסבוק, טוען כי פעל מתוך הגנה עצמית

צילום: משה עזיאל, ישראל קליין

"אני עם מדים פה כדי להציק להם" - כך כתב בפייסבוק אתמול (חמישי) החייל שהותקף בבני ברק, זמן קצר לפני שהתיז גז מדמיע בהפגנת הפלג הירושלמי שבזרם החרדי-ליטאי נגד גיוס, ואז הותקף. החייל העביר בשידור חי ברשת החברתית את ההפגנה ובווידאו הוא נשמע מדבר עם חבריו. אחד מהם תועד אומר לו: "כולי ברעידות ועצבים, בא לי גם לשים כיפה כדי להציק להם".

אביו של החייל סיפר בשיחה ראשונה לאחר האירוע לוואלה! NEWS אודות המקרה: "הבן שלי נסע אתמול לתל השומר, קפץ לבני ברק לבקר את אח שלו, הוא רצה לנסוע לחברה שלו בירושלים, התעכב שם, התנפלו עליו, קרעו אותו במכות. זו כבר פעם שנייה שעושים לו את הדבר הזה, חרדים צעקו לו באוטובוס, הפלג הליטאי הזה הוא דאעש, ככה לא בועטים בחייל, זה לא משנה למה". לשאלה מדוע השתמש בגז המדמיע קודם התקיפה אמר: "זו הייתה הגנה עצמית". על הדברים שכתב קודם בפייסבוק, תירץ: "הוא לא כתב את זה, אלה החברים שלו כתבו את זה".

מוקדם יותר היום גינה השר לביטחון הפנים גלעד ארדן את התקרית. הוא הוסיף כי הנחה את המשטרה להעמיד את המפגינים לדין. מפקד חטיבת אלכסנדרוני אלוף-משנה יואב ירום קיים תחקיר בנושא. החייל, המתגורר בצפון, טען שקודם הותקף ולכן השתמש בגז מדמיע כדי להתגונן. תחקור האירוע יימשך בימים הקרובים.

עוד על הפגנות החרדים:
"כמו לינץ'": חייל ריסס גז מדמיע על חרדים – והותקף על ידי עשרות. תיעוד
"לתעד את המשטרה, להימנע מהצתות": המדריך שהופץ למפגינים החרדים

החייל שהותקף על ידי חרדים בהפגנה בירושלים, פברואר 2017. פייסבוק, צילום מסך
"אני עם מדים פה להציק להם". התגובה של החייל/צילום מסך, פייסבוק
תיעוד תקיפת חייל במהלך ההפגנה בבני ברק. מערכת וואלה! NEWS
העימות בין החייל לחרדים בבני ברק, אתמול/מערכת וואלה! NEWS

ארדן אמר כי "התמונות שבהן נראה חייל צה"ל מותקף באלימות קשה על ידי עשרות צעירים חרדים מזעזעות". לדבריו, "זו בריונות שחייבים לעקור מהשורש. יש גם לבדוק את הנסיבות שהובילו את החייל להתיז גז מדמיע, אולם בשום מצב אין הצדקה לאלימות הקשה שראינו".

הוא הוסיף כי מקומם של החרדים שהכו את החייל הוא "מאחורי סורג ובריח" וכי מי שפוגע "בחיילינו המגנים עלינו בגופם חייב לשלם על כך מחיר כבד". ארדן אמר כי הוא מצפה מראשי ‏הציבור החרדי לגנות ולהוקיע מעשים כאלו, שלדבריו "אינם מייצגים את הציבור החרדי ומסבים לו נזק".

החייל שהותקף על ידי חרדים בהפגנה בירושלים, פברואר 2017. פייסבוק, צילום מסך
החייל שהותקף/צילום מסך, פייסבוק

מדובר צה"ל נמסר בעקבות התקרית כי "צה"ל פועל רבות על מנת לאפשר לחיילים החרדים שירות מכבד תוך התחשבות בשגרת חייהם ובאמונתם, ומוקיע אירועים חריגים וקיצוניים של פגיעה בחיילים. בנושא אף הוקמה ועדה משותפת לצה"ל ולמשטרת ישראל. חייל שמרגיש במצוקה מטופל על ידי מפקדיו במקביל לטיפול על ידי משטרת ישראל. מבדיקה ראשונית החייל טוען שהותקף. האירוע מתוחקר".

מאות חרדים מהפלג הירושלמי הפגינו ביומיים האחרונים בירושלים, בבני ברק, באשדוד, בצומת שילת ובמקומות נוספים במחאה על עונש מאסר לעריק חרדי ונגד גיוס לצה"ל. 33 מפגינים נעצרו אתמול בחשד להפרות סדר וחסימת כבישים. נגד שבעה מהם הוגשו הצהרות תובע, ומעצרם הוארך בבית משפט השלום עד לתחילת השבוע. יתר החשודים שוחררו למעצר בית.

(עדכון ראשון: 12:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully